Gå til innhold

rønnes

Bruker
  • Innholdsteller

    74
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om rønnes

  • Bursdag 02/07/1988

Contact Methods

  • Bosted
    nær Trondheim

rønnes's Achievements

  1. problemet løst seg ved å koble fra batteriet en stund :) ingen problemer med at diverse funksjoner sluttet å fungere heller:) takk for all hjelp!
  2. hva er ADR egentlig? kjøpte bensinfilter til ADR motor..har koblet av batteriet i håp om at det kan være en feilkode som kan fjernes slik? har lest noe om at det kan dannes belegg på gass spjeldet slik at det ikke ligger helt rett i forhold til det det skal være når bilen er på tomgang eller noe i den duren og hvorfor har de valgt å ha batteriet under baksetet?? jaja spiller vel ingen rolle om det er nedgravd av plastdeksler eller seter :P få som har lett tilgjengelige batteri for tiden:)
  3. er NA motor ja, motorkode vet jeg ikke. kan fint lite om audi, jeg skrur lego(Volvo):) er det noen spesifikke plasser der falskluft er mer utsatt/typisk for at det fremkommer?
  4. så å si hele tiden. før var d litt perioder. men nå er det hele tiden
  5. stopper på tomgang, av og til kan det hende at jeg klarer å få den til å gå på litt under 500 omdreininger. ting jeg har prøvd er bytte plugger og bensinfilter. er det noen form for tomgangs regulator på disse? hva er nester jeg burde sjekke? har ikke tilgang på diagnose utstyr BTW... dama sliter med vensterfot bremsing inn mot lyskryss for å holde den i live:) takker
  6. se hva det er støpt inn i turbogrenrøret...ser ut som vi nordmenn har hatt en finger med i spillet...hehe står på en b21ft i følge en på ebay...tror heller det er en b21et http://i254.photobucket.com/albums/hh105/ronnes88/e939_1.jpg
  7. jepp...var sånn jeg tenkte det ja. tanken med det var at jeg skulle bruke mest mulig av det jeg kunne uten å ødelegge for mye av lednings nettet. skal ikke kjøre sekvensielt sprut så det har ikke så mye å si at det. er bare MS vi snakker om så. du brukte ledningene som opprinnelig gikk til LMM til IAT og TPS istedenfor, bare å strekke ledningene fra der kontakten til LMM`n står til de to sensorene..hmm ganske smart, takk for tipset. forresten...er det noen som har fått til å bruke svinghjulsensor på MS i stedenfor hallgiver på fordeleren? hører mange prakkes med dette?
  8. hvorfor må jeg kjøre LMM? kan jeg ikke bare nappe ut kontakten og ta bort LMM`n . skal jo kjøre med mapsensor, skal jo ikke bar bruke hele lednings nettet, bare d mest vesentlige for å få den til å gå først. bruker et sånt wiring harness kit som de selger på diyautotune.com... noe ledninger må jeg jo legge opp uansett. bare jeg ikke låser meg helt fast med datasprutet...
  9. skal koble opp datasprut på det originale el nettet slik at jeg har mulighet til bytte i mellom originale styrings enheten til data sprutet hvis jeg vil,slik at jeg trekker ut tenningshjernen og bensinhjernen når jeg kobler til datasprutet, så da lurte jeg på om noen hadde skjema over ledningene som går ut i fra hjernene.. er en 96' fk, bruker 940 nett, som sikkert ikke spiller noen rolle for ledningene, er vel de samme hjernene. Takker mvh V.R.G
  10. samme som 531 toppen i pris vill jeg si, tja 2lapper er vel en grei pris det, med eller uten kam da?
  11. har du sett noen bilder av 240 som har montert dette trailing arm greiene? er litt nysgjerrig på dette selv. Tviler på at du får godkjent bilen med coilovers fra hverken kaphlenke eller pedersens... er ikke tuv papir på det kommer helt sikkert biltilsyn å si, du kan jo på en annen side prøve å argumentere med at grp. A 240ene hadde coilovers, vise fram homolegeringspapirene til gruppe A 240. I teorien tror jeg det kan gå. tror det var det de papirene het. helt sikkert noen som vet dette bedre en meg.
  12. da tror jeg at jeg lager den selv, er ikke noen vanskelig konstruksjon.
  13. må du ha katalysator på FK/FT når du setter den i en 240? FK/FT hadde vel det originalt på 940? har lurt litt på dette
  14. noen som vet ca. pris jeg kan ta for det. har en liggende.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår