Gå til innhold

Min Toyota Carina II 2,0 GLI

Ranger emnet


Hebbelille01

Anbefalte innlegg

dette er min Toyota Carina II 2,0 GLI EFI, 1990 model.

plannen er å få denne til å bli en gatebil,da det ikke er så mange som har gjort dette. motor skal turbo konverterest og oppgraderest, nye bremser og og forsterkest litt her og der.

 

Sån rent teknisk data på bilen så er dette en :

- Toyota Carina II 2,0 GLI EFI

- Motor er en 3S-FE med 129HK orginalt.

 

 

Utgangspunkte så ser bilen slik ut.

NY_Carina1.sized.jpg

NY_Carina4.sized.jpg

 

Etter å ha tråla nette rund å ikke funnet noen som lager styling til denne modellen så måtte jeg begynne å lese lit rundt på nette å finne ut hvordan jeg kunne få støpt meg styling selv.

 

så var det da å begynne å bygge litt da :)

DSC00020.sized.jpg

b12.sized.jpg

8_G.sized.jpg

DSC00019_001.sized.jpg

DSC00425.sized.jpg

carina.sized.jpg

 

Da var frontfangeren ferdig :) så da tar vi neste på listen.

 

DSC00325.sized.jpg

DSC00330.sized.jpg

DSC00338.sized.jpg

bakfanger_001.sized.jpg

Bakfanger_med_bakluke_001.sized.jpg

 

Da var bakfangeren og bakluka ferdig :) så da tar vi stege videre

her er et bilde av sideskjørte, det var det eneste jeg ikke trengte å gjøre noe særlig med :)

 

DSC00342.sized.jpg

 

så var det å få bort litt rust og få karosserie til å bli bra.

 

DSC00396.sized.jpg

DSC00398.sized.jpg

DSC00011.sized.jpg

DSC00013.sized.jpg

DSC00022.sized.jpg

DSC00001.sized.jpg

DSC00018.sized.jpg

DSC00021.sized.jpg

DSC00025.sized.jpg

 

her er og et bilde der jeg prøve monterte felgene til bilen :)

dette er 7x17" med 205/40R 17.

DSC00390.sized.jpg

 

Så var det på tide å få noe farge på bilen da :) det kan hjelpe på intrykke :) å det er dit jeg har kommet per i dag. venter på tlf fra lakkerern om at alle deler er ferdig lakka og at jeg kan hente bilen.

 

CIMG1168.sized.jpg

CIMG1165.sized.jpg

CIMG1166.sized.jpg

CIMG1171.sized.jpg

CIMG1170.sized.jpg

 

så får vi se hva sommern bringer, planen er å støpe ferdig interiøre og få i anlegge, så den er ferdig inni. Til vintern så er planen å ta motoren. men man får se hva man får tid til :)

kommer fler bilder når jeg er ferdig med å montere den utvendig. men så langkt er jeg kommet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takker får tilbakemeldingene :) det setter jeg pris på, når det gjelder motoren så Ja jeg skal konvertere 3S-FE motoren,den blir borra opp får å få inn de nye stemplene. det blir veldig mye ny inmat i den :) men skal ikke bytte motor.

 

Angående baken på bilen så har jeg fått høre litt av vert men skal men høre på alt det fålk sier så blir det liksom ikke noe som er midt å helle rikke noe som skiller seg ut, men jeg er fornøyd.

 

kunne jo kjøpt en 200SX og satt på drift styling, men det har jo ingen sett før!!!!

 

Nei planene var å lage en bil som ikke så mange har gjort før, å det ser det ut som jeg kan klareå da har jeg nådd måle mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker får tilbakemeldingene :) det setter jeg pris på, når det gjelder motoren så Ja jeg skal konvertere 3S-FE motoren,den blir borra opp får å få inn de nye stemplene. det blir veldig mye ny inmat i den :) men skal ikke bytte motor.

 

Angående baken på bilen så har jeg fått høre litt av vert men skal men høre på alt det fålk sier så blir det liksom ikke noe som er midt å helle rikke noe som skiller seg ut, men jeg er fornøyd.

 

kunne jo kjøpt en 200SX og satt på drift styling, men det har jo ingen sett før!!!!

 

Nei planene var å lage en bil som ikke så mange har gjort før, å det ser det ut som jeg kan klareå da har jeg nådd måle mitt.

 

Ok

 

Gleder meg til å se hva du får utav den motorn, har samme motor..

På noen av bildene ser det ut til å være andre frontlykter. Hvilke lykter er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TheEdge,

Det er de orginale lyktetne, jeg har bare satt inn Angel Eyes ringer i lyktene. ang motoren så skal jeg bare hente ut ca 75HK mere med turboen.sån at det blir ca 200HK. Det er ikke vits å hente ut mere når jeg har fremjulstrekk.

 

Oki, lyktene så faktisk helt annerledes ut med de ringene, stilig. Men spørs hvordan dette ser ut med lys på da. Har du nærbilder av lyktene? Ødelegger ikke disse ringene for lyset da?

Ok, hvor mye ser du for deg at det vil koste å hente 200hk av denne motoren? Jeg kommer sikkert ikke til å gjennomføre noe motorbygging likevel med det første, men artig å leke med tanken ;)

 

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt bilen på EU kontroll hos BT å dem har ikke regaert på de ringene, de fungerer som parklys og da kunne jeg flytte bliklysa fra fangeren opp der parklysa egentlig satt.

 

Nei jeg har ikke merket noe på lysa etter at jeg satt dem i så dem påvirker ikke luse i lykta. har nå konvertert til XENON H4 kit også men funker helt fint. du kan få kjøpt dem på mobilsentrum.no.

 

ang pris på hva det vil koste å hente ut 200HK fra denne motoren, så kan jeg ikke gi noe svar på det enda. jeg har kun kjøpt grenrør og Down Pipe, stempler, råder, turbo, ny pakninger og toppakning og alt anna blir betil mens jeg bygger motoren, Men regner med at det koster betraktlig mere en det smaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

ja kansje oppdater litt her også :) det har o skjedd litt i den siste :) bilen er hentet hjem fra lakkering og alle deller er også kommet hjem :) har skrudd og montert en del di siste dagene så nå er den nesten ferdig montert utvendig, mangler bare noen lister her og der. her er det noen bilder fra det som har skjedd :)

 

det er en del støv på de delene som har liggi hos lakkeren lengst så skinner ikke så veldig, når den var montert så spyla jeg av den man har ikkevaska den enda :)

 

CIMG1415.sized.jpg

CIMG1421.sized.jpg

CIMG1427.sized.jpg

CIMG1431.sized.jpg

CIMG1434.sized.jpg

CIMG1435.sized.jpg

CIMG1438.sized.jpg

CIMG1444.sized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår