Gå til innhold

Hvordan få grom lyd i bilen?

Ranger emnet


jecpah

Anbefalte innlegg

Det er kanskje et år siden jeg skrev her sist. Men nå klarte jeg ikke å dy meg..

 

 

Grom lyd får man av motor med litt HK, dvs ikke 75 sliten gamp.

Men hvis du tenker på harry bromme lyd, for å dra de lokale babesa. Så har du et par tips her:

 

Effektanlegg, det får du billig på Thorsov etc. Da annbefaler jeg japselook potten, med 8" utløp, da er du garantert oppmerksomhet på den lokale rånestripa. Billig utgaven er å drille hull i potta, eller bare fjerne hele eksosanlegget, da får du grom lyd.

 

Et annet råd er å kjøpe konfilter, det gir deg ca 20 hk mer og en sinnsyk gromlyd. Sånn bååååååp lyd som det er på trimma scootere vettu. Råååå lyd. Dessuten er det ganske rimlig, får det for rundt 400 kr++

 

Siste er Pop off eller blow off ventil som det egentlig heter, men siden jeg mistenker at du mangler turbo. Skal du vite at man får kjøpt en sånn elektrisk "popoff" som lager RÅÅÅÅÅÅ lyd, enkel å installere er den også.

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje et år siden jeg skrev her sist. Men nå klarte jeg ikke å dy meg..

 

 

Grom lyd får man av motor med litt HK, dvs ikke 75 sliten gamp.

Men hvis du tenker på harry bromme lyd, for å dra de lokale babesa. Så har du et par tips her:

 

Effektanlegg, det får du billig på Thorsov etc. Da annbefaler jeg japselook potten, med 8" utløp, da er du garantert oppmerksomhet på den lokale rånestripa. Billig utgaven er å drille hull i potta, eller bare fjerne hele eksosanlegget, da får du grom lyd.

 

Et annet råd er å kjøpe konfilter, det gir deg ca 20 hk mer og en sinnsyk gromlyd. Sånn bååååååp lyd som det er på trimma scootere vettu. Råååå lyd. Dessuten er det ganske rimlig, får det for rundt 400 kr++

 

Siste er Pop off eller blow off ventil som det egentlig heter, men siden jeg mistenker at du mangler turbo. Skal du vite at man får kjøpt en sånn elektrisk "popoff" som lager RÅÅÅÅÅÅ lyd, enkel å installere er den også.

 

med tanke på signaturen din, så er det tydelig at du har erfaringer..ikke leik deg så breial nå.

 

3"strakrør uten lyddempere fra torshov, luftfilter og trimkam gjør at det brummer litt mer..kam gjør at du får en "hardere" gange.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, hvordan få grom lyd i bilen? Fra hjemme mekk til dyre deler.

 

Helst ting som ikke koster alt for mye og man kan få en grom lyd i bilen for en billig penge ( eventuelt, skru selv, mekke gratis ) eller enkelt.

¨

 

:jackinbox:

 

Må ha skikkelig redskap for å få skikkelig golyd...

 

Får ikke tung V8 lid av en liten symaskin...

 

Får ikke Pooff lyd av å lade 0,1 bar...:boxing

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår