Gå til innhold

Ripcurl

Bruker
  • Innholdsteller

    51
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Ripcurl

  • Bursdag 03/06/1986

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    s40
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Yrke eller sivil status
    student
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Fylke
    Aust-agder

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Sørlandet

Ripcurl's Achievements

  1. hmm. Skal vurdere det. Kan ikke love noe:wonder:
  2. Det tenkes nok hardt i trygg trafikk om dagen. Finnes det løsninger på dette? De unge er overrepresentert(18-25) på ulykkesstatestikken, de har minst erfaring bak rattet. Bare jeg som ser sammenhengen?? Om du er 18 eller 23 har du like lite erfaring når du begynner å kjøre på egenhånd. Det flytter bare problemet lengre fram. Pluss at du skaper mange problemer med mobilitet til unge jobbtakere. Er ikke like god kollektivtransport på bygda. Hvor bussen putrer forbi en eller to ganger om dagen. Skal de få lide? Fordi noen FÅ ikke klarer å kontrolere bilen. Å ta med fyllekjørere i tillegg, som en del av den triste statestikken. Ja, det sier noe. Bare for å få mer blest om unges holdninger. Det nevnes banekjøring, hadde vært possitivt mener jeg. Så over til million spm? Lar det seg gjøre? Jeg tviler sterkt. Her inne er det kanskje mange som er possitive, men det fordi vi er bilintresserte. Hva med ei jente som bruker bilen til å fra jobb og kanskje kjører litt i helgene. Hu vil jo ikke akkuratt presse pedalen til gulvet så det lukter clutch over hele området:P Men hu må fordi det er obligatorsik. Mener selv at det må en skikkelig holdningskampanje, spessielt rettet mot rånemiljøene o.l. Mista selv to gode/beste kamerater i fjor(to separate ulykker) og det har endra min kjørestil. Hvis folk flest hadde visst om alt det jævlige som hender i ettertid av en ulykke. Hadde nok flere tenkt over konsekvensene. Mange tenker at det bare går utover enn sjøl. Når du kjører i 150 alene på veien. Men slik er det ikke. Det er venner, familie osv som sitter igjen. Med et tomrom. Kanskje alle i Norge burde miste noen i trafikken i morgen. Så hadde det nok blitt noe annet kjøremønster. Det lar seg ikke gjøre. Derfor mener jeg det må informeres og informeres og informeres. Så kanskje det synker inn hos noen. Da hjelper det. Og å tro at alle kan overbevises er helt på jorde. Men hvis enn 30-40% av verstingen overbevises. Er det et godt resultat. Min mening, mvh eivind
  3. Etter at du var stoppa, ble du vist målingen? Fikk du info om hva som kom til å skje? Evt hva som kom til å skje om du godtok eller nekta førekortbeslag? Han tok lappen fra deg på stedet? Hvis du ikke godtok førerkortbeslag har de som holder på med det, 3 uker på å få ut fingeren. Ellers kan du møte opp på din lokale politistasjon å hente den. Ellers er det kritikkverdig å ikke ha kjørelys. Men var vel for å få måling. Regner med at du hadde slått av på farten hvis det PLUTSELIG dukka opp to lys bak deg.
  4. Ja det kan du si... Skal vedde på at det var kappkjøring her. Kjenner ikke de innvolverte, håper jeg.
  5. Ikke at jeg er 100% sikker. Så tviler jeg på at du trenger å bytte caliperen. Tror heller at wieren har strukket seg. Kan jo også sjekke caliperen for å være sikker. At ting ikke har festa seg(rusta). Wier er ikke så dyrt. Bilen er jo forholdsvis ny, så rart om det er caliperen.
  6. Leser du ikke vg, db osv???? :S Siste ulykka var en i arendal. Bilen delt i to. Så helt sjukt ut. Skjønner ikke at noen kommer fra noe sånt i live. Skal sies at ingen var 18 enda.
  7. Kan skrive under på den påstanden. Har jobba som vekter(helgejobb). Og så lenge de faktisk ikke har gjort et lovbrudd. I dette tilfellet innbrudd. Så kan de ikke siktes for lovbruddet. De kan tas for å oppholde seg på et forbudt område. Men ikke noe mer enn det. Har de i tillegg stjelt noe kommer jo det som tillegg. Men ikke helt enig i det siste. Brøt du opp døra, var det innbrudd. Ikke bare innbruddsforsøk. Da prøver du å bryte opp en dør etc, men avbryter forsøket eller klarer det ikke. Går du rundt å kjenner og røsker på dører og biler kan du hvis politiet ser/tar deg. Gi deg et forenklet forelegg for å ha forstyrret ro og orden.
  8. Virker som man ikke trenger sertifikatet heller. Var en ny tragisk ulykke i Arendal, nå i natt. Heldigvis gikk det godt. Og når jeg var ute å så på ulykkesstedet. Er det bare helt utrolig at det endte så godt. http://www.agderposten.no/article/20080507/LOKAL8/860205916/1004/ABONNEMENT
  9. Noe likt til svaret over. Bildet av føreren er alfa omega. Kan ikke føreren identifiseres med 100% sikkerhet skal i utgangspunktet saken henlegges. Hvis fører av kjøretøyet som blir knipset i en fotoboks ikke er eier av kjøretøyet, blir boten sendt til registrert eier iht Autosys, hvis den i det hele tatt blir sendt. Hvis identifisering av sjåføren er vanskelig og/ eller umulig: Eiere av privatregisrerte kjøretøy plikter IKKE å opplyse hvem det var som kjørte, i hvert fall IKKE hvis en sier det var et medlem av nærmeste famile. Da skal saken i utgangspunktet henlegges. Iht norsk lov er nemlig IKKE pliktig å vitne mot/ angi medlemmer av nærmeste famile. Hvis politiet kan bevise at personen som kjørte ikke tilhører din næmeste familie. Så er jeg litt mer usikker. Hvis personen ikke kan identifiseres på bildet, er det bare å hevde at personen tilhører nærmeste familie. De kan jo gjerne kalle inn hele slekta, men hjelper ikke noe. Siden personen ikke kan identifiseres på bilde.
  10. Du er tilgitt :P Helt enig med deg, rus har ingenting i trafikken å gjøre. Farlig nok fra før, hvis ikke fyllekjørere skal komme imot i tillegg.
  11. Nå vil jeg egentlig ikke forsvare en som kjører i rus. Men må rope HEI, sjekk fakta!!!! Virkelig noen her som burde ta en realitetstest. Pluss undersøke litt før enn utaler seg om noe. Promille: Og med amfetaminrus: USA testet dette på soldater i vietnam. Da kunne soldater gå flere døgn uten søvn med topp konsentrasjon. Ville heller hatt en i amfetaminrus på veien enn en som kjører med promille, prater i telefonen. Kanskje de fleste burde være uten lappen. Det er å prate i mobilen er som å kjøre med 1 i promille. Spiller ikke noen rolle om du bruker handsfree. edit: Heine: vent å se hva som skjer videre. Litt usikker på den her. Men siden du har vært uten førerkort så lenge. Kan det være at du ikke trenger å gi det fra deg igjen. Eller har du vært dømt før for noe tilsvarende, fått bot?
  12. Håndbrems er med på kontrollseddelen for periodisk kjøretøykontoll. Hvis det er forskjell i bremsekraft(50%) så er det en (2) feil. Hvis håndbrems ikke virker er det i hvert fall 2er feil. Vil tro det kvalifiserer til en 3er feil. Hvis det er 2er feil må du på etterkontroll. Hvis det er 3er får du kjøreforbud på stedet. Da må du gå videre til kongeparken. Vil råde deg til å fikse det.
  13. Ta en titt på denne reportasjen. (bot 5200,-??) De aggressive skal tas - reportasjer, motor.no Ender mest sannsynlig opp med en bot? Men råder deg til å vente. Se det litt ann. Alt skal bevises. Kanskje derfor han tok nr på bilen bak. Var det ikke "sivilen" og en buss?? Eller var det bare skrivefeil? edit: Du mister lappen hvis "Forbikjøring der farlige situasjoner oppstår."
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår