Gå til innhold

Påkjørsel, fører stakk av....

Ranger emnet


CoilOver

Anbefalte innlegg

26. Mars, klokken 9:50

Et vitne ringte inn til politiet og meldte fra om at en hvit bil med kjenningsnummer xxxxxx nettopp hadde kjørt inn i en annen bil. Bilen stod parkert utenfor xxxx videregående skole, på andre siden av gaten.

 

Sjåføren hadde kjørt fra stedet uten å ta ansvar for sine handlinger. (Samme morgen hadde to andre biler også blitt påkjørt. )

 

Blir kort ble kort tid etter oppringt av politiet, som forklarer hva som har skjedd.

De gir meg kjenningsnummer og navn på eier av bilen

 

Da jeg kom frem til bilen, ser jeg at den har skader.

 

Et vitne dukker opp og forklarer at en bil hadde kommet i høy fart, sladdet inn gaten, og kjørt inn i min parkerte bil.

 

Vitnet sier at et annet vitne, også hadde observert hendelsen. Jeg spør vitnet om han/hun så hvem som kjørte. ”Ja”, svarer vitnet.

 

”Vet du om han går på skolen her”, spør jeg vitnet. Vitnet svarer ja, og sier han/hun tror personen som kjørte heter xxxxx.

 

Jeg møter opp på politistasjonen og leverer inn en forenklet anmeldelse av forholdet. Med meg, får jeg en kopi av anmeldelsen.

På xxxx verksted, får jeg taksert skadene til 25.000 kroner.

 

Etter litt detektivarbeid, klarer jeg og en venn å spore opp litt informasjon om bileierens kjøretøy, og vi finner også fram til et bilde av bileierens ansikt.

 

Da kvelden kom, så kjørte vi til bostedsadressen vi fikk oppgitt av politiet. Vi ønsket å høre hva bileieren hadde å si til sitt forsvar, og også få en underskrift på skademeldingen.

 

På parkeringsplassen der bileieren bor, observerer vi at det ikke står noen hvit bil med kjenningsnummer xxxxx.

 

Vi ringer på døren til bileieren, og etter en stund kommer stefaren til bileieren ut. Vi forklarer hva som har skjedd, og får greie på at stesønnen, på 18 år, ikke er hjemme. Og at han er student ved xxxxx videregående skole.

 

Han hadde kjøpt bil for to uker siden, uten at foreldrene visste om det, og han har ikke bilsertifikat. Stefaren ringer til stesønnen, og etter en stund kommer stesønnen hjem.

 

Stesønnen skjønner ingen ting, og stiller seg uforstående til at han skulle ha kjørt inn i en annen bil. Han/hun sier; ”Så noen at det var meg som satt i bilen?” og ”ja, men det var ikke meg. Jeg skjønner ingen ting.”.

 

Han kommer med avvikende forklaringer på hvor bilen og bilnøklene befinner seg. Plutselig påstår han at bilen befinner seg ute på parkeringsplassen, og så forandrer han mening og sier at den har blitt stjålet.

 

Moren hans kommer hjem, og vi får greie på at sønnen studerer tredje året på allmennfag, fordi han ønsker å bli politimann.

 

Vi forteller sønnen at vi gir ham en sjanse til å ordne opp for seg, bare han forteller sannheten. Vi hinter om at det er mulig at vi kan trekke anmeldelsen, bare han forteller sannheten.

 

Foreldrene er ordentlige folk, og prøver så godt de kan å forklare alvoret til sønnen. De forteller ham at han kan bare glemme å komme inn på politiskolen, hvis han ikke forteller sannheten. Og de forteller at han kan bare glemme å få besøke faren i USA hvis han blir dømt for dette.

 

Men sønnen sverger til foreldrene sine, og forteller at bilen må ha blitt stjålet av noen kamerater.

 

Moren forklarer sønnen at broren hennes, som jobber som politi i Kristiansand, ikke vil like dette. Og at han skal prate med sønnen hennes.

 

Tomhendte, uten underskrift, returnerer vi hjem. Så får vi en telefon fra moren. Sønnen vil ned til politikammeret for å melde bilen stjålet, og snakke med onkelen sin som er politi der.

Og det er her saken begynner.

 

27. mars

Jeg får en telefon fra moren til gutten, som sier at de har vært nede og levert anmeldelse på at bilen har blitt stjålet.

 

Jeg ringer til politiet 5-6 ganger i løpet av den dagen, for å få tak i navn og telefonnummer til det første vitnet.

 

Forsikringsselskapet sa det ville gi fortgang i saken.

 

Politiet klarer aldri å finne noen opplysninger på anmeldelsen, og ber meg ringe senere for å snakke med en annen avdeling. Når jeg gjør det, skjer det samme på nytt. Avdelingen kan ikke svare på hvem vitnet er.

 

Jeg går lei av og ikke få et klart svar, så jeg ringer til alle som bor xxxxx der det første vitnet bor. Til slutt kommer jeg frem til det første vitnet, og vitnet forklarer det samme som det andre vitnet. Vitnet sier at personen hadde xxxxxx hår, og hadde kjørt en hvit bil.

 

28. mars

Jeg tar kontakt med et annet vitne som jeg vet observerte kollisjonen utenfor skolen. Jeg går opp til gutten/jenta med et bilde av bileieren i handen, og spør; ”Er dette den gutten som satt bak ratet på bilen som kjørte i min bil?”

 

”Ja”, svarer vitnet.

 

Bileieren har altså levert inn falsk forklaring og anmeldelse for stjålet bil.

 

Jeg går straks opp til politistasjonen og sier at jeg ønsker å anmelde bileieren for å ha gitt falsk forklaring og anmeldelse.

 

Bakgrunnen er den første anmeldelsen jeg leverte inn.

Politimannen klør seg i hodet, da han ikke klarer og finne noen opplysninger på anmeldelsen.

 

Politimannen skjønner ingen ting, og rister oppgitt på hodet. Jeg forklarer at jeg har en kopi av anmeldelsen, og han prøver gjentatte ganger å søke på datamaskinen.

 

”Du må nesten prøve å komme tilbake til mandag”, sier politimannen oppgitt.

 

Det er da jeg tenker, hvordan kan en to dager gammel politianmeldelse (som jeg fikk kopi av, med stempel og underskrift av en politimann) forsvinne?!!

 

Er politimannen, som er bror til moren, involvert?

 

Jeg ønsker å få bileieren vekk fra veien så lenge som mulig, og jeg ønsker ikke å se denne personen som politimann om 10 år (les lenger oppe at gutten ønsker seg inn på politiskolen), når han begår kriminelle handlinger.

 

Men det virker ikke lett når anmeldelsen på bilføreren på mystisk vis blir borte.

 

Men for min egen del går jeg ut i fra at jeg vil få full erstatning?

 

Men hva gjør jeg med politiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, må si du står på. Det er bra!!:) Ikke så mye annet som virker. Hjelper i hvert fall ikke sitte i gostolen å "gni knoker".

 

En sånn skal aldri bli politimann.

Hvodan en anmeldelse "plutselig" blir "borte". Du har i tillegg en kopi, ja da har politiet et forklaringsproblem:P Kan jo skje feil, men på måten du framlegger det. Virker det som om broren(politimann) til moren har noe med det å gjøre. Blir vanskelig å bevise det, lever bare en ny anmeldelse på mammavalpen. Hvis ikke den gamle anmeldelsen plutselig skulle dukke opp igjen.

 

Håper du får erstattning da. Men lurer, er mammavalpens bil forsikra?? Siden han ikke hadde lappen, kan han jo ikke forsikre den? Og han hadde jo heller ikke sagt noe om bilkjøpet til foreldrene sine, så da regner jeg i hvert fall med. At bilen ikke står i faren eller morens navn. Så hvis det stemmer. Er eneste måten du får dekka skadene på, en anmeldelse. Som du har gjort.

 

Blir intressant å følge med på denne. Bruk masse tid på å følge opp. Mas og gnæg. !!! :)

Man vet aldri hvilken dag som blir den siste. Så lev hver dag som den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nøl med å følge opp på denne saken.

Ber de deg ta kontakt senere ut uka, så gjør du

det neste dag. De ER JÆVLIG FLINKE til å glemme ting.

 

Obs obs, ta ekstra kopier av dokumenter du skal vise fram

i denne saken. Helst i en kopisjappe, da de kan stemple etc.

dokumentene slik at det er bevist for at de ikke er falske.

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 4 weeks later...

IKKE la denne skinkeridderen komme seg unna, fy faen jeg hadde ledd godt om han fikk livet SKIKKELIG ødelagt på noe så frekt som det han gjorde, håper han ender opp som en trygda en.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår