Gå til innhold

Lakk på krom

Ranger emnet


'67 144

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har noen bra tips om hvordan jeg skal gå fram, når jeg skal lakkere krom svart?

Skal lakkere sidelistene + rundt sidevinduene på en Volvo 142, og vil helst unngå å måtte lakke opp igjen hvert 5 år pga flass..

 

Noe spesiellt jeg bør grunne med eller noe?

Har ikke noe erfaring med sprøyte enda, så jeg tror jeg går for sprayboks. Noen merker som egner seg bedre enn andre?

 

Hvordan gjør dere profesjonelle lakkerere det??

 

142TIC28-1.jpg

 

Er lakkert fra før. Ble vel gjort for 5 år siden eller no, og ett slikt resultat er ikke ønskelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg får se hva jeg får til.

Skal prøve meg på å sprøyte selve karosseriet iløpet av sommeren. Må innrømme jeg er mere betenkt på akkurat det.. Hehe

 

Jeg må sparkle litt småtteri rundt omkring på bilen, og lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det med lakken etterpå.

Regner med att lakken kommer til å dekke dårlig, så om jeg bare grunner der jeg har sparklet, kommer det til å bli veldig godt synelig vel? Jeg skal lakke bilen i samme farge, men bør jeg grunne hele bilen med ei lys grunning uansett før jeg sprøyter på det oransje? Slik bilen er nå, så er den rullemalt med Quick/Benga-lakk. Ikke pent om man kommer nærme innpå å ser, men det er vel igrunnen ingen garanti for att det blir noe penere om jeg sprøyter heller, i og med att jeg har 0 erfaring med sprøyte. Hoff, grualt å gå på! :oohh

 

Tips mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sparkler litt her og der må du legge slipe fyller på og slipe dette. MEN siden din er malt i benga blir det værre, da er det bare og slipe sparklet fint og smøøre på med benga oppå der igjen siden det ikke er overlakkerbart med vanlig bil lakk :( Ligger en tråd ang benga lengre ned her på lakk forumet:d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Benga er no dritt! Men, mye jobb å pusse ned alt, sku jeg tru.. Så, jeg får bare gjøre mitt beste med det utgangspungtet jeg har. Blir det helt jævli, er det ikke værre enn å gjøre det opp igjen på nytt, med ei ny erfaring rikere.. Heldigvis er Benga'n billig i innkjøp! :cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår