Volvo_original Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Har kjøpt meg true track sperre og skal montere denne på 240'n min som er fra 93. Var på Volvo og kjøpte en sånn speedometerring/triggerhjul til original sperre i håp om at denne skulle passe. Det gjorde den ikke og ska derfor i gang med å lage en ny i littegrann større utgave enn den originale slik at den passer på true track'en. Spørsmålet er om det er riktig med 12 hull/tenner i triggerhjulet på 93 mod? Stoler ikke så veldig på han på delelageret til volvo. På forhånd takk! Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Kan prøve å sjekke på Vadis, men er det med eller uten ABS? Hvis du har ABS er det ganske sikkert du har feil ring. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Fann ett bilde av en som monterte en sån ring, har også sett 42taggers hjul montert.. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Volvo 4 life Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Hør med Euro-96.(Henning).Han ordna min aksel.Hyggelig fyr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet Mars 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Kan prøve å sjekke på Vadis, men er det med eller uten ABS?Hvis du har ABS er det ganske sikkert du har feil ring. Kjempeflott om du kunne sjekke delenr i vadis. Min har ikke ABS. Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet Mars 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Fann ett bilde av en som monterte en sån ring, har også sett 42taggers hjul montert.. Var slik jeg hadde tenkt å gjøre det, men min sperre ser ut til å være av en annen utførelse. Eller er det bare meg? Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ks 242 Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Kjempeflott om du kunne sjekke delenr i vadis. Min har ikke ABS. Har du alu lokk på bakakselen har du 48 ring. Delenr VO 3502561. Euro96 kan dreie så ringen passer på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Hvis ikke akselen din er blitt bytta på 93modellen har du 48 hulls ring og alu-lokk + et speedometer med en litt annerledes kontakt på baksida. Samme som jeg har på min 92mod. Må ikke mikse med 12 tenners ring og alu-lokk eller stål lokk med 48 hulls ring. Da viser speedoen 200 når du kjører i 80. Jeg har monga masse med det der. Få dreid ned truetracen og få tredd på ringen og punkt den fast. Burde også bytte hjullager og all mulig dritt og møkk når du er igang. Da vet du at akselen er i god stand og trenger ikke tenke mer på det. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet April 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Takk for svar! Virker som om det er 48-hulls ring jeg skal ha da. Men fortsatt litt skeptisk til å dreie ned selve diffen. Om dere sammenligner bildet av min true track ser det ut til at den er av en annen utførelse enn de andre det er bilde av her. Altså, etter mitt skjønn så er det for lite materiale å ta av når den ska dreies ned til en diameter på 111mm. Maskinerer og kan lage deler sjøl så det er ikke noe problem. Hadde det vært en god løsning å lage et nytt hjul med 48 hull? Helt lik bare med litt større diameter sånn at den går utenpå diffen uten modifikasjoner? Tenkte da å bare øke størrelsen på hullene marginalt, vil det funke? Lages seff i samme materiale. Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Altså, etter mitt skjønn så er det for lite materiale å ta av når den ska dreies ned til en diameter på 111mm. Maskinerer og kan lage deler sjøl så det er ikke noe problem. Hadde det vært en god løsning å lage et nytt hjul med 48 hull? Helt lik bare med litt større diameter sånn at den går utenpå diffen uten modifikasjoner? Tror ikke du behøver å engste deg for at det blir for lite gods, for den kanten du har satt rød pil på er bare for å styre endelokket; det er nærmest massivt under der. Men har du muligheten så er det såklart det beste å lage en ny ring med 48 eller 12 tenner som passer utenpå, så får du heller modde pick-up'en. Den TrueTrac'en du har lagt ut bilde av som ikke ligner på din, er den gamle typen. Den er visst betydelig svakere. Din skal ha 3 stk tannhjul i hvert endelokk, mens den gamle hadde bare 2. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kmb Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Hvis du maskinerer selv kan du jo frese spor i diffen i steden for å bruke ringen. Har 92 modell med 48 tenner. Fikk utført dette selv å har funka som bare det i 3år nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet April 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Hvis du maskinerer selv kan du jo frese spor i diffen i steden for å bruke ringen. Har 92 modell med 48 tenner. Fikk utført dette selv å har funka som bare det i 3år nå. Den var slett ikke dum!! Blir nok litt tidkrevende siden jeg ikke kan bruke styrt fres men skitt au. Skal sjekke litt nærmere anngående den ideen der. Noen som har mål på hvor langt inn på diffen ringen skal? Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rønnes Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 hva koster en sånn speedometer ring? Siter Selges: 240 '86 GLE, grå( fargekode: 177) med Fondmetal felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet April 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 hva koster en sånn speedometer ring? Den jeg kjøpte på volvo kosta 930kr. *billig-billig* Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rønnes Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 da tror jeg at jeg lager den selv, er ikke noen vanskelig konstruksjon. Siter Selges: 240 '86 GLE, grå( fargekode: 177) med Fondmetal felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.