GMV Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 UANSETT, svinhjul, bokser som ikke stemmer overens eller hva som helst.Så skal bensinpumpa starte! Nei det er det ingen garanti for at den gjør! Noen ganger gjør den det og noen ganger må den få puls ifra triggeren for å starte. Dette ER helt normalt, og har vært slik på samtlige biler med LH2.4 jeg har vært borti, enten det er orginale, ombygde 240,740, eller 940, med F/FT/FK motorer. Jeg ville sjekket opp svinghjul/trigger, og om alle ledningene er riktige. Pass på så du ikke kobler den som skal ha tenningsstrøm på sikringen som går til radio, da vil nemlig strømmen kuttes idet du vrir nøkkelen i startposisjon. Det sikreste valget er nr. 4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet Februar 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 men skal prøve med FK bokser i morra. så få se da gmv: hva mener du med sikring greiene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Jeg mener at du må ha fast batteri spenning på pinne 4, og 9. Og så skal det være tenningssttrøm på pinne 35, på bensinhjernen. På tenningshjernen skal du ha fast batterispenning på pinne 5, og tenningsstrøm på pinne 6. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet Februar 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 dette må jeg altså måle, får se i kveld eller i morra da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 Hadde akkurat samme problemet.. ingen gnist og pumpa starta ikke.. Når det gjelder gnist, har du prøvd med direkte spenning fra batteriet til + på coilen, siden den ikke får strøm via motornettet..? Og har du målt om ledningene til bensinpumpa får spenning i 1-2 sek. når du setter på tenninga? Jeg fikk spenning, og fant dermed ut at pumpa var brent.. En annen lur ting enkelte sier her er det med riktig styrestrøm.. Kan evnt. koble deg inn på kablen som går til startern hvis du ikke finner ut av de sikringene.. Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=turbokalle=- Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 At bensinpumpa ikke går når du vrir på tenninga er helt normalt. Den skal ikke gå før motoren går. Pumpereleet får trigger+ ifra hjernen. Men hvis du napper av ledningen fra startern og prøver å starte så skal pumpa gå. Hvis ikke kan du jo lure inn konstant 12v til pumpa. Men først ville jeg sjekket svinghjulet. Det skal ha en haug me hull rundt hele, ikke en sånn liten tapp som motronic bruker.. Har svinghjul liggende her hvis du må ha.. Siter Volvo 240 TIC - 86 Volvo 850 T5 -95 (solgt) Volvo 240 GL - 85(solgt) Volvo 740 TIC -87 (solgt) Volvo 740 TIC -88 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 Kjøpte du denne av timmy? Isåfall tror jeg du må bytte svinghjul og muligens svinghjulsføleren? Å rådene:P Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet Mars 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 kjøpt den av timmy ja, han prata om at han hadde bytta svinghjulet, men fant ut nå at han ikke hadde det. hvorfor bytte rådene å sensoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 Er ike sikker på om sensoren er samme på motronic og 2.4. Det får noen andre svare på. Angående rådene er det rett å slett fordi di tåler LITE! Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet Mars 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 sensoren er en lh sensor mener jeg, men rådene visste jeg var dårlige:P har planer om h-profil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet Mars 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 kommet litt lengre nå. har bytta svinghjul, å giveren å boksene. nå får den bensin og pumpa går, men det er ingen gnist. hva kan dette være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Mars 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 ville prøvd å målt signalene til styreenhetene ut fra koblingskjema og utgangene:) som har med dette å gjøreda:) edit; og som sagt.. sjekk svinghjul.. bare skru ut sensoren å se!:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet Mars 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 har skifta svinghjul å sensoren, men fremdeles ingen liv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Mars 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 aahh.. så ikke det:P sitter i bakfylla hær:P hmm.. sjekket på coilen hvordan signaler dn ikke får! Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet Mars 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 vil tippe det er den vite å røde ledninga som er kødden, fordi coilen har + på den blå det har jeg målt, men vet ikke hva slags signal det skal være på den andre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg