kimoajajaj Skrevet November 12, 2003 Rapporter Share Skrevet November 12, 2003 Hvis bilen ikke forbedrer seg (går somsagt bare på 3 sylindre) når jeg har skifta fordelerlokk og hatt kondensfjerner på tanken, så tror jeg at jeg skal ta ut dysa og se nærmere på den. En som mente jeg skulle ta ut fks. 2 dyser, og putte dem oppi hver sitt glass, koble ut ledninga mellom coil/fordeler og så tørne motoren litt på starteren og så se hva som skjer, sammenligne bensinmengde og sånn. Har hørt noen skrekk historier om nettop dette med å få opp dysa.. folk som har mistet biter av den ned i motoren osv.. Får jeg den opp uten at jeg ødelegger hele driten ? Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet November 12, 2003 Rapporter Share Skrevet November 12, 2003 Veit ikke hva som er best å bruke men vicegrip er kanskje veien å gå? Jeg brukte en stor flat skrutrekker og vippet dysa ut (høres lettere ut enn det det er) Det som er faren er den plastikk dingsen som sitter i hullet til dysa, den kan være sprø og gå i stykker. Hvis du er litt nervøs så er det vel kanskje best å skru av hele innsuget m/dyser, men det får du egentlig vurdere selv. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Originally posted by Mk2-16v Veit ikke hva som er best å bruke men vicegrip er kanskje veien å gå? Jeg brukte en stor flat skrutrekker og vippet dysa ut (høres lettere ut enn det det er) Det som er faren er den plastikk dingsen som sitter i hullet til dysa, den kan være sprø og gå i stykker. Hvis du er litt nervøs så er det vel kanskje best å skru av hele innsuget m/dyser, men det får du egentlig vurdere selv. dysene på en 16v står vel på rette sida av motoren, slik at det ikke er noe problem å vippe de ut i samme retning som de er montert. på 8v er ikke det like enkelt å få dratt den rett opp, noe jeg hvertfall har erfart :-) dyser med eldgamle o-ringer kan sitte som et helvete.. du kan jo f.eks ta en skarp stanleykniv og skjære litt i o-ringene, for å prøve å få de til å slippe taket. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Originally posted by projektRUST dysene på en 16v står vel på rette sida av motoren, slik at det ikke er noe problem å vippe de ut i samme retning som de er montert. på 8v er ikke det like enkelt å få dratt den rett opp, noe jeg hvertfall har erfart :-) dyser med eldgamle o-ringer kan sitte som et helvete.. du kan jo f.eks ta en skarp stanleykniv og skjære litt i o-ringene, for å prøve å få de til å slippe taket. Kan hende det hjelper med litt wd40 også, hjalp i hvertfall når jeg skulle ha på plass dysene igjen. Hadde vært klin umulig å få de inn uten å bruke WD40... Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Bruk intet annet enn bensin! Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Jeg har ikke fulgt med på dette, men: Har du sjekka plugger, og de helvetes pluggledningene.....? Ledningene ryker ofte, og du sjekker jo lett det.... Tenkte bare så du slipper å fikle med dysene og det dritet hvis det ikke er nødvendig...... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet November 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Vell.. Plugger: OK (nye, plugg nr.4 har dog vært ute igjen for inspeksjon og den har vært prøvd startet med en gammel plugg i nr. 4) Pluggledninger: Nye Plugghetter: Nye Kompresjon: Ja, den forsvinner vell ikke av seg selv. Gnist: Ja, men "korrekt"? Får ny fordeler og rotor i morgen, så får se om det kan gjøre susen. Skal også ha litt kondis fjerner og kanskje dyserens på tanken og prøve å kjøre bilen en liten distanse.. så får jeg se.. Saken er den at den tetteringen som sitter bak rotoren er gåen, for den lekker hvertfall. Olje siver inn i fordeleren.. var hvertfall pittelitt olje inni fordeleren når jeg tok den av, og dette er jo ikke bra.. Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimolaptop Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Jeg rekla litt på dysene i dag, og det ser jo ut som at det er mulig og få dem ut, men det jeg lurer på er om den "ringen" som står rundt dysa helt inntil toppen, er en del av dysa eller?. Hvis jeg får en kompis i lamme meg etter på så skal jeg som om jeg tar ut to dyser og tester dem... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.