Gå til innhold

Polardego: Prosjekt EL Fiesta

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jasså polarboy med prosjekt fiesta.....Jeg som trudde jeg hadde hørt alt;)

 

Forresten alt blir fett med masse senk og 8x(13"-15"), just my 2 cents:)

 

Skal være den første til å innrømme at hadde du sagt til meg at jeg ville ha et Fiesta-prosjekt for 2 år siden så hadde jeg nok ledd meg i hjel... :jackinbox:

 

Du nevner felger, jeg vant visst disse på ebay akkurat NUH, 15" felger, men der har vi jo 165/45-15 som en mulighet... :morph:

 

f897_1.JPG

 

fbff_1.JPG

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til lørdag satte vi kursen mot Trondheim med min Transporter TDi...

 

Bilde_001.jpg

 

For første gang i år: Vinterveier... (disse forvandlet seg til flomkatastrofe på tur ned)

 

Bilde_002.jpg

 

Ankomst Trondheim, Ted skulle kjøpe en Transporter også så vi fikk lissom slått et par fluer i ett smekk...

 

Bilde_004.jpg

 

Bonzo var også med og koste seg i sola...

 

Bilde_003.jpg

 

Nye Trasporteren til Ted...

 

Bilde_005.jpg

 

Men det var jo ikke derfor jeg hadde tatt turen til Tr.heim, det var jo pga. av denne...

 

Bilde_006.jpg

 

Bilen var delvis demontert innvendig, men en Defa-alarm hadde de greid å få montert... Var flere ledninger til denne en til el.systemet som sitter orginalt på Fiestaen...

 

Bilde_007.jpg

 

Vel, etter mye knot og tullball så var Fiestaen opp på hengeren.

 

Bilde_009.jpg

 

Som tidligere nevt så var østerdalen forvandlet til flom-område med regn og masse vann på veien så når vi kom fram til Elevrum var det godt med litt mat og drikke...

 

Bilde_010.jpg

 

Og for å avslutte en ellers så fin dag, så rasa gearkasse på Trasporteren til Ted så da var det bare å vente på Viking. Kunne ikke ha passa bedre.

 

Men uansett, hjem kom vi...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 9 timer og 42 minutters søvn var det opp på Vaerste for å ta en nærmere titt over bilen...

 

Bilde_012.jpg

 

Bilde_013.jpg

 

Etter litt rydding inni bilen så det sånn ut...

 

Bilde_014.jpg

 

Bilde_015.jpg

 

Bilde_016.jpg

 

Var veldig bra i gulvet også, ikke noe rusthull funnet så langt... :web

 

 

Bilde_022.jpg

 

Så var det dette med stor mann = liten bil... :knob:

 

Bilde_021.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det var en liten formalitet som ikke jeg var klar over var der når jeg kjøpte bilen. Jeg sjekka reg.nr opp mot databasen til Statens Vegvesen mens jeg hentet bilen...

 

Der fikk jeg opp melding om at bilen var vraket 27.10.1997. og da blir man jo selvfølgelig litt skeptisk.

 

Men vi ble enige om at jeg tok med bilen ned for så å se hva som kunne gjøres, det kunne jo ha vært foretatt en tasteleif i forbindelse med vraking av en annen bil feks...

 

Stakk innom Biltilsynet mandag og hørte hva jeg skulle gjøre, de var meget hjelpsomme men jeg måtte ta ned bilen til dem for at de skulle se bilen fysisk...

 

Så idag var jeg nedom, og kontrolløren sa at det var greit. Er bare en liten papirmølle igjen nå, og muligens innbetaling av vrakpant før den er registert i systemet igjen...

 

Det er verdt å ferie syntes jeg, og ebay'et kromspeil og hvite blinkers... :blah:

 

c96b_1.JPG

 

075e_1.JPG

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår