Gå til innhold

noen som har prøvd dette

Ranger emnet


Labbetuss

Anbefalte innlegg

Originally posted by Labbetuss

noen som har prøvd å flytte over innmaten i ei vr6 gir kasse over i ei g60 kasse?

det sies at det går da... å at gir kassa til vr6en skal tåle ca 300 hk og fodt over 4oonm....

 

hadde jo vært en ide da, istedet for å kjøpe motorspert kasse til 30 40000....

 

noen ider?

 

Er ikke kassene like da? mener de går om hverandre jeg.......

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Labbetuss

noen som har prøvd å flytte over innmaten i ei vr6 gir kasse over i ei g60 kasse?

det sies at det går da... å at gir kassa til vr6en skal tåle ca 300 hk og fodt over 4oonm....

 

hadde jo vært en ide da, istedet for å kjøpe motorspert kasse til 30 40000....

 

noen ider?

 

Sikker på at det ikke finnes overgang så man kan montere kassa på 4 sylindra motorer da?

Det lages jo så utrolig mye rart veit du ;)

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vegard

Det er forskjell på formen på kassa... Ulike der hvor de møter blokka.

 

Har hørt de er like, men det snakkes jo så mye B.S.

 

Begge er iallefall 02A kasser. har hørt at folk har tatt innmaten fra VR6 syncro kassa og satt over i G60

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at de ikke passer omverandre da... men men skal ikke si noen sikkert her....

va hvertfall en kar i danmark som brukte vr6 innmat i gir kassa si fordi den sku tåle en del ner effekt....

ha påsto at ei org g60 kasse tålte ca 200hk.... med margin på at den holder ei god stund, me masse herjing....

 

mens vr6 kassa tålte visst 300hk... med margin.... vet ikke om han fabler ut om noe han ikke har greie på eller, om hvirklig har peil på dette.....

men han virka velldig seriøs da.....

 

e vel mange som kjøre g60 kasse med godt over 200 hk uten at den ryker da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har hørt er det minimalt forskjell på selve drevene i G60 kassa og vr6 kassa. Diffen ryker først på begge uansett. Drevene er forholdsvis solide i begge kassene. De kjører vel med godt over 300hk med quaife/peloquin diff i G60 kassene ihvertfall.

Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.)

 

X Volvo 360 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye hk det var i bilen min i sommer jeg men.... det gikk med ett par sett framdekk da det alltid røyk fra innerhjulet i svinga ;) kanskje opp mot 240hk på 1.4 bar?

kassa holdt iallefall den

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Vet ikke hvor mye hk det var i bilen min i sommer jeg men.... det gikk med ett par sett framdekk da det alltid røyk fra innerhjulet i svinga ;) kanskje opp mot 240hk på 1.4 bar?

kassa holdt iallefall den

 

 

kjøpe skikkli diff da..... slipper du den hjulsspinninga... hehe

noen som vet om det er stor forskjell på drevene i en 16v kasse og en g6o kasse da.....

hvis vi ser bort fra diffen, som skal byttes uansett......

gidd ikke å bygge om til for g60 kasse hvis det ikke er nødvendig da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Labbetuss

 

 

kjøpe skikkli diff da..... slipper du den hjulsspinninga... hehe

noen som vet om det er stor forskjell på drevene i en 16v kasse og en g6o kasse da.....

hvis vi ser bort fra diffen, som skal byttes uansett......

gidd ikke å bygge om til for g60 kasse hvis det ikke er nødvendig da.....

020-kasse på 16V. Svak sammenlignet med 02A. De fleste tar seg bryet med å skifte kasse, da kan du bruke G60-drivaksler også. De tåler mye mer enn 16V-aksler.

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår