Gå til innhold

jonka

Bruker
  • Innholdsteller

    120
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om jonka

  • Bursdag 10/02/1979

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    80
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1988
  • Yrke eller sivil status
    Funksjonær
  • Motor (eks 1.6)
    1,8S

Contact Methods

  • Bosted
    Vevang

jonka's Achievements

  1. DLS A5 3000,- DLS A6 3000,- Morel Hybrid Ovation 6 2500,- [sOLGT] P800PRS(US versjon av P88RS-II) 3500,- Produktene har vært i montert i 2 mnd'er - og fremstår som nye. Unntaket er delefiltrene til frontsettet, de har fått noen skrammer. Alle priser er eks. frakt. Produktene har vært i montert i 2 mnd'er - og fremstår som nye. Unntaket er delefiltrene til frontsettet, de har fått noen skrammer. Alle priser er eks. frakt.
  2. Er det like mye jobb å bytte manuell girkasse, Skodaracing?
  3. Tenkte jeg skulle unngå dette, da chrysler forhandleren i molde ikke er så samarbeidsvillige, muligens fordi de har valgt å kutte ut chrysler. Får se om jeg finner et diagnoseverktøy til salgs her til lands, sikker greit å ha...
  4. Jeg byttet ikke mine, men jeg strammet håndbrekket en del, da jeg fikk feil på det på eu kontrollen. Ser ikke bort fra at det holder for deg også, du ser tydelig hvor justeringen er når du tar av hjul+bremseskive bak.
  5. Da har jeg byttet plugger, fikk bare tak i Buro(Duro?) på kort varsel.. Det ble bedre, men fjusker fortsatt.. Blir nye pluggledninger i morgen, men Chrysler i molde har kun uoriginale, Champion pluggledninger.. Får håpe at det blir bra nok. Ser ut til at det er pluggledning #2 som lager problem.. var ingen brennmerker på de gamle pluggene dog, og gapet var altfor stort.. 1,5mm når manualen sier 0,8-1mm. De nye pluggene hadde rett gap, ca 0,8mm. Har byttet ytre stabstagfeste allerede, og hele drivakslingen på den siden. Skal se nærmere på bærebrua i morgen, men jeg har gått over den før, og den virket ok. Sist gang bilen sto stille lenge, gikk den tom for strøm, og motorstyringa "lærte" seg opp igjen når jeg startet den opp. Prøvde å få til dette igjen i dag, ved å koble fra minuspolen i 5 minutter, men ingenting skjedde.. Er det en enkel måte å resette motorstyringa på uten diagnoseverktøy?
  6. Mhmm, samme problem som jeg har.. nå har pluggende begynt å gi seg også, og bilen går bare på 3 sylindre frem til de nye pluggene kommer(i morgen), med masse fjusking.. og det er nok til at den "dunkelyden" kommer, så det virker som om det kanskje er et motorfeste eller lignende som lager den lyden. Har sjekket alle motorfester bortsett fra det inn mot torpedoveggen, får se på det i morgen.
  7. Jepp, det går kjapt å bytte de pakningene. Den dunkinga du hører kan muligens være støtdemperlageret ditt, det som står helt øverst på demperen, og lar den "vri" seg når du svinger. Har samme problem på min venstre side, har ikke kommet så langt at jeg har fått fikset det enda. Bilen vil gjerne spore en del mer når det lageret er ødelagt.. Merker du noe til det ?
  8. Er ikke uvanlig at toppakningen gir seg mellom 100' og 150' km. Så lenge du får stoppet registeret på "merket", og slipper å stille inn det på nytt, er det en ganske grei jobb. Valgte selv å la eksosmanifolden være montert på toppen når jeg tok den ut, da boltene ikke var så enkle å komme til på min 2.0L. Løste istedet de to boltene som fester eksosmanifolden til eksosanlegget. Ellers må du av med dynamo, innsugsmanifolden, en del av ledningsnettet og noen vakumslanger. Lønner seg å kjøpe et slipedelsett, med diverse pakninger, og i samme slengen bytte pakningene i toppdekselet ditt, de rundt pluggene dine. Slipedelsettet mitt handlet jeg hos Bilxtra, tror det kom på ca 600,- inkl.mva. Husk å få tak i settet med stålpakning når du bytter, så varer den mye lengre enn en vanlig fiberpakning, som er originalt.
  9. I min uendelig visom, har jeg kjøpt en Stratus som har gått 150' km, og har brukt ca 12000 på deler. Den hadde diverse feil når jeg kjøpte den, en del mer enn kjøper ga inntrykk av. Det som tok mest tid, var den defekte topp pakninga, med påfølgende kjølesystem fullt av olje. Har byttet: - alle bremseskiver - alle bremseklosser - nedre høyre bærebru - venstre opphengskule til stab. stag - topp pakning, og diverse andre pakninger - registerreim - venstre drivaksling - venstre motorfeste - motorolje og oljefilter - termostat - radiator topp - støtdempere bak Har fikset: - tåkelys bak - ryggelys - renset kjølesystem for olje Dette gjenstår: - grøftelys(defekt bryter?) - lekkasje girkasse(symring høyre side) - ac kompressor(defekt bryter?) - skiltlys bak - bytte plugger+pluggledninger(fjusker) - defekt lager i venstre støtdemper foran - defekt utløserlager? Ga 5000 for bilen, regner med å ende opp på rundt 20000 totalt når den er helt ferdig.. Frister å bytte frontlykter også, da lyset i de originale ikke er det beste. EU-godkjente den rett før jul, med 0 mangler. Jeg har anskaffet de fleste delene mine via Chrysler forhandler, de kommer faktisk ganske bra ut på pris, selv sammenlignet med amerikanske netthandler som rockauto.com og ebay.com.
  10. Power Steering Pump er det engelske navnet.. og du finner den på Ebay, rockauto.com, og jeg ville ha sjekket med din lokale chrysler forhandler også..
  11. Gikk ganske greit å bytte de ja, men rimelig umulig å få de ut uten å ødelegge de.. Slo et flatt skrujern ned langs kanten på de, og vippa de ut.. Ødela et par av pakningene i prosessen, men skulle jo ha inn nye uansett så.. ;)
  12. Nå er jeg en gammel mann, men jeg mener å huske at "matematiker beregningene" til PassatPyssy var pensum i læreboka jeg brukte når jeg kjørte opp. Gratulerer med dagens mest usaklige innlegg forresten, MR_Simba :)
  13. Jeg kjøpte slipedelsett hos Bilxtra, med topp pakning, pakninger til innsugsmanifolden, eksosmanifolden, "tennplugg hulla" i toppen, og litt mer. Topp pakningen var i metall, så regner med den varer mye lengre enn den originale. Settet ser ca sånn ut. Mangler et par pakninger i forhold til bildet, men det viktigste er med. Betalte ca 630,- for settet selv, men da fikk jeg noe rabatt. Kun topp pakning Slipedelsett De 4 sorte runde pakningene litt til venstre for midten er det du trenger for å stoppe oljelekkasje ned til tennpluggene dine :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår