stepside Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Eftersom jeg ikke har hørt noe annet ....så prøver jeg å selge noe. selger en th700 fra en suburban -89. Jeg har ikke prøvd kassen selv (jeg var kun innteressert i motoren men kassen følgte med på kjøpet.....) men selger mener at den fungerte helt fint! den har orginal converter. Pris? Noe serlig under 5000 friske er neppe aktuelt :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet November 28, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 det er det det vanligen koster, har sett flere som går for mer. finner du noe billigere så kjøp den :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Kan få 305tpi med 700 lockup for 13000. 12000 for motoren og 1000kr ekstra for kassen er dette dyrt?. Vurderer å kjøpe motoren for å selge den her i Norge. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Er det ikke det de går for overhalt fra forretning med 3 mnd bruksgaranti? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Desember 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 er det Us import i ås du tenker på? tror de selger 305 motorere med garanti for 8.000 (tror jeg de tar 10.000 for en 350 tbi) 700 kasser uten garanti for 5.000. 1.000 for en 700 kasse KJØP! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Motoren er en komplett 305 TPI, ikke tbi med ledningsnett og 700 lockup. 305 TBI ville jeg maks gitt 2000kr for på skroten eller finne jævlig rusten van og plukket ut selv. Kan forøvrig få en 350 TPI med girkasse for 18000kr. Som sagt er det noen her som har peiling på pris i Norge på dette? Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Om å ikke "se seg blind" på om motoren er TPI eller ikke. Med dagens dollarkurs kan jo et komplett TPI oppsett kjøpes på ebay e.l. for 2-3000. Settene er de samme for både 305 og 350. Eneste forskjell er prom'en. Bare å passe på at man kjøper et lower plenum som passer på de toppene man har. (85-87 og 88-92 har forskjellig V-vinkel). :) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Desember 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 det er vanskelig det der med pris. så la meg gjøre det enda vanskligere. Jeg har letet motor i et halvt år. til slutt kjøpte jeg en komplett 350 tbi -89 med en 700 kasse for 9.000. Såg helt jævlig it på utsiden men inni er den meget bra finner nesten ikke slitage. de jeg ikke kjøpte var foreks. 350 tpi fra corvett -95 med 460 kasse komplett 25.000. 350 shortblock borret/renovert 6.000 350 forgasser (-76?) startet men slitt 4.000 Selv mener jeg nokk at tbi en kan være et utmerket alternativ opp til en 300++ hester. jeg har kontakt med et par typer i usa som har bygget/trimmet tbi motorer og 300++ er ganske lett. 305 er sikkert okay i en lett bill................. å du, på en tpi har du et hav av sensorer ( er det ikke fire 02 sensorere i de fleste tpi motorer?) i en bok jeg har er det feks 2 A4 sider med feilkoder for motoren, 1 for bensintilførsel 1 for tendningen..............men det er klart det er jo en modernere system......................... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Vurdere å sette den 305 i Mote Carloen jeg nå skal kjøpe. Er så heldig at min beste venn er bilmekaniker. Ikke på noe jalla merkeverkste. Har utstyr til å feilsøke hele systemet. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Desember 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 350 var en 305 (faaan) kjøpte en 350 motor usett....det var en 305...:-( er tatt av toppene. motoren ser meget bra ut invendig det er en 89 (14102058...305...87-91...2...Roller cam, one-piece rear seal) er du inntersert selger den som longblock for 3.500 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Ja, det er definitivt vanskelig dette med priser. Store variasjoner fra usa til norge - og også store variasjoner internt i norge.. 350 tpi fra corvett -95 med 460 kasse komplett 25.000. - Dette kan ikke ha vært en orignalbil. 1995 Corvette hadde en 300hk LT1 og TH700R4 kasse. Riktig nok er en LT1 i prinsippet en TPI motor, men det er som regel LB9 og L98 som refereres til som TPI. 350 shortblock borret/renovert 6.000 - Det er vel en temmelig bra pris ville jeg si ?? Borra til 355 ? 350 forgasser (-76?) startet men slitt 4.000 - Hadde nok også meldt pass på denne. Må jo nesten bytte alt (topper/kam/innsug/forgasser) på motorer fra oljekrise-tiden hvis man vil ha litt fart. Selv mener jeg nokk at tbi en kan være et utmerket alternativ opp til en 300++ hester. jeg har kontakt med et par typer i usa som har bygget/trimmet tbi motorer og 300++ er ganske lett. - Helt enig i det. Er ikke noe i veien for å få litt gamp ut av en TBI med litt oppgraderinger som innsug, headers/eksos etc. 305 er sikkert okay i en lett bil................. - Enig der også - hadde ikke satt en 305 i en Sportside, Tahoe e.l. å du, på en tpi har du et hav av sensorer ( er det ikke fire 02 sensorere i de fleste tpi motorer?) i en bok jeg har er det feks 2 A4 sider med feilkoder for motoren, 1 for bensintilførsel 1 for tendningen..............men det er klart det er jo en modernere system......................... - Nja - det er da noen sensorer - riktig nok bare en 02 sensor da (2 på LT1) - men de er ikke noe problem. Egentlig veldig nyttig å kunne ta ut feilkoder når man har problemer. Har funnet feilen enkelt ved flere anledninger på TPI'en min, ved hjelp av feilkodene og beskrivelsen fra bøker på feilsøking. I tillegg kommer jo alle mulighetene for å gjøre prom-endringer og å lese ut verdier ved feilsøking eller trimming. Leit å høre at du blei lurt på 350'en da :( Noen mulighet til å levere tilbake/klage ?? ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Desember 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 du har naturligtvis helt rett om corvetten, skal naturligtvis være LT1. shortblocken for 6.000 stog i weels i et av høstnummerene, ringte fort som f...men den var solgt :-) ja det er kjekt med alle feilkodene men selv har jeg slitt litt med dem, foreksempel når man får melding om egr ventilen....kode 32.......det vist seg å være maf sensoren........ da sleit jeg :-( Får nokk tilbake noen småpesetas, men fyren jeg kjøpte av bor langt nordpå i sverige (piteå). Han virket okay (den har man hørt før....) tror mest at han rett å slett ikke hade peiling, kryss det med at jeg ikke sjekket da jeg fikk motoren.......Ulykke og landssorg....:-) motoren er i fint stand. Kanskje bygger noe kul istede (trike?) en ledig lørdakveld :-) Men helst selger jeg nokk den.............. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rat Fink Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Ikke lett dette med kjøp og salg av brukte motorer....blir jo litt "off topic" dette her da...men jeg kjøpte motor og kasse i fra en -84 eller-85 camaro for en del år siden, mest for at det var en grei pris og at jeg var interesert i 700 kassa til et prosjekt jeg drev med. Hadde ikke brukt for 305 en og aventerte den for tror det var 3000 kr i den tilstanden den befant seg. Jeg hadde ikke peiling på tilstanden og ga klart uttrykk for det til flere som ringte. En kar fra Gjøvik var veldig ivrig og skulle ha motorn. Vel og bra..han pruta ikke engang...men det gikk vel ei uke til han hadde fått montert den i en bil og prøve starta og oppdaget at det etter all sansynlighet var råde bank... da begynte morroa... kjerringa hans syntes nok han hadde brukt av husholdnings budsjettet ufornuftig...og ringte meg sent en kveld gråtkvalt og beskylte meg for å ha lurt gubben hennes..vel vel jeg sto på mitt og hevdet at han visste hva han hadde kjøpt, men hun ga seg ikke med det første, hun mere eller mindre terroriserte meg ved å stort sett ringe etter jeg hadde lagt meg om kvelden i flere på følgende dager...tilslutt ringte jeg gubben for å høre om vi kunne finne en løsning(er alt for snill...) og det endte opp med at jeg tok med meg veiva hans på jobben og fikk slipt ned den ene tappen, lakt på krom og slipt til orig. dim. syntes jo litt synd på gubben med den kjerringa......:rolleyes: Siter Erland Nordby, Hedemarken -66 Buick GS cab. under restaurering. -66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Desember 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 en sånn kjering skulle man hatt :-) hadde sprt en del pennger med en slik i huset. lurer på om hun kunde brukes til noe annet.....:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.