Gå til innhold

201m Drag natt til 1.Mai i Skien. Nå med startliste

Ranger emnet


bmw335

Anbefalte innlegg

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bracket: 8,70 indeks/Handicap-start

Street: 8,70 indeks/Pro-start

Bad Boys: 7,70 indeks/Pro-start

 

 

For å sette detta i perspektiv, så er 7,70 sek på 201 meter LIK ca 12.sek på 402 meter...

 

I vanlig dragrace, så er 12 sek på 402 meter grensen for om du må ha veltebur eller ikke... kjører du raskere MÅ du ha veltebøyle, minimum 6 punkt.

 

xxxxxxxxxxxxxxxx

 

Handikappstart = en 9 og 10 sek bil kjører sammen, men 10 sek bilen starter 1 sek føre den andre bilen..., slik at de teoretisk skal komme imål likt, Så da gjelder, raskeste reaksjonstiden, å IKKE kjøre fortere enn sitt index/idealtid som føreren sev har valgt...:D

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Pro start er at begge bilene starter likt og først imål, MEN skal ikke kjører fortere enn 8.70 eller 7.70, for da er man ute...:D

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

å hvor fort ER 7.70 på stripa på 201 meter...??

 

Noen som har fundert på det??

 

jo, som ca en VIPER på en god dag, med medvind klarer en lav 12 sek på 402...

 

De 4-5 bilene i norge som går raskest, ligger på ca 8,40 på 402 meter... noe som vil tilsvare ca 5,50 på 201 meter...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en morsom dag..

 

Regner med at du vil kjøre bracket ?? kjøre da på din ideal tid som du setter under de innledene rundene....

 

Ingen tvil om at dette blir en morsom dag :D Spent på føret som blir på flystripa. Litt kjipt med regnevær og hjulspinn hele veien på de værste bilene. Ikke at det er et stort problem for meg utenom starten,hihihi :P

 

Det blir nok bracket på meg ja, høyere enn det er nok umulig,hehe.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bracket: 8,70 indeks/Handicap-start

Street: 8,70 indeks/Pro-start

Bad Boys: 7,70 indeks/Pro-start

 

 

For å sette detta i perspektiv, så er 7,70 sek på 201 meter LIK ca 12.sek på 402 meter...

 

I vanlig dragrace, så er 12 sek på 402 meter grensen for om du må ha veltebur eller ikke... kjører du raskere MÅ du ha veltebøyle, minimum 6 punkt.

 

xxxxxxxxxxxxxxxx

 

Handikappstart = en 9 og 10 sek bil kjører sammen, men 10 sek bilen starter 1 sek føre den andre bilen..., slik at de teoretisk skal komme imål likt, Så da gjelder, raskeste reaksjonstiden, å IKKE kjøre fortere enn sitt index/idealtid som føreren sev har valgt...:D

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Pro start er at begge bilene starter likt og først imål, MEN skal ikke kjører fortere enn 8.70 eller 7.70, for da er man ute...:D

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

å hvor fort ER 7.70 på stripa på 201 meter...??

 

Noen som har fundert på det??

 

jo, som ca en VIPER på en god dag, med medvind klarer en lav 12 sek på 402...

 

De 4-5 bilene i norge som går raskest, ligger på ca 8,40 på 402 meter... noe som vil tilsvare ca 5,50 på 201 meter...:D

 

Dette var interessant, jeg har faktisk tenkt litt på dette, uten at jeg har noe kunnskap rundt det.

 

Du nevner en Viper og antar du tenker SRT-10 motoren på vel 500hk, og ellers nevner du veldig raske biler i utregningene her.

 

Kan du estimere tid på f.eks min bil som har litt færre hestekrefter? Forstår at dette er litt individuelt avhengig av prestasjoner av sjåføren blant annet, men en cirka tid hadde hvert gøy for min egen del så jeg vet om jeg kjørte greit, ræwa eller bra :P

 

Kjapt om bilen: 140hk/220nm, 220nm på 1800omdreininger, 140hk på 3000omdreininger ish. 1300kg. fwd med diff. 225/40/18 Bridgestone Potenza.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sviddgummi.no

1999 BMW E46 318i 

1999 Nissan 200sx S14a Racing Edition

1983 Golf MK1 Gti Cabriolet 112hk

x 1988 VW Golf MK1 GTi Cabriolet

x 1991 VW Golf MK1 GTI

x 1983 VW Golf MK1 1.6 Cabriolet

x 1977 VW Polo MK1 0.9

x 1982 Ford Taunus Bravo

x 1991 Nissan 200sx s13

x 1991 Honda Accord 2.0 CB3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager til alle som kanskje ble argh over at ikke skiltnummerene ble sladda. Ble sent i går, men har nå fjernet alle bildene hvor skiltnummer er synlig, så sladda skiltnummerene og lasta opp på nytt :)

Sviddgummi.no

1999 BMW E46 318i 

1999 Nissan 200sx S14a Racing Edition

1983 Golf MK1 Gti Cabriolet 112hk

x 1988 VW Golf MK1 GTi Cabriolet

x 1991 VW Golf MK1 GTI

x 1983 VW Golf MK1 1.6 Cabriolet

x 1977 VW Polo MK1 0.9

x 1982 Ford Taunus Bravo

x 1991 Nissan 200sx s13

x 1991 Honda Accord 2.0 CB3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var natten over og for et knall oppmøte!!!! Må bare rette en takk til alle som hjalp til, møtte for å kjøre og ikke minst publikum. Dette var første gang vi laget et drag på denne måten og mye kunne vært gjort bedre. Vi kom dessvere sent i gang på grunn av et forsinket fly. FOR ET SHOW DET BLE. Fete biler som gav alt og en blanding som budre dekke alles smak sans. Vi kommer garantert til å gjøre dette igjen. Da men litt bedre innretting for publikum med tribuner.

 

TAKK IGJEN TIL ALLE! Overskuddet av dette går til veledig formål og til aktiviteter for motor intereserte i Grenland (og utenfor) i form av aktiviteter.

 

http://www.varden.no/article/20080501/NYHET/192101046/1102/_

Kim Olsen KNA Telemark

_______________________________

http://www.psycho-tuning.no

http://www.kna-gatebil.no

http://www.japsebil.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bra med oppmøte igår hvertfall, var jo helt syke køer langs veien, noe som tyder på at det trakk folk! :D

 

Virket som et bra opplegg, med mye folk, mye gromt av biler, og tross litt dårlig vær, var folk blide og fornøyde. Var konge igår, når kommer det 402 meters bane i Grenland? :D

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår