Gå til innhold

Elwood's Golf IV

Ranger emnet


elwood84

Anbefalte innlegg

KAN NOEN HJELPE???

lite liv i denne tråden for tiden.. men, her e ka d går i:

motoren har begynt å riste på tomgang.. har hatt den inne på snap drive i dag.. de fikk feilkoder fra tomgangsmotoren. men de sa de ikke kunne garantere noe om de byttet den pga bilen var "fikset på", dvs effektanlegg og sportluftfilter.. HERREEE!!!! idioter.. de har ikke kommet med noe konkret svar på ka som er gale.. ikke faan om jeg betaler de.

 

har snakket en del med en kompis om dette, men det kan være så mye som er gale.. men i og med at de kun fikk feilkorder fra tomgangsmotoren så må jo det være noe der.. jeg hadde trodd at det var noe gale med luftmengdemåleren eller tennpluggene f.eks.. noen som har vært borti noe lignende??????

 

 

ellers er eneste update på bilen at sparco setebelteputer er på plass:P hehe.. har fått tårnstag og, men tror ikke jeg gidd å montere det.. noen som har lyst å kjøpe? det er kjøpt på bsbildeler(verdens treigeste nettbutikk), selger det billigt.. gi en lyd..

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ble oppringt av møller. de mente det mest sannsynlig er pga effektanlegget og luftfilteret.. bilen får for mye luft i forhold til bensin.. muligens dette kunne løses ved å chip trimme... oi oi oi.. høres gøy ut;) hehe..

 

hadde vært konge for meg om bilen ble fikset OG fikk mer guff..

noen som har peiling på kor jeg kan forhøre meg om chip tirmming i bergen??

 

edit: chipping utgår.. har fått time hos møller.. 4.august!!!!!!! helt syyykt med ventetid.. men må nok på møller for å få en grundig sjekk og forhåpentligvis løse problemet..

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

har hatt bilen på møller no.. de fant ingenting gale med tomgangsmotor slik som snap drive hevdet.. men de fant en feil på en bryter til servoen. og ac'en virket ikke pga noe greier i sikringsboksen var svidd.. så no er bilen på stell og lommeboken tom..

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så hadde jeg MYE problemer med min Golf 2002mod. 1,6.

Coilene røyk hele 6 ganger i løpet av 3 år. (!)

Motoren stoppet når jeg slo av cruisekontroll.

Knirking i fra hjuloppheng forran.

Lyspærer gikk hele tiden (spesielt grøftelys og parklys forran)

+ mange andre irriterende feil.

 

Egentlig veldig synd, siden bilen ellers var god å kjøre. Men jeg angret bittert på at jeg ikke gikk for en 1.9TDI 4Motion isteden. Den 1,6-literen er veldig dau (som nevnt i en tidligere post)

 

Når det gjelder KN-filter og annet mikkmokk som skal dra ut litt fetere lyd av en ellers lydløs børse er jeg litt motstander av det. Når det gjelder chip, så er det døfødt. Om du skulle være så heldig å få 5 usle HK'er ekstra, så kommer du aldri til å merke dette.

 

Hadde jeg vert deg, så hadde jeg latt vær å kjøpe KN-filter/eksos og heller brukt penger på skikkelige og lovlige Xenonlykter.

 

Selv så ble min golf orginalt senket 30mm. hos VW. dette var rett og slett ett elendig senkesett. Alt for mykt og slo nedi absolutt over alt. Dette resulterte i ødelagte bunnplater og annet.

 

Bilen din er veldig flott.... men jeg ville ikke ødelagt den med å kaste på KN-filter og annet.

 

Men det er smak og behag da... Jeg liker litt clean styling og litt diskree fremtoning.

 

Uansett... lykke til med ny bil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Personlig så hadde jeg MYE problemer med min Golf 2002mod. 1,6.

Coilene røyk hele 6 ganger i løpet av 3 år. (!)

Motoren stoppet når jeg slo av cruisekontroll.

Knirking i fra hjuloppheng forran.

Lyspærer gikk hele tiden (spesielt grøftelys og parklys forran)

+ mange andre irriterende feil.

 

Egentlig veldig synd, siden bilen ellers var god å kjøre. Men jeg angret bittert på at jeg ikke gikk for en 1.9TDI 4Motion isteden. Den 1,6-literen er veldig dau (som nevnt i en tidligere post)

 

Når det gjelder KN-filter og annet mikkmokk som skal dra ut litt fetere lyd av en ellers lydløs børse er jeg litt motstander av det. Når det gjelder chip, så er det døfødt. Om du skulle være så heldig å få 5 usle HK'er ekstra, så kommer du aldri til å merke dette.

 

Hadde jeg vert deg, så hadde jeg latt vær å kjøpe KN-filter/eksos og heller brukt penger på skikkelige og lovlige Xenonlykter.

 

Selv så ble min golf orginalt senket 30mm. hos VW. dette var rett og slett ett elendig senkesett. Alt for mykt og slo nedi absolutt over alt. Dette resulterte i ødelagte bunnplater og annet.

 

Bilen din er veldig flott.... men jeg ville ikke ødelagt den med å kaste på KN-filter og annet.

 

Men det er smak og behag da... Jeg liker litt clean styling og litt diskree fremtoning.

 

Uansett... lykke til med ny bil! :)

 

 

Det ene parklyset mitt er gåent. Har ikke giddet å skifte det heller. Blinklyset sluttet å fungere en gang. Men det viste seg at "pinnene" inni kontakten hadde hoppet ut, selv om kontakten var i. Sykt merkelig.

 

Golfer har som kjent "golf syken", som oftest er det baklysene som ryker ofte.

 

Er forsåvidt helt enig med deg når det gjelder å dra ut flere krefter. Lurte bare på om chipping kunne "ordne" motorproblemene. Men la fort den ideen på hylla. KN filteret var satt i når jeg kjøpte bilen. bryr meg ikke så mye om det.. men effektannlegget ville jeg ha pga lyd og utseende:)

 

Vurderer å finne meg noen fine lovlige xenoen lykter.. noen som har noen å anbefale? som kan kle en blå golf???

 

når det gjelder senking så er det foreløpig utelukket for min del. kommer såvidt inn der jeg parkerer sånn som bilen er no (ikke senket) pga humpete dårlig vei.

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en kompis med slike blanke angeleyes på sin blåe golf med xenon i og ser veldig bra ut, har selv disse i svart og har svart bil. og er til å annbefale :) får disse lyktene billig på ebay.com :)

- 2003 VW Passat TDI 4-motion

X 2003 VW Golf TDI 4-motion (RIP)

X 1999 Audi A4 1.6

X 1977 Opel Ascona B 1.9s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp de blanke :) åsså kjøper du disse baklyktene i blå-blank http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=3804, kompisen min har disse baklyktene på sin blåe golf å synes selv dette er de fineste lyktene du kan få til en blå golf :)

du kunner jo også kjøpt hella celis frontlyktene, er veldig fine de og.. :)

- 2003 VW Passat TDI 4-motion

X 2003 VW Golf TDI 4-motion (RIP)

X 1999 Audi A4 1.6

X 1977 Opel Ascona B 1.9s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår