olve Skrevet Mars 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 Hei! Har nylig overtatt en 95 mod accent. Fekk den gratis pga lekkasje, så det er ganske masse vatn både i fotbrønna i baksetet, og i bagasjerommet. Har no fått ut det meste av vatnet, og lurar på om nokon har noko ide om kvar vatnet kan komme inn? Virkar som det kjem en del inn i bagasjerommet ein plass, men mulig at det kjem i dørene også.. Trur de at det held å bytte pakningene rundt dørene? Kostar dette mykje? På førehand takk for alle svar!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Mars 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 vet ikke hva pakningene koster, men er det takluke i bilen? kan også være pakningen rundt bakruta, rundt bakluka, rust i hjulbuer under plasten, under bilen osv mye det kan være ser du... Kollega kjøpte seg en passat, der samme problemet dukket opp.. Skiftet alt av pakninger Alle veier, men like galt.. Hull under gulvmatten, samt inn gjennom dreneringen på takluke... :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 Tørk den helt ren innvendig, så spyl rundt bagasjelokket med vannslange. Så kan du evnt se hvor lekkasjen kommer ifra. Men da må du ha det 100% tørt! Kan være gummipakningene rundt lokket som tar inn vann. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda_GF Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Relativt normalt problem at det lekker inn rundt baklyktene også. men det mest idiotsikre er å gjøre som Rubbis sier og spyle med en vannslange. Få eventuelt en til å ligge inni bilen med en lommelykt og følge med hvor vannet kommer inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olve Skrevet Mars 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Hei! Takk for alle svar. Har no fått fjerna det meste av deksel og greier innvendig, samt baksetet.. Var mykje vatn i brønna til reservehjul, den fordjupninga under baksetet, og både under og over teppet i baksete-fotbrønnene.. Reknar med vatnet under teppet kjem frå bak-enden, sidan teppet ligg opp mot baksetet, viss de skjønnar kva eg meiner.. Skal teste med vannslange enten i helga eller til påska.. Men ein ting til! Tok av dekselet på eine døra, og der var det svært fuktig og til og med mugg (Æsj)! Dreneringshøla i botnen av døra var ikkje tette, og plastikkfolien såg heil og fin ut.. Kva kan dette komme av? Ser at det renn litt vatn ned fra den utvendige vinduslista når eg sprutar vatn på, men er ikkje det relativt vanlig?:s Vatnlekkasje er visst ein større jobb en kva eg hadde sett for meg:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olve Skrevet Mars 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Forresten, nokon som veit ein plass eg kan få tak i haynes manual eller liknande til denne bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuscani Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Forresten, nokon som veit ein plass eg kan få tak i haynes manual eller liknande til denne bilen? Stikk innom ei sjappe som selger haynes manual og spør om de kan bestille den til deg. her er linken til den. Haynes Repair Manuals Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg