Gå til innhold

Tim's A4 TQ - All Black Edition

Ranger emnet


TiM

Anbefalte innlegg

Lyst å dele noe info om hva verktøy og utstyr du brukte for å bytte forstillingen?

Ser for meg at det blir en fin vår/sommerjobb. Skal prøve å ikke være så giddalaus å levere inn bilen til alt mulig lenger. Drøye priser de har.

 

 

jess. d kan eg gjøre. har igjen nedre bakre arm og alt på høyre siden. men eg kan lage en mini howto ut i fra det eg har i hodet:

 

-2x bukker (biltema sine er knall) og jekk

 

-2x 18mm fastnøkkel (anbefaler å kjøpe en skrallenøkkel! d skal hvertfall eg før eg tar resten av forstillingen)

 

-2x 16mm fastnøkkel (her også, skrallenøkkel=1000 ganger raskere!)

 

-hammer og ca 6-8mm meisel

 

-rustløser og stålbørste

 

-lys!!

 

-baufil(blad da det er vanskelig å komme til)

 

det er det jeg kommer på i farten av utstyr. har også noen enkle tips som bør gjøre noen av tingene letter:

 

-sitt bilen på 2 bukker for å ungå problemer med å få på stabstag greien under

 

-etter de øvre armene er løse samt nedre fremre fra nav-delen løsner du de tre mutrene på dempertårnet i motorrommet og demperen kommer fint ut. kommer lettere til de bakre festene på øvre armene slik..

 

-kutt indre bolten på nedre bakre arm eller løsne på hele traversen om indre bolt står FEIL VEI som på min. bank løs på navet med en hammer for å løsne det ytre festet (i godset altså..)

 

gleder meg til å komme hjem og kicke assen på bensinfilteret også:D:D go natt

Endret av TiM

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 325
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

YEEEY! HJEM I MORGEN!! weeeee

 

har fått kjøpt meg ripefri solfilm rundt.. landet på 40% til sidene og 28 bak.. orket ikke 28 rundt hele

 

fjernstyrt sentrallås er kjøpt og på vei i posten også..

 

har med all sansynlighet kjøpt meg en LIB-1212 sub som skal bytte ut den slitte som er i hjulbrønnen.

i denne sammenheng må eg nesten kjøpe nye høytalere bak. er lei av at det ikke er fyldig nok lyd i bilen!

 

hjem hjem hjem :D:D

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooh yeah gjett kem som e hjemme igjen!? :D:D

 

sotingen kjøpte eg fra solfilmhalvpris.no .. men det ser ut til at de e gay! fordi det står oppgitt en norsk adresse, men så sender de fra danmark, og vips så står drite i tollen no!! menmen, få se ka som skjer..

 

tror nesten sommerfelgene må på i dag! e så fint vær atte

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rip deksel i hattehyllen :( hastverk+trøtt+interiørmekk er ikke bra..

DSCF0848.jpg

 

noen som vet kor eg får nytt? ska ta en tur på møller i morgen, og sjekke me quattroco. fant ut 2 sek etter at det sprakk kor lett toppen av hattehyllen egentlig kom ut!

blei dog myyyyyye bedre og fyldigere lyd med de nye høytalerne!

gamle = 5'' 110W

nye = 6.5'' 240W tror kanskje det heter TS-A1703i.. har ikke esken her no

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de koster 150 a pop på møller. kan gi deg delenr når jeg får dekselet mitt neste uke..

 

kjøpte midtarmlene av kim "plogena4".. satser på det kommer til uken også.

ny sub blir montert i morgen og sotefilmen får eg i hånden seineste fredag

fjernstyrt sentrallås kommer vel også neste uke:D

 

ellers så skjer d ikke så mye. hev om til sommersko i går og har hjulpet en kompis å montere just senk på poloen..

 

har også halvveis funnet ut at det sikkert blir BBS LM felger på meg til sommeren.. hadde vært fett med 19'', men då må eg få prøvd d på først.

 

l_c91f28da334813a92973e00b6a1ecc3b.jpg

 

i denne sammenheng skal eg overhale calipterne tror eg, hvertfall lakke dem røde

 

og så tror eg det blir justerbar senk på meg og om en måneds tid

Endret av TiM

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår