GFL Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Hvor mye av bilen må man levere... holder det å kappe ut chassis nummeret å levere på skroten?????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Mener du å bare levere chassis-nummeret, eller å kappe av chassis-nummeret og levere bilen? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GFL Skrevet Mars 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Mener å levere bare chassi nummeret ja.... om de godtar det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 skal sveise inn et annet chassi nr på bilen nå a :) Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 De godtar ikke det nei.. Bilen skal IKKE være mulig å bygges opp igjen å få i kjørbar stand, så mer eller mindre hele bilen må vrakes.. Holder ikke å vrake bare ramma på f.eks en nissan patrol. Må levere inn alt.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GFL Skrevet Mars 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 nei det er ikke aktuelt med noe juks å fanteri her nei men jeg bare lurer. Har en Toyota corolla 86mod som jeg tror jeg skal vrake før 25mars men kunne tenkt meg å hatt den som dele bil og da vil jeg ha mest mulig av bilen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Er på veldig tynn is, men mener at på biler med selvbærende karosseri så må mer enn halvparten av karosseriet leveres inn. Nytt for meg at man ikke kan levere rammen? Hva gjør alle de som tar karosseribytte på diverse 4x4 biler? Graver ned rammen i hagen? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Graver den vel ned ja.. :p har jobbet på et bilopphuggeri, å der var det ihvertfall sånn. Regner med at andre har det helt lik om dem følger boka.. Bilen man leverer inn skal ihvertfall ikke kunne oppstå som en "ny" bil med annet chassisnr. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 FOR 2004-06-01 nr 930: Forskrift om gjenvinning og behandling av avfall (avfallsforskriften) § 4-8. Vrakpant Vrakpant utbetales for kasserte kjøretøy som ble registrert (påskiltet) etter 1. januar 1977 eller ble registrert (påskiltet) tidligere og som fortsatt var registrert 1. januar 1977. Minstekrav til et panteberettiget vrak er at bilen innleveres til et godkjent behandlingsanlegg med hel, ikke oppdelt ramme, chassis eller selvbærende karosseri, hvor understellsnummeret er preget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 En annen ting er jo hva man for lov til hos et huggeri, kan jo variere. Kjentfolk etc etc. Men så tjener jo huggeriene dollar på antall kg metall. Men regner med du får levert inn halv bil om du vil, men spørs om du får noe form for vrakpant igjen da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Minstekrav til et panteberettiget vrak er at bilen innleveres til et godkjent behandlingsanlegg med hel, ikke oppdelt ramme, chassis eller selvbærende karosseri, hvor understellsnummeret er preget. Mao, så kan man levere inn bare rammen og sette karosseriet på en anen bil. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Varierer nok litt her. En kamerat av meg delte opp bilen i to, og hadde skjært av litt på karosseriet også. Pluss at sikkert 25% av gulvet var borte(rust^^) Han fikk diskutert seg til vrakpanten, men de var ikke så happy for det. Dette var hos Norsk Metallretur i Skien... Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Varierer nok litt her. En kamerat av meg delte opp bilen i to, og hadde skjært av litt på karosseriet også. Pluss at sikkert 25% av gulvet var borte(rust^^) Han fikk diskutert seg til vrakpanten, men de var ikke så happy for det. Dette var hos Norsk Metallretur i Skien... Ja, men så er også huggerne noen lure jævler. Ikke nok med at de får masse stål gratis, så skal de også ha noen salgbare deler på bilen før de vil ha den. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 De godtar ikke det nei.. Bilen skal IKKE være mulig å bygges opp igjen å få i kjørbar stand, så mer eller mindre hele bilen må vrakes.. Holder ikke å vrake bare ramma på f.eks en nissan patrol. Må levere inn alt.. hehe, det går, vist du kjenne rette persjonen.. ;) eg leverte inn en hall bil. dei var litt sure. men fikk panten.. Den fremste delen, uten døre og panser da.. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PasseG60 Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Har levert inn biler som er stykkevis og oppdelt. ..og har ikke hatt problemer med det.. Og det er nok som noen sier; høggeriene er ikke så villige til å ta imot, da det er mindre deler å plukke. For det tjener de grovt på! Siter *blah* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg