Gå til innhold

740 med 940 tubo motor og girkasse bytte. Hvilken Kasse?

Ranger emnet


Boosti

Anbefalte innlegg

En kamerat skal kjøpe seg en 740 med 98mod 940 turbomotor. Problemet med bilen er at overdriven på kassa som sitter i er gåen, og kassa må byttes. Men han har hørt at den orginale 5 trinns kassa med overdrive ikke er holdbar, og vurdere og sette inn ei M90 kasse.

 

Men hvordan er M90 kassa i forhold til den orginale?

Hva trenger man og bytte for og få inn ei M90 kasse?

Finnes det andre brukbare kasser som passer enn M90?

Hvor får man tak på ei brukbare M90 kasse? Sverige?

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat skal kjøpe seg en 740 med 98mod 940 turbomotor. Problemet med bilen er at overdriven på kassa som sitter i er gåen, og kassa må byttes. Men han har hørt at den orginale 5 trinns kassa med overdrive ikke er holdbar, og vurdere og sette inn ei M90 kasse.

 

Men hvordan er M90 kassa i forhold til den orginale?

Hva trenger man og bytte for og få inn ei M90 kasse?

Finnes det andre brukbare kasser som passer enn M90?

Hvor får man tak på ei brukbare M90 kasse? Sverige?

 

 

Hva med å sette i Getrag? Gode kasser : )

-GUD ER GOD-

 

-85` Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vell ikke vits å begynne å modifisere til en getrag kasse i bilen viss man ikke ska lade litt.. ville tru at M90 er beste valget. men bare en ting jeg lurer på, jeg var å skulle kjøpe clutch på volvo... da sa jeg at den orginale slura når jeg ga på litt.. da lurte dem på hvor mye jeg lada og sa at jeg ikke burde lade mere en 0,7 for ellers kunne det dobbeltmasse svinghjulet ta kvelden.....har alldri hørt om noen slike tilfeller.. har dere ???

Volvo 945Lt..

Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak

Volvo 740Tic..solgt

Opel Omega 3000..høggd

Opel Omega 3000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår