Gå til innhold

tveitn's volvo s70 2,0t nye bilder!

Ranger emnet


tveit'n

Anbefalte innlegg

Heij.

 

Nå vart tiden inne for å kjøpe meg ny bil. de er ein volvo s70 2,0t på 180hk.

Bilen har rulla 220000 og siste servise var på 210000 og servise hefte er komplett.

 

litt info:

manuell gir

180hk

lyst delskin interiør

17" felger

 

planer frammover sommeren:

toning av ruter

eff.anlegg

xeon

senking

 

de er de eg har komme på til nå.

 

her er eit bilde av bilen: (alt eg har tatt til nå, kommer fleire ved bedre vær)

 

DSC00321.jpg

 

noen nye bilder:

 

DSC00346.jpg

DSC00343.jpg

DSC00344.jpg

DSC00345.jpg

kom med komentara.

 

mvh

Tveit'n Performance Volvo 740 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heij.

 

Nå vart tiden inne for å kjøpe meg ny bil. de er ein volvo s70 2' date='0t på 180hk.

Bilen har rulla 220000 og siste servise var på 210000 og servise hefte er komplett.

 

litt info:

manuell gir

180hk

lyst delskin interiør

17" felger

 

planer frammover sommeren:

toning av ruter

eff.anlegg

xeon

senking

 

de er de eg har komme på til nå.

 

her er eit bilde av bilen: (alt eg har tatt til nå, kommer fleire ved bedre vær)

 

[img']http://img.photobucket.com/albums/v326/mhrx/DSC00321.jpg[/img]

 

kom med komentara.

 

mvh

 

Fin Bil du har fått deg der!Ser at den har rullet 220.000 km.På vanlig service blir det ikke foretatt en skikkelig rensing av veivhusventilasjonen.Denne har en tendens til å være godt tett etter så pass mange kilometer.Kjører mann for lenge med dette så risikerer du at trykket i motoren blir for stort med oljelekasje(særlig simring i bakkant av veiva)Samt høyt oljeforbruk og guffe på peilepinnen som følge av at det som skulle funnet veien gjennom oljefella de(Ser ut som gul graut)Blir med rundt i motoren din isteden.Det er litt jobb og plukke av innsuget for å komme til veivhusventilasjonen,men det er absolutt verdt det.tar en 4-5 timer med demontering,rens og montering.Det er særlig det nederste hullet i blokka som blir tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin Bil du har fått deg der!Ser at den har rullet 220.000 km.På vanlig service blir det ikke foretatt en skikkelig rensing av veivhusventilasjonen.Denne har en tendens til å være godt tett etter så pass mange kilometer.Kjører mann for lenge med dette så risikerer du at trykket i motoren blir for stort med oljelekasje(særlig simring i bakkant av veiva)Samt høyt oljeforbruk og guffe på peilepinnen som følge av at det som skulle funnet veien gjennom oljefella de(Ser ut som gul graut)Blir med rundt i motoren din isteden.Det er litt jobb og plukke av innsuget for å komme til veivhusventilasjonen,men det er absolutt verdt det.tar en 4-5 timer med demontering,rens og montering.Det er særlig det nederste hullet i blokka som blir tett.

 

de med veivhus ventilasjonen skal eg ta. men trur de er tatt før og for motoren ser veldig rein ut innvendig. men 4-5 tima synst eg hørtes veldig lenge ut. tok samme jobben på 850en til søsken barne mitt og eg brukte vel 2-3 tima..

Tveit'n Performance Volvo 740 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de med veivhus ventilasjonen skal eg ta. men trur de er tatt før og for motoren ser veldig rein ut innvendig. men 4-5 tima synst eg hørtes veldig lenge ut. tok samme jobben på 850en til søsken barne mitt og eg brukte vel 2-3 tima..

 

Grunnen til at jeg sier 4-5 timer er fordi det ikke er noen selvfølge at alle har erfaring med å skru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg sier 4-5 timer er fordi det ikke er noen selvfølge at alle har erfaring med å skru!

 

neij skjønner... har hatt servise på bilen i dag.. og fylt på den dyr kvalitets olje. desse motorene er veldig gode motorer med riktig olje. men vist de blir brukt dårli olje ryker dei lett.

Tveit'n Performance Volvo 740 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår