Gå til innhold

Får ikke kontakt mellom spiller og forsterker

Ranger emnet


jarledt

Anbefalte innlegg

Jepp den er kobla til.. Jeg skjønner søren ikke hva det er jeg:S

Kan det være den nye spilleren det er noe galt med?

 

Er spilleren kobla til forsterkeren via RCA-kabel så kan det være at RCA-utgangen på spilleren ikke er aktivert, er noen spillere man må gjøre det på. Eller så kan RCA-utgangern (eller linje utgangen som det heter) være defekt, den har paia på pioneer spilleren min nå.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og sjekk sikringa på forsterkeren og evt fremme med batteri om dem har tatt kvelden, og eventuelt jordingskabelen til forsterkeren er orntli kontakt med karosseriet og at den sitter bom fast

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du målt rundt med et voltmeter da? skal jo være 12v på remoten også.. skru på spiller og mål, så finner du fort ut om det er det

 

Testet det n, det kommer IKKE 12v fra remote, målte med en lyselampe og det lyste på den som er under 12v, dvs 6v eller noe?

er den defekt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikkje lys i forsterkeren, mangler du vel spenning til forsterkeren.

Få tak i eit måleinstrument, so du kan måle spenningen på forsterkeren.

Har du eit skikkeligt jordingspunkt?

 

Du kan ta ein liten ledning ifra 12v inngangen på forsterkeren inn på remote inngangen.

Lyser ikkje forsterkeren da, har du ikkje 12v inn på forsterkeren. (brudd eller dårlige kontaktpunkter på 12v/jordingsledningen)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikkje lys i forsterkeren, mangler du vel spenning til forsterkeren.

Få tak i eit måleinstrument, so du kan måle spenningen på forsterkeren.

Har du eit skikkeligt jordingspunkt?

 

Du kan ta ein liten ledning ifra 12v inngangen på forsterkeren inn på remote inngangen.

Lyser ikkje forsterkeren da, har du ikkje 12v inn på forsterkeren. (brudd eller dårlige kontaktpunkter på 12v/jordingsledningen)

 

Yes, takker. gjorde som du sa nå, og da ble det liv.

Når jeg måler ifra remote kontakten på spilleren er det liv i den, men ikke 12v.

 

Da skjønner jeg ikke helt:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, tror dere det bare er å levere inn igjen spilleren? Den gir strøm fra remote men ikke 12v.

 

Alt annet er rett siden det funker når jeg tar strøm ifra 12v på forsterkeren og inn på remote. Da ser jeg ikke flere muligheter..

 

Eller kan det være andre feil?

 

kom til å tenke på koblingene i iso kontakten, hvis noe er feil der kan det virke inn på at remoten leverer mindre enn 12v?

Skulle egentlig ikke tro det, siden den ikke har noe med iso kontaktene å gjøre:P

 

Meget glad for alle som svarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår