Gå til innhold

Sportsfilter, bra/dårlig?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Det kan være at man i værste fall mister noe effekt fordi motoren trekker inn varmluft, men det finnes varmeskjold som settes rundt filteret. Med et slikt filter skal man i teorien få noe mere hp. Jeg har satt inn et KN filter i luftfilterboksen, altså ikke et konfilter, men merker ikke en dritt til økt ytelse.. Men..... lyden er jo drit viktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk kikka litt på akkurat det der.

Kjører sjøl med sportfilter på Tahoen, og måler konstant temperaturen i motorrommet.

Det blir fort 50 grader under panseret på dieseldyret ved småkjøring, og noen ganger over 70 grader.

...og da går det som ei bøtte med møkk.

Hos meg er det ikke plass til noe innlufting uten skjæring i karosseri, så blir et scoop av noe slag etterhvert

Kai

 

Tahoe Z71 & Camaro Z28 RS

Biler som bruker under 1,5 liter på mila er FEMI!

Min garasje på Offroad.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har satt på sportsfilter på min 86' Dodge Daytona CS Z Turbo 2.2L...

 

Jeg er mest opptatt av finere lyd fra motor :D Men på det gammle filterhuset kom det også ut en liten slange som gikk inn på toppen av motorn, hva er nå det? Returtrykk?

 

Slangen du plutselig ikke har plass til er, ifølge beregninger utført i halvveis liggende stilling på sofaen av meg, til veivhusventilasjonen. Foran turboen er det et undertrykk som bidrar til evakuering av veivhusgassene. Noe som er en god ting. Å føre veivhusgassene ut i friluft er ikke en god ting, verken for motoren eller for miljøet.

 

Hva filter angår ville jeg nok ha beholdt originalt filter på alle standardmotorer som ikke yter et halvt tusen hester, og heller satset på litt eksoslyd...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår