MBE200 Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Hei. Eier selv en mercedes E200 W124 1989 model. Så lurer jeg på. Om det er noen som vet om hvordan man kan få tunet bilen. Den har nå 115hk. Mitt ønske er og få tunet den opp til ca 200hk. Enten ved weber forgaser eller turbo. Ved turbo, vet noen om man kan få kjøpt en manifold og turbo? HJELP?! damndamn Siter min bil. mine regler ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 selg den,spar litt penger, kjøp 300E... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBE200 Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 selg den,spar litt penger, kjøp 300E... det er ikke aktuelt nå i hvertfall. skal ha en bil. Den er Strøken invendig og ellers. Så, den blir ikke solg med det første. Den har kun gått 200 000. Siter min bil. mine regler ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbkomfort Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Bare sløsing med tid og penger å trimme den motoren der.. Webere er billig men = 2liter på mila :-s Hvis bilen er bra så spar litt penger til en delebil med større motor, større bremser, ledningsnett, eksos, drivverk, elektrisk og allt du trenger.. lykke til:-) Siter 230TE/-84 & 280SE/-80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 ja det er også en mulighet...få tak i en 300E som du sikkert får billig om den er rusten og skada..og flytt over alt...ja da mener jeg faktisk alt av ledningsnett,motor,girkasse,forstilling,mellomaksel,diff,bremser,fjærer og dempere...instrumentpanel....good luck:) Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBE200 Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 ja det er også en mulighet...få tak i en 300E som du sikkert får billig om den er rusten og skada..og flytt over alt...ja da mener jeg faktisk alt av ledningsnett,motor,girkasse,forstilling,mellomaksel,diff,bremser,fjærer og dempere...instrumentpanel....good luck:) der gjør jeg i hvertfall ikke!! spurte om noen viste om noen måte og tune den, ikke at jeg måtte selge den osv... Siter min bil. mine regler ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Du må nok få noen til å lage turbogrenrør, så setter du inn en turbo og intercooler. Kanskje det finnes trimkam til den motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBE200 Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Du må nok få noen til å lage turbogrenrør, så setter du inn en turbo og intercooler.Kanskje det finnes trimkam til den motoren. ok=) takk, det hjalp faktisk mer en de andre:P Siter min bil. mine regler ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 En annen ting er jo å bytte motor. 320 er en grei motor (220hk 315nm) og har over 100hk mer enn 200E. Min E320 w210 er tyngre enn w124 og min går 0-100 på 7,8 og toppfart er 235 km/t. Men det er nok mer arbeid enn å få laget et grenrør for turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 kan vel umulig lade så mye med turbo på denne motoren?må vel bytte en del innmat i motoren også? Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBE200 Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 ja:P men det er de jeg spør dere:P HVOR kan jeg på tak i deler. Vil ikke ha mer en ca 200hk eventuelt hvor mye det kan bli:P og HVA jeg trenger og kjøre. men lurer også på. HVOR mye arbeid er det og skifte motor? må jeg legge om mye av slangene? Siter min bil. mine regler ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 står beskrevet litt lenger opp hva du trenger for å bytte motor...er igrunn bare å demontere de gamle tingene også sette inn de nye. fester og slikt(uten motorfeter) er like, men er bare å fjerne de gamle motorfestene og montere nye..er igrunn bolt-on...heller sekser lyd og 220hk enn turbo på den kjipeste merce motorn..sett inn volvo motor i den:) Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBE200 Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 står beskrevet litt lenger opp hva du trenger for å bytte motor...er igrunn bare å demontere de gamle tingene også sette inn de nye. fester og slikt(uten motorfeter) er like, men er bare å fjerne de gamle motorfestene og montere nye..er igrunn bolt-on...heller sekser lyd og 220hk enn turbo på den kjipeste merce motorn..sett inn volvo motor i den:) hahahaha:P poenget er siden det er så få som har gjort det så skal jeg gjøre det. id rather push a lada then drive a volvo.... Siter min bil. mine regler ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Jeg vet der var en 230 tilsalgs for et par år siden, og den hadde 190 hk (hvis jeg husker rett) og var visst nok seriøst bygget av et firma (kan huske den hadde bremsepapirer også). Ta også å spør i: Mercefreaken - for Mercedes-Benz entusiaster http://forums.mbworld.org Spør denne her: Best you can do for your K-jet! - Benzworld.org - Mercedes Benz Discussion Forum WELCOME Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 ja:P men det er de jeg spør dere:PHVOR kan jeg på tak i deler. Vil ikke ha mer en ca 200hk eventuelt hvor mye det kan bli:P og HVA jeg trenger og kjøre. men lurer også på. HVOR mye arbeid er det og skifte motor? må jeg legge om mye av slangene? Billigst og minst "hassle": selge og kjøpe bil med større motor Nest billigst og plug and play: kjøpe vrakbil med størr motor og flytte over. Regn med litt pes på biltilsynet Turbokonvertering: må ha ny innmat, minimum stempler. Smidde kommer på mellom 5000 og 8000 tipper jeg. Muligens råder til 1500-2000 pr stk også. Da er du oppe i over 10 lapper allerede. Siden du spør om det er mye jobb å bytte over motor, regner jeg med du ikke har særlig erfaring med skruing, og da må du vel ha noen til å gå over motor for deg også. Skal du ha det holdbart må du ha du ha datasprut, og bare mapping av det kommer på ca 10 lapper. I tillegg må du turbo, grenrør, intercooler med rør og slanger, dumpventil og wastegate, og nei de billigste turboene på ebay duger ikke. Det er en grunn til at de er billige. Gå på Amazon og finn boka som heter noe sånt som maximum boost og er skrevet av Corky Bell Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg