turbotom Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Jeg anbefaler at du søker på Mosellmann på nettet. De har bolt-on turbokit til gamle mercer. Det han lurte på ettersom jeg forsto var om han kunne få 200 hk i sin 2-liter mercedes, og ja det kan han. Turbogrenrør, turbo, eksos, wastegate, intercooler, kraftig bensinpumpe, bensintrykksregulator og en boostcontroller. Tingen er å ikke overstige 0,4 - 0,5 bar i ladetrykk. Da kan man kjøre forholdsvis trygt på original innmat. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBE200 Skrevet Mars 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2008 Jeg anbefaler at du søker på Mosellmann på nettet. De har bolt-on turbokit til gamle mercer. Det han lurte på ettersom jeg forsto var om han kunne få 200 hk i sin 2-liter mercedes, og ja det kan han. Turbogrenrør, turbo, eksos, wastegate, intercooler, kraftig bensinpumpe, bensintrykksregulator og en boostcontroller. Tingen er å ikke overstige 0,4 - 0,5 bar i ladetrykk. Da kan man kjøre forholdsvis trygt på original innmat. Lykke til! takker=) setter virkelig pris på slike innlegg=D ps: er bare 17 folkens.... bilder av bilen nå: arnt-kristoffer Siter min bil. mine regler ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 men vis du hører hva jeg sier;)200 er forskleig fra 260 og oppover. jeg skal beholde motoren, skal høre om omprogramering av motoren OSV. får c m tiden Hva er forskjellen? Aldri sagt du skal bytte motor! Har jeg? Jo antall sylindre.. Grunnoppbygging av motor er lik.. Teorien er lik, osv... Er folk MED ERFARING I TRIMMING. Er forøvrig ett turbokit og datasprut til salgs på forumet til MBE nå. Passer rett på den undermotoriserte kjerra di. ;) Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBE200 Skrevet Mars 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Hva er forskjellen? Aldri sagt du skal bytte motor! Har jeg? Jo antall sylindre.. Grunnoppbygging av motor er lik.. Teorien er lik, osv... Er folk MED ERFARING I TRIMMING. Er forøvrig ett turbokit og datasprut til salgs på forumet til MBE nå. Passer rett på den undermotoriserte kjerra di. ;) ok:P kan du gi meg linken til siden?=) Siter min bil. mine regler ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 MBEntusiastklubb - Hovedsiden Trykk på "diskusjonsforum" på menylinjen øverst. Nesten helt i bunn av forum er det til salgs og ønskes kjøpt. De lengste og mest omfattende trådene om turbotrim ligger nok under delene av forumet forbeholdt betalende medlemmer, men prøv å søke litt i forumet, så finner du mest sannsynlig litt litteratur. :) Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBE200 Skrevet Mars 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 MBEntusiastklubb - Hovedsiden Trykk på "diskusjonsforum" på menylinjen øverst. Nesten helt i bunn av forum er det til salgs og ønskes kjøpt. De lengste og mest omfattende trådene om turbotrim ligger nok under delene av forumet forbeholdt betalende medlemmer, men prøv å søke litt i forumet, så finner du mest sannsynlig litt litteratur. :) fant ikke noe=/ Siter min bil. mine regler ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Datasprut og turbokit til M102 Ser i ett av innleggene at han selger datasprut og komplett turbokit for ca 15 lapper. Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBE200 Skrevet April 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 NYTT MÅL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:repost: har nå senket kravet fra 200 til 150-170hk lurer på hvor mye man kan få ut av et effekt annleg? og noen flere enkle måter og få litt mer "vrom" ut at bilen? mvh: arnt (takk for alle svaren e btw) Siter min bil. mine regler ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Effektanlegg på en gammal forgasserbil uten turbo hjelper mest ved at lommeboka di blir lettere så bilen har mindre vekt å drasse på. Se forøvrig her: MegaSquirt® EFI :: Index Megasquirt er ett datasprutanlegg for selvbygging. Om man er litt teknisk anlagt kan man lage seg en datasprut for ett sted mellom 5 og 10 lapper. Søk litt på megasquirt på nett og les litt på forumet jeg linket til. ;) Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caaatooo Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Hva er så vrient med å innse at du må bytte motor (eventuelt bil)for å få en relativt rimelig og holdbar effektøkning? Effektanlegg og KN filter koster ikke så veldig mye, men gir deg mest lyd og minst ull. Turbo kan gi bilen din en god effektøkning, men det koster så mye for å få det holdbart at det ikke er verdt det. Hvorfor ikke heller bruke bilen som den er, spare litt penger og senere kjøpe deg en bil med større motor? Det er nok motor i denne til å duge som førstebil :) Siter [o] '12 BMW 520dAT M-sport [x] '09 BMW 520dAT M-sport [x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63" [x] '07 BMW 525iA M-Tech [x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benzoman Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Kjekt om du skriver rett om bilen din,det er en 200,ikke E og ikke E200 men 200. Siter 94 E280-24,90 200E,84 300TDT,85 190E,81 230CE,78 300D,77 Impala Coupe,88 Scorpio 2,4i RS,71 Ford 20M HT,69 Ford 20M xl HT,69 Volvo 164. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBE200 Skrevet April 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Effektanlegg på en gammal forgasserbil uten turbo hjelper mest ved at lommeboka di blir lettere så bilen har mindre vekt å drasse på. Se forøvrig her: MegaSquirt® EFI :: Index Megasquirt er ett datasprutanlegg for selvbygging. Om man er litt teknisk anlagt kan man lage seg en datasprut for ett sted mellom 5 og 10 lapper. Søk litt på megasquirt på nett og les litt på forumet jeg linket til. ;) rettelse.... bilen er IKKE forgasser. den er innsprøytning;) Siter min bil. mine regler ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBE200 Skrevet April 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Hva er så vrient med å innse at du må bytte motor (eventuelt bil)for å få en relativt rimelig og holdbar effektøkning? Effektanlegg og KN filter koster ikke så veldig mye, men gir deg mest lyd og minst ull. Turbo kan gi bilen din en god effektøkning, men det koster så mye for å få det holdbart at det ikke er verdt det. Hvorfor ikke heller bruke bilen som den er, spare litt penger og senere kjøpe deg en bil med større motor? Det er nok motor i denne til å duge som førstebil :) 1. jeg har ikke nok cash til og gjøre det 2. vil ha den "puslete" 2 literingen. 3. skal bare ha en liten effekt. 4. Turbon, orker rett og slett ikke. har faktisk ikke råd. 5. Jeg vil bare ha litt effekt ut av den. Skal ikke ha en Hyper Pro bil, som gruser, mindre milde modifikasjoner er tingen. mn, takk forde. Siter min bil. mine regler ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Det finnes kanskje trimcam til den motoren. Det kan kanskje noe svare på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 Tror letteste måten å få noe i nærheten av effektøkning på motor uten store inngrep og store kostnader er å konvertere til datasprut fra megasquirt. Vil vel kunne gi 10-15% effektøkning (i beste fall) med riktig mapping. Uten større inngrep i selve motor. Dette medfører en gooood del etterforskningsarbeid for å skaffe riktige deler (som dyser, sensorer osv) Er du heldig så skal du vel klare å skaffe alle deler for 5 til 10 lapper. Da gjenstår egentlig bare alt arbeidet med å få dette inn i bilen.. Eller du kan kjøpe dataspruten som jeg linket til på MBE. (uten turbo). Da har du alt du trenger for å utnytte potensialet som er i originalmotoren. Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg