Gå til innhold

Hjelp med kasse

Ranger emnet


Megamann89

Anbefalte innlegg

Har du bestemt deg for hvordan type kasse du skal ha, firkanta eller med en eller flere skrå sider. Så er det bare å begynne målene på den største kassa du har plass til også regne ut volumet på den (med mindre det er myyye du har plas til da) Også justere ned målene sånn at du tilslutt ender på tilnærmet perfekt til det elementet du har. Tungvindt ja, men det virker, går ann å sette opp formlene i et excel ark så går det fortere å regne ut.

 

Eller så kan du prøve denne siden Her alle målene er i tommer og fot da, men det er bare å regne om, er kalkulatorer her både på helt firkanta og med en skrå side.

 

Eller så fant jeg en side hos RF som har volum kalkulator for basskasser

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.Er det noen som kan gi meg en god guid/eller forklare meg dette. Har litt problermer med å forstå dette med de grafene jeg får opp i winisd. Hvordan beregner man kassen etter den typen bilen man har ? Fikk opp at kassen skulle være 181 l. Syntes det var veldig mye jeg . Er en porta kasse med 2x12 !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.Er det noen som kan gi meg en god guid/eller forklare meg dette. Har litt problermer med å forstå dette med de grafene jeg får opp i winisd. Hvordan beregner man kassen etter den typen bilen man har ? Fikk opp at kassen skulle være 181 l. Syntes det var veldig mye jeg . Er en porta kasse med 2x12 !

 

181L hørtes rimelig drøyt ut. Hva slags elementer har du ?

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bygde en bassreflekskasse til 2x12 som ble målt opp for å passe akkurat i forige bilen min,både på høyde og bredde...spiller som fan i den kassa ...den er vell rundt 80 muligt..litt usikker men...

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.takk. Noen som har peiling på om det er riktig at deisse 12" skal ha så stor kasse?

 

Det er ikke noe den må ha, har ikke skjønnt det programmet der helt 100% enda, men tror det første forslaget det kommer med er det som gir den mest ideelle frekvens kurven, men du kan endre kasse volumet og se hvordan frekvenskurven endrer seg. Så du kan jo slå inn 80liter som det ble nevnt her og se hvordan kurven ser ut.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist du villet kunne jeg tatt noen raske mål av kassa mi som jeg ble ganske fornøgd med...men har trekt den nå da så blir vell kansje litt vanskli og måle platene som "ligger montert inni dem andre platene" men sånn total mål fks....men men

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår