smeden Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 hei jeg har lest her på nette at audin skulle gå mye bedre på 98 og drikker mindre suppe viss man bruker 98 istede for 95 ' noen som har noe formening om det??? takker for alle svar Siter vw passat.... godshit... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuattroDriver Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Stemmer nok det ja. Dette temaet er tatt opp i en tidligere tråd, så prøv og søk i forumet. Disse skal egentlig ha 98 oktan originalt, men går også på 95. Men den bruker visst litt mer når man kjører på 95, så går den litt dårligere også ja. Er vel ikke så mye det er snakk om, men jeg kjører hele tiden på 98. Fyller som regel 99 Racing på Shell jeg da:) Siter '91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smeden Skrevet Mars 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Stemmer nok det ja. Dette temaet er tatt opp i en tidligere tråd, så prøv og søk i forumet. Disse skal egentlig ha 98 oktan originalt, men går også på 95. Men den bruker visst litt mer når man kjører på 95, så går den litt dårligere også ja. Er vel ikke så mye det er snakk om, men jeg kjører hele tiden på 98. Fyller som regel 99 Racing på Shell jeg da:) 99 racing e det goe greier det eller?? ka den koster for litern da Siter vw passat.... godshit... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuattroDriver Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Fungerer fint den:) Koster vel ei krone mer for literen enn 95 kanskje? Uansett, hvis du ikke kjører veldig langt hele tida er det ikke mye å tjene på å kjøre på 95;) Siter '91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Langkjøring da? Er det virkelig mulig å spare inn så mye bensin at det blir mer lønnsomt enn 95? 98 oktan koster jo litt mer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuattroDriver Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Men hvis det jeg har hørt stemmer; at den faktisk bruker litt mindre og går litt bedre på 98, er det vel ikke mye å hente på å bruke 95? Når du først har en bil som har et relativt allerede høyt forbruk, merkes den lille ekstra krona litern ikke så veldig mye uansett? Siter '91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Men altså, hvis 98 oktan er mer økonomisk + at motoren går bedre så er det jo ikke noe å lure på. Men jeg har på følelsen at 98 oktan blir dyrere. Noen som har testet dette eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuattroDriver Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Har ikke testet dette altså, men mener Cozzie nevnte noe om dette i en tråd for en stund siden. Husker ikke helt hva han sa, men søk i forumet så er det vel å finne. Siter '91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smeden Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Har ikke testet dette altså, men mener Cozzie nevnte noe om dette i en tråd for en stund siden. Husker ikke helt hva han sa, men søk i forumet så er det vel å finne. eg har bare fått kjørt 45 mil på bykjøring med 95 blyfri eg syns det e lite så eg ska faen med teste om det blir noe bedre skal kjøre te eg neste tom no skal eg fylle tanken og se kor langt eg kommer:P Siter vw passat.... godshit... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuattroDriver Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 45 mil på en hel tank? Er ikke tanken 80 liter? Siter '91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Jeg fyller 98 bensin når bensinprisen ligger litt lavt. Merker ikke noe spesielt bedre drag med 98oktan men la fint merke til et lavere forbruk:) Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 eg har bare fått kjørt 45 mil på bykjøring med 95 blyfri eg syns det e lite så eg ska faen med teste om det blir noe bedre skal kjøre te eg neste tom no skal eg fylle tanken og se kor langt eg kommer:P Gjør det. Spent på om du sparer penger på 98 oktan. :yummy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smeden Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 eg og men der får lommeboka bestemme når eg skal fylle:P se kass eg tar Siter vw passat.... godshit... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smeden Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Jeg fyller 98 bensin når bensinprisen ligger litt lavt. Merker ikke noe spesielt bedre drag med 98oktan men la fint merke til et lavere forbruk:) kor langt kjører du på en tank med bykjøring Siter vw passat.... godshit... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 kor langt kjører du på en tank med bykjøring har ikke målt det enna. har veldig kort vei til jobb:P tar knapt 5 minutter å kjøre. kjører lite i ukedagene. blir ellers litt cruising i helgene. en 3/4 tank varer sikkert en uke iallefall. men 98 varer den litt over ei uke. så bra forskjell bare på å se hvor lang tid bensinnåla brukte på vei tilbake til "Tom" Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg