Gå til innhold

Ombygging til turbo

Ranger emnet


c-bremv

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en B230F motor stående, har tenkt å bygge den om til turbo. Noen som har en arbeidsplan på hvordan man gjør dette pg hvilke deler jeg trenger. Har funnet ut at jeg iværtfall trenger turbo,intercooler,eksosmanifoil,eksosannlegg,slanger og div. Noen som har peil på dette og kan forklare punkvis hva som må gjøres?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må gjøre en del av det som står her..

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/101600-guide-a-f-fk-ft-oppdatert-03-01-08-a.html

 

Spørs om du har LH.2.2 eller 2.4.. Men du kan jo selvsagt bare sette på en turbo å satse på det beste, men det lureste er å bygge om til/kjøpe en b230FK/FT.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å bare sette på de delene på min jeg trenger på min B230F å kjøre da?

Må jo sette på ny forsterket topp, eksosmanifoil, turbo, eksosannlegg,oljekjøler,IC med slanger og tilbehør, osv.. Er det mulig å bare sette på delene, få justert trykket og kjøre?

Og er det mulig og bruke det originale innsuget hvis jeg ikke kjører med så høyt trykk?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg har jo lh2,2, kan jeg ikke kjøre turbo på denne? hvorfor ikke? Er det mye jobb og skifte til lh 2,4?

Det trenger jo ikke bli så dyrt og bygge om F motoren min, får jo tak i brukte deler de fleste plasser. Men må vell ha ny turbo.

Men kan jeg ikke bare sette på turbodelene da? de funker jo på samme måte uansett. Får jo uansett presset mer luft inn i motoren ved hjelp av turboen. Hva har lh2,2 og 2,4 med dette og gjøre?

 

Men hvis jeg kjøper en FK motor, og har lh 2,2, er det da mye jobb og skifte ut dette til 2,4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg har jo lh2,2, kan jeg ikke kjøre turbo på denne? hvorfor ikke? Er det mye jobb og skifte til lh 2,4?

Det trenger jo ikke bli så dyrt og bygge om F motoren min, får jo tak i brukte deler de fleste plasser. Men må vell ha ny turbo.

Men kan jeg ikke bare sette på turbodelene da? de funker jo på samme måte uansett. Får jo uansett presset mer luft inn i motoren ved hjelp av turboen. Hva har lh2,2 og 2,4 med dette og gjøre?

 

Men hvis jeg kjøper en FK motor, og har lh 2,2, er det da mye jobb og skifte ut dette til 2,4?

 

lufta er ingen problem, men du får ikkje bensin, du klare ikkje og stille om jerna, må ha 2,4hjerna, den er med løs chip..

 

du får ikkje fk med 2,2....

 

men søøk! er so mange tråda her fra før. leit litt på 200 serien og, der er en fin flott tråd...

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lufta er ingen problem, men du får ikkje bensin, du klare ikkje og stille om jerna, må ha 2,4hjerna, den er med løs chip..

 

du får ikkje fk med 2,2....

 

men søøk! er so mange tråda her fra før. leit litt på 200 serien og, der er en fin flott tråd...

 

får jo ft med lh 2.2 da. så er jo ikke noe problem

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår