Gå til innhold

Problemer med målere i instrumentpanelet på TT

Ranger emnet


GNaRK

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har ett problem med bensin og vann temp måleren som sitter i instrumentpanelet i min TT..

De missviser veldig.. er tanken tom, viser måleren 3/4 fult og er motoren drifts varm, viser vanntemp måleren nesten fult utslag. (å ja, er målerene som viser feil :P )

Hørte dette var ett "kjent" fenomen, noen som kan bekrefte dette?

Har noen forslag til hvordan å løse dette?

 

Bilen er en 2000 TT Roadster 225hk

 

Takker for svar.

 

Mvh

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har ett problem med bensin og vann temp måleren som sitter i instrumentpanelet i min TT..

De missviser veldig.. er tanken tom, viser måleren 3/4 fult og er motoren drifts varm, viser vanntemp måleren nesten fult utslag. (å ja, er målerene som viser feil :P )

Hørte dette var ett "kjent" fenomen, noen som kan bekrefte dette?

Har noen forslag til hvordan å løse dette?

 

Bilen er en 2000 TT Roadster 225hk

 

Takker for svar.

 

Mvh

Espen

 

 

Det eneste jeg kan si er at det er et meget kjent fenomen at instrumentpanelene tar kvelden på disse bilene. Så om det har begynt å "fuske" så kan det fort bli verre. Desverre... Men kjør en diagnose.. selvom jeg ikke tror det vil hjelpe stort. Kan jo være en føler som er gåen eller sliten!? Da kommer isåfall feilmeldinger opp på diagnosen. Greit å uansett få det utelukket.. Lykke til!

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette er et kjent problem i TTen, desverre. Audi har så vidt jeg vet nektet for at dette er en svakhet med instrumentene, men tror de måtte gi seg etter blant annet sterkt press fra TT-klubben i England.

Jeg fikk nylig det samme problemet, og fikk det dekket av bruktbilgarantien. Ellers er det en jobb til ca 15000 kroner, så det er verdt å ta "opp kampen" her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Frua har dette problemet på sin -00 TT Quattro cab, hvor tankmåleren viser nesten full, selv etter 50 kjørte mil, og hvor tempmåleren det ene øyeblikket ligger lavt, for neste sekund ligge høyt....

 

Akkurat samme problemet hadde hun på den forrige TT'en sin også...Hadde en sjekk på Auto E-18, fant problemene, uten at de ville gjøre noe med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Frua har dette problemet på sin -00 TT Quattro cab, hvor tankmåleren viser nesten full, selv etter 50 kjørte mil, og hvor tempmåleren det ene øyeblikket ligger lavt, for neste sekund ligge høyt....

 

Akkurat samme problemet hadde hun på den forrige TT'en sin også...Hadde en sjekk på Auto E-18, fant problemene, uten at de ville gjøre noe med det...

 

 

 

 

Var å prøvekjørte en TT idag, sitter selv med en A4 Stv 2003mod som skal byttes likt med denne bilen.

Er en 180hk Quattro, sÅ TENKTE JEG SKULLE KIKKE LITT PÅ FORUMET NÅ ETTER KJENTE FEIL Å DET FANT JEG:p

Temp måleren i bilen hans lå på det røde feltet hele tiden å viste at bilen kokte, pluss at KM\t vikret noen ganger å andre ganger ikke.

Så hvis dette koster 15 lapper tror jeg at jeg dropper det kjøpet:P

 

Hadde veldig lyst på bilen å den var så og si strøken til å være en 2000mod. Kjempe synd men det er ingen som vet okm noen som tar denne jobben "billig"??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å prøvekjørte en TT idag, sitter selv med en A4 Stv 2003mod som skal byttes likt med denne bilen.

Er en 180hk Quattro, sÅ TENKTE JEG SKULLE KIKKE LITT PÅ FORUMET NÅ ETTER KJENTE FEIL Å DET FANT JEG:p

Temp måleren i bilen hans lå på det røde feltet hele tiden å viste at bilen kokte, pluss at KM\t vikret noen ganger å andre ganger ikke.

Så hvis dette koster 15 lapper tror jeg at jeg dropper det kjøpet:P

 

Hadde veldig lyst på bilen å den var så og si strøken til å være en 2000mod. Kjempe synd men det er ingen som vet okm noen som tar denne jobben "billig"??

 

drar du til tyskland så får du dette fikset mye billigere. har en TT selv. MÅTTE bare ha den selv om jeg visste om dette problemet med dem. Kommende servicer og reparasjoner tar jeg i tyskland eller østerrike, da en mekaniertime hos merkeverksted her i norge koster 1000kr. Det er litt for ekstremt. Sparer heller litt penger samt som jeg får en gøy bilferie på autobahnen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drar du til tyskland så får du dette fikset mye billigere. har en TT selv. MÅTTE bare ha den selv om jeg visste om dette problemet med dem. Kommende servicer og reparasjoner tar jeg i tyskland eller østerrike, da en mekaniertime hos merkeverksted her i norge koster 1000kr. Det er litt for ekstremt. Sparer heller litt penger samt som jeg får en gøy bilferie på autobahnen:)

 

 

 

Men dette er en feil som ikke "må" fikses sånn umiddelbart?

Kikker jo aldri på Speedometert uansett:P hehe, er ikke noe mer teknisk som kan gå galt hvis ejg ikke ordner opp i det så fort som mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er en feil som ikke "må" fikses sånn umiddelbart?

Kikker jo aldri på Speedometert uansett:P hehe, er ikke noe mer teknisk som kan gå galt hvis ejg ikke ordner opp i det så fort som mulig?

 

akkurat DET tør jeg ikke svare helt på. har ikke vært borti det selv, men er ganske sikker på at ingenting annet kan gå galt. uten målere ser du jo ikke temperaturen på motoren eller hvor mye drivstoff du har igjen, så på den siden kan det gå galt, men kjenner du bilen godt nok så skal ikke det være noe problem. tror ikke at hvis en måler er deffekt skal ha innvirkning på de andre målere, mener de er elektrisk uavhengig. er ganske sikker på at min kommer til å lide samme skjebne, og en eller annen gang må den på service, derfor har jeg begynt å søke etter forhandlere i tyskland som egner seg for akkurat dette.

 

anbefaler deg å ta en titt på denne dokumentaren om nettopp dette fenomenet med TT`er:

 

http://www.wak-tt.com/ttdashpod/ttdashpod.wmv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hei.

 

Har ett problem med bensin og vann temp måleren som sitter i instrumentpanelet i min TT..

De missviser veldig.. er tanken tom, viser måleren 3/4 fult og er motoren drifts varm, viser vanntemp måleren nesten fult utslag. (å ja, er målerene som viser feil :P )

Hørte dette var ett "kjent" fenomen, noen som kan bekrefte dette?

Har noen forslag til hvordan å løse dette?

 

Bilen er en 2000 TT Roadster 225hk

 

Takker for svar.

 

Mvh

Espen

 

hei..har de samme problemene selv,er kun en ting å gjøre skifte innstrumentpanel.Kostnad på mellom 7 og 10 tusen.I england har de hatt saken oppe i media (samme som forbrukerinnsp,tv2 hjelper deg.Der var det et 50 tall med samme problemer.Etter det jeg har hørt for de nå byttet panel uavhengig av år og km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei

Turtelleren min begynte å fuske, TT ´99.

Den funket noen ganger, mens andre ganger datt den i bunn..

 

Jeg og en kamerat tok på oss hvite hansker og skrudde opp. Det sitter en "svevemotor" bak turteller nåla når instrumentpanelet er tatt ut av dashbordet.

 

Denne har en liten pinne i bunnen inni seg, som denne nåla er tredd nedpå. Slik som en klokkeviser på en klokke. Denne pinnen holder nåla fast, slik at tannhjulene som ligger rundt får tak i nåla og spinner den opp og ned. Problemet var at denne pinnen var knekt, tydeligvis en svakhet i denne delen som er plast. Dermed dyttet bare tannhjulene på turtellernåla, istedet for å snurre den rundt. Det vi gjorde var å borre et ca 1mm hull på baksiden, og stakk en metallpinne inn igjen, og deretter limte det sammen. Monterte svevemotoren sammen igjen. (kan se hvordan speedometeret sitter sammen hvis man glemmer, den er identisk)

 

Dermed fungerte det 99% bra igjen =D 12.000kr på verksted, 0kr og 30min jobb på hverandaen hjemme selv :P

 

Riktignok var den ikke 100% smooth, virket som den gikk bittelitt trangt, så la merke til det når jeg visste om det. Og nå ser det ut til at den har blitt litt løs igjen etter ca 1 år. Så får gjøre det på nytt. Men men, 12000kr spart iallefall!

 

jeje... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår