AC^ Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Hei! Lurer på å turbokonvertere en 850 2,5l SE suger. Vurderer å sette på T5 20v topp m std komponenter til denne motoren rundt. Men fortsette å kjøre std 2,5l bunn. Noen som veit åssen kompresjon blir her da? Hvilke deler må byttes og hva må eventuellt moddes? Passer alt i bolt on m deler fra en T5 motor? Hva tåler aut kasse fra denne std 2.5l motoren? Tenker å kjøre SM4 å fyre på etanol. Takker for alle svar =) Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 Har du lite å gjøre om dagan?? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 Undersøkte om dette på TPC for et års tid siden. Fikk da til svar at 10V blokka ikke er lik 20V, men jeg er ikke så sikker på det. Toppene ser jo ganske så identiske ut på utsiden. Eneste jeg kan se for meg er problem er stemplene som må ha utsparing for ventiler. Ser du ska kjøre med SM4 så da slipper du å tenke på at 10 og 20V har helt forskjellige styresystem. Det beste hadde vel vært å fått tak i en komplett turbomotor fra sverige, siden du trenger en del deler om du ikke lager det meste selv da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffekake Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 summ og summariuum er det sikkert billigere å bytte til 2,3 turbo , for når turboen er der vil du kun ha mer og mer effekt og t5 motoren er jo litt mer trimmings villig !?!? ... Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=146099 Volvo 855 2,5 10v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Ok. Takker for info! Får se hva jeg gjør for noe, mulig det bare blir dremel multi porting av ventillommer om det ikke passer.. hehe Ja, men det ville vel ha blitt feil uansett det, siden det blir 2.5turbo og ikke 2.3 sikkert.. Har alle betane seru, derfor jeg lurte =) Takker! Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Har du lite å gjøre om dagan?? :) Hehe, tvert imot! Skal handle en sånn en snart så da tenkte jeg at jeg like greit kunne sette på turbo når jeg har 20v topp og alt som trengs =) Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.