Skodaracing Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 Termostaten sitter på den stussen som lokket sitter på,mellom stussen og toppen. Med andre ord,lokket sitter på termostathuset...:) Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 :) da er det veldig enkelt å skifte den :) tenkte i tilfelle, siden jeg har en ny vannpumpe til stratus liggende som skal byttes samtidig som vifte/AC reima skal skiftes. Takk for gode tips folkens :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Vannpumpa blir drevet av register-reima.. Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 okei, det var jeg ikke klar over -får vel titte i haynes boka ;) men er jo meningen først og fremst å skifte reg reima :) da skulle jeg benytte anledningen til å skifte de andre reimene og deler :) om jeg får tid så trimmer jeg dynamon litt og. siden jeg har litt større forbruk av strøm (4 batterier istedenfor reservehjul) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Pass samtidig på og kont at simmeringen til kamakselen sitter i som den skal og ingen lekkasjer. Har vært borti at de kan skli ut,ved ev skift av simmering,sett denne inn med blå locktite på ytterringen. Reservehjul er for pyser...:) vurderer å fjerne mitt til fordel for anlegg... Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 det var en meget god tips, sånt er det med fagfolk som kan sinne saker :usa: jeg er bare amatør når det gjelder biler :( hehe... ja, reserve hjul har jeg ikke hatt i 1 år med stratusen men i flere år ikke noe i sierran :) MEN en gang punkterte like før jeg kom til sandvika i fjørd vinter... da måtte jeg kjøpe en brukt piggdekk for å komme meg hjem til horten... :) litt spenning i hverdagen er ålreit og :angelsmili: har flere flasker med reserve hjul på boks ellers, og fungerte fint siste gangen -hullet på grunn av en stor spikker på siden -der det ikke kan lappes- men sprayen holdt lenge men var enklere å bytte dekk. Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Knirking i forstilling kan også skyldes for lite smøring i ledd. Gamle stratuser har jo til og med smørenipler i forstillinga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 enig med deg :) men det var det aller første jeg prøvde: å fylle på med smøring ;) forresten de nye delene som jeg fikk hadde flere av leddene smørenipler mens de originale har færre. Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 ellers drev jeg og byttet noen kabler og sikring til stereo anlegget foran i motor rommet, i forbindelse med dette så koblet jeg av bateriet foran og bateriene bak og brukte over en time før jeg fikk satt på strømmen, det gikk jo greit og koblet alt tilbake men når jeg startet bilen og rygget den ut så slepte jeg gassen og da ville den ikke gå på tomgang idet helle tatt, måte holde gasen litt inne og om jeg slepte den helt så stoppet umidelbart... :scared jeg regnet med at noe måtte jeg ha dratt av eller at den pluggen som går til datan ikke satt ordentlig i... skjekk alt og alt var i orden -men så kom jeg til å tenkte at i Mondeo -siden jeg har en sånn og- så blir data nullstilt når den er uten spenning og at motoren går dårlig og ujevnt før en stund, så jeg holdt pedalen litt inne i ca 10 minutter og etter at motoren fikk litt varme så merket en plutselig endring av turtallet og jevnere gang -da fungerte alt som det skulle være igjen...:usa: tenkte skulle nevne i tilfelle noen andre blir utsatt for det samme :) ellers fikk jeg byttet radiator lock som jeg har nevnt tidligere og på Neon hjalp umidelbart, på stratusen vet jeg ikke da ikke alltid den boblet. Det var vist forkjellige lock til neon og stratus men de passet om hverandre (til stratus var dyrere), den ene har påtryk på locket at den er til "18psi" mens den til stratus står "17psi" -på de nye lockene da på de gamle/originale stå ikke noe slik. En grei ting å skjekke om det er nødvendig å bytte dette locket: du merker at når fjeren som gjør at locket ikke er er lett å skru av er faktsik lett å få av, med rigtig press i fjæren så må du presse hardt for å få av locket -det er den eneste forkjell jeg merket. Synlig var jo ingenting å se slitt eller tilsvarende. Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Finnes en funksjon på disse bilene hvor vi går inn med testeren og nullstiller sensorverdier,bilen skal da egentlig kjøres ca 15 min tror jeg,så lærer bilen seg nye verdier igjen. Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chryslern Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Hei! Hva kom dere til av resultat ved bytte av lokket som sitter på termostathuset? Ble boblingen borte? Har selv samme problemet, bytta toppen og, så det ville vært intressant å fått svar på denne mystikken:pimp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet November 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 :) ja, det ble borte den, i statusen er ikke topp pakningen byttet men i neon er byttet og det boblet der og mye verre -etter 10 minuter ca - det hjalp umidelbart :) en annen som bor her i nærheten hadde også en neon der både termostat og vannpumpe, hjerne, osv hadde blitt byttet uten at det hjalp -ba han prøve lokket og siden har jeg ikke hørt mer fra han... :) merkelig at de på chrysler ikke ber folk bare å bytte lokket først... han som vi kjøpte neon av hadde fått byttet topp pakningen hos chrysler uten at det hjalp... Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonka Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Hei matador, ser du har tenkt å bytte registerreim. Holder på å bytte diverse på min ny-innkjøpte stratus selv, og må av med registerreima for å bytte topp-pakning, som er røket. Må jeg ut med motoren for å bytte registerreim? Motorfestet går rett gjennom dekselet over registerreima, og jeg sliter med å få av dekselet. Har dessverre ikke fått handlet inn Haynes manual enda.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet November 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 culsmog og skoda racing har garantert mye mer peiling enn meg ;) med skift av reg reimen. Jeg har enno ikke gjørt det. Mener å huske at man ikke trengte å ta ut motoren, men du trenger en avtrekker for å ta av en av hjulene som er over reima, resten skulle være enkelt, du kommer letter til hvis du tar av høyre forhjul og motor festen og det blir vel lettere uten toppen :) haynes her ubber skjekt -tror jeg har en link med noe haynes til neon -som er samme motor :) skal finne den til deg. -noe som dette- Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonka Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 Står ganske fast her, må bytte topp-pakning, og må derfor av med bl.annet registerreima. Har ikke fått av dekselet over registerreima enda, og å ta av høyre fremre hjul hjalp ikke. Har også løsnet på høyre motorfeste, men det virker veldig som om jeg må ta ut hele motoren. Hadde du orket å sjekke Haynes boka for meg matador, og peke meg i rett retning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.