Gå til innhold

264gle -76 prosjekt.. B230E

Ranger emnet


stayinthe50s

Anbefalte innlegg

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

DaButcher... takker...

 

Volvo240Reicing: lurer på det men ville värt greit med fargekode... hehe...

 

å rusten nede på dörene vill jeg ha bort.. har en kompis som sveiser bra.. er det vanskelig å få det fint...? er ikke noe kåt på å bytte lås å flytte over krom-håndtakene... eller å ha et nökkelknippe med fire forskjellige nökler bare til bilen... tar veldig takknemlig imot både tips,råd, positive og negative tillbakemeldinger =)

 

PS. sorry for voldtekten på det norske språket, men bruker det aldrig etter att jeg flyttet til söta bror;) hehe...

[ ] Volvo 264 -76

[x] Volvo 244 Diesel -81

[x] Volvo 242 -76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle lage en kjapp liten liste over planenr for tosekstifiren ;)

 

# Bytte motor (til en B230E, ikke värsting men kjöp plus jobb koster meg en motorlöft fra biltema, dvs 1500kr)

 

# Fikse både synlig rust og det lille som er under...

 

#USA front(som jeg har liggende men ikke montert.Behöver ett par timer med autosol på de =) )

 

#Ny lakk(Usikker på farge men sjangsen er stor att det blir det som er på den original hvis jeg får tak i fargekode)

 

#Nye dekk er bestillt.

 

#Polaris-felgene skall renoveres.

 

#Fixe opp setene (tenkte kjöpe en sån spray som man bare legger på setene. En kompis som har en Wildcat med svart skinn i gjorde dette. å resultatet ble overaskende bra)

 

# Clean sportratt(De har noen fine med greie priser på http://www.stylingbutiken.se)

 

# Svart innertak av "fake-skinn"

 

# Soting av ruter helt fram.

 

# Mer blir nok added til denne listen..

 

 

Go natt =)

[ ] Volvo 264 -76

[x] Volvo 244 Diesel -81

[x] Volvo 242 -76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den har stått stille en stund.. hehe. men kunne ha vert den bor 8 mil fra arvika =)

 

Okei, for jeg så en 264 som hadde akkurat samme fargen med litt nyanseforskjell på akkurat samme måte som din. Så det går tydeligvis en i Arvikaområdet som er omtrent lik :)

Jeg bor bare 5 mil fra Arvika jeg så :p

 

Men hvor ille er rusta i dørene? Selv pleier jeg å sveise dører med råtne hjørner, men det er jo en del pill å få det pent, så det er vel ikke så aktuelt hvis du ikke kan gjøre det selv. Men det er jo ikke så pes å flytte over blanke dørhåndtak, lister og låser til nyere dører. Det finnes en slags "spacer" man kunne få kjøpt hos volvo for å montere små gamle låser i nytt, stort hull. Men jeg skal være enig i at det ville vært fint å beholde originale dører med de små låsesylinderene hvis det var mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, for jeg så en 264 som hadde akkurat samme fargen med litt nyanseforskjell på akkurat samme måte som din. Så det går tydeligvis en i Arvikaområdet som er omtrent lik :)

Jeg bor bare 5 mil fra Arvika jeg så :p

 

Men hvor ille er rusta i dørene? Selv pleier jeg å sveise dører med råtne hjørner, men det er jo en del pill å få det pent, så det er vel ikke så aktuelt hvis du ikke kan gjøre det selv. Men det er jo ikke så pes å flytte over blanke dørhåndtak, lister og låser til nyere dører. Det finnes en slags "spacer" man kunne få kjøpt hos volvo for å montere små gamle låser i nytt, stort hull. Men jeg skal være enig i at det ville vært fint å beholde originale dører med de små låsesylinderene hvis det var mulig.

 

jaha... ja, som jeg sa tiligiere... det er noe rart med lakkbehandlinga på 264 75-76... Hvor er det du bor da?

 

Dörene er ganske så ferdige lengst ned bare... ellers er de greie. men hvis jeg bytter dörer, må jeg ha av samme år? for listene er jo mye smalere på de gamle ogda må jo det stripa som bukter ut også väre smalere? eller? :volvsmile

[ ] Volvo 264 -76

[x] Volvo 244 Diesel -81

[x] Volvo 242 -76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på norskesida ikke langt fra Charlottenberg jeg;)

 

Går fint å bukke til bunnen på døra og sveise på, ingen avanserte former, men det har jo lett for å slå seg hvis du må sveise langt inn på flata til døra da, så man bør ta seg god tid når man punkter det fast.

 

Selve dørene er i prinsippet identisk formet på alle modellene, men lukkemekanismen som slår i dørkarmen og låssylinderen er forandret fra -77.

 

Jeg ser følgende løsninger:

 

1. Sveis opp dørene du har. Det er slett ikke umulig, men det er litt jobb å få det pent og man bør vite hva man driver med for at ikke døra skal bule i alle retninger etterpå. En plåtbockningsapparat er heller ingen dum ting å ha tilgang til når man skal lage ny bunn på døra.

 

2. Få tak i strøkne dører fra annet hold. Da finner du sikkert dører fra nyere modeller. Da må du flytte over alt av listverk++(karmlistene, skrapelista, midtlista + clips, speiler, dørtrekk osv..)

Braketten til dørlukkemekanismen i dørkarmen bytter du også til nyere nyere type selv om dette ikke vil se 100% originalt ut.

Låsesylinderene: 1) beholder du fra de nyere dørene så du får masse nøkler, 2) du får tak i en sånn adapter så du kan stappe original/gammel sylinder i de noe større nyere hullene, eller 3) du sveiser igjen de større nyere hullene helt og borrer små hull til de gamle sylinderne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på norskesida ikke langt fra Charlottenberg jeg;)

 

Går fint å bukke til bunnen på døra og sveise på, ingen avanserte former, men det har jo lett for å slå seg hvis du må sveise langt inn på flata til døra da, så man bør ta seg god tid når man punkter det fast.

 

Selve dørene er i prinsippet identisk formet på alle modellene, men lukkemekanismen som slår i dørkarmen og låssylinderen er forandret fra -77.

 

Jeg ser følgende løsninger:

 

1. Sveis opp dørene du har. Det er slett ikke umulig, men det er litt jobb å få det pent og man bør vite hva man driver med for at ikke døra skal bule i alle retninger etterpå. En plåtbockningsapparat er heller ingen dum ting å ha tilgang til når man skal lage ny bunn på døra.

 

2. Få tak i strøkne dører fra annet hold. Da finner du sikkert dører fra nyere modeller. Da må du flytte over alt av listverk++(karmlistene, skrapelista, midtlista + clips, speiler, dørtrekk osv..)

Braketten til dørlukkemekanismen i dørkarmen bytter du også til nyere nyere type selv om dette ikke vil se 100% originalt ut.

Låsesylinderene: 1) beholder du fra de nyere dørene så du får masse nøkler, 2) du får tak i en sånn adapter så du kan stappe original/gammel sylinder i de noe større nyere hullene, eller 3) du sveiser igjen de større nyere hullene helt og borrer små hull til de gamle sylinderne igjen.

 

Litt fler muligheter en jeg så... haha... men tror det blir å fixe dörene... å den greia som holder ruta... ikke mekanskem men selve skinnen som ruta sitter fast er ödelagt på venstre side.. er dette mulig å fixe`? takk for tips btw =)

[ ] Volvo 264 -76

[x] Volvo 244 Diesel -81

[x] Volvo 242 -76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg å venter på att löken som skall hjelpe meg med motor bytte skall få tid... å jeg tenkte att man kan jo rydde litt i garasjen... da fant jeg to vinger som jeg kan pusse opp da jeg alikevell ikke får bytta motor enda... hehe... tenkte spörre dere om litt synspunkter ettersom jeg ikke vill att den skall se for "plast-style" ut... den förste vingen er fra en 940 eller noe og den andre fra en gammel opel...

 

Volvo-vingen

 

DSCN9654.jpg

 

 

DSCN9655.jpg

 

 

DSCN9656.jpg

 

 

Opel vingen...

 

DSCN9657.jpg

 

 

DSCN9658.jpg

 

 

Ser nå att opelvingen blir litt kort plus att den er liksom rund baktil... menmen... sikkert noen andre som kan ta den ;) takker for svar ;) hehe...

[ ] Volvo 264 -76

[x] Volvo 244 Diesel -81

[x] Volvo 242 -76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår