matador Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 har tenkt å skifte reg reimen + andre deler, bla foringer i forstillingen da jeg fikk en slitsom knirke lyd når jeg vrir på rattet... :wank og ikke finner nøyaktig hva som knirker. noe interese for at jeg skal legge bilder av dette?? :yak: Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Kan du ikke bare bytte alle de delene du har planlagt å bytte i forstilling først? Kan godt hende at knirkinga er borte etterpå. Ingen vits å feilsøke hvis du uansett skal bytte det. Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 ja self, er jo det jeg har tenkt å gjøre uansett. :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Luggz Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Ja, legg ut noen bilder du =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spartakus Skrevet Juli 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2008 HELP!!!!!!!! Treng bildeler til stratus 2.0 L 1997 følgende bildeler : travers , tannstang vært på verkstedet og ble nesten kvalm når æ hørte hva prisen blir. however, blir takknemlig for hjelp eller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juli 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 har enno ikke skiftet noen av nevnte delene selv om de er kjøpt inn... :) men jeg byttet hjullager for en stund siden og husket å ta noen bilder når jeg var godt i gang allrede... :) legger de ut som eget tråd :) ellers er dyre deler generelt til stratus men jeg pleier å kjøpe hos en norsk impørtor og de har meget bra priser og kjempe god service -skal prøve å finne tlf nr ditt seinere :) kjøpte den hjullageren der som jeg legger ut bilder. den traversen og tannstaggen er vel ikke billig men er nok billigst å kjøpe fra en vraket stratus. Det er en vraket stratus like ved horten her. Har hentet selv dashbord som skal bygges om :) og bilen var i veldig bra stand dog knust panser og inntil radiatoren. Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cirrus Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Knirkelyden kan komme av en dårlig bærebro.koster ca 3000,- orginal.knirkelyden kan også høres hvis man "duver" litt med bilen framme. grei å bytte selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet August 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 det har du helt rett i :) dog hver bærebro koster 3000 kr... da er det også greit å skifte samtidig andre føringer som koster langt mindre men som må tas av for å skifte bærebro. Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomasK Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 Lite tips som sparer meeeeeengder med penger: http://www.rockauto.com Velg Dodge -> 1997 -> Stratus og 2 liter. Nedre A-arm med ledd koster 85$, øvre koster 45$. Testet å legge 2x av hver i handlekurven (øvre og nedre begge sider), men siden det måtte sendes fra to forskjellige lager, så ble frakta ganske høy.. Uansett, totalt hjem til meg kom det på drøyt 4500,- inkl mva og frakt. Dem sender dritfort og jeg har ennå ikke hatt noe problem med de. Har vel handlet der 5-6 ganger nå. Siter 2007 Ford Mustang Shelby GT 1977 Ford Mustang II Mach 1 5.0 2005 Chevrolet Colorado 3.5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helix74 Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 Da vet jeg hvor æ skal bestille deler heretter-)) Bytta Coil på min Stratus for noen år sia (2,5 lx) Og den kosta pinadet meg nesten 10.000 kr... Dyreste coilen i verden-)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Har du fiksa knirkelyden din MATADOR? Så du skrev at du har skiftet hjullager,hvor lenge siden var det? Det var et parti med dårlige hjullager til Stratus og Sebring,disse ble levert som "uorginal" fra hovedlager. Jeg jobbet med en Sebring som det var skiftet hjullager på,der ble det meste i forstilling skiftet etterpå uten at lyden ble borte. Da lyden også kom på en Stratus som nylig hadde skiftet hjullager foran,mont vi orginalt,da ble lyden borte. Det var gjort en produksjonsfeil på den siden mot drivakselen slik at lageret fikk for stor brytning som ga gnirke/kneppelyd. Ellers har nedre bærekuler vært vanlig slitested som gir knirk på disse bilene. Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 hallå :) ja, fikk den knirke lyden bort :) men måtte skifte hele bære armen :) MEN først kjøpte jeg 2 foringer X 2 (4 stk føringer) som sitter i de -disse var dyre og kom på rundt 2K kroner men det viste seg aqt en del andre førigner var dårlige + bærekula og da fant jeg ut at det var enklere å skifte hele armen. Her i norge kostet hver bære armn rundt 3K kroner STK... kjøpte fra ebay begge armene + alle andre slitte føringer (12stk deler) for 3K kroner alt i alt... alt i alt fikk jeg byttet samtlige føringer med det samme, og selve knirke lyden kom av den innerste vertikale føringen som hadde løsnet fra metal røret og røret rustet fast til skruen :spin ellers fikk jeg med enda flres føringer som jeg ikke har finne ut hvor de skal.... hehe... tror de skal sitte bak men iverfall ikke foran -det sette jeg kjøpte var til sebring forresten :) men du skodaracing -mens jeg har deg på tråden :) har lagt merke til et par ganger at etter at jeg har kjørt litt hard -"litt over" farts grensa i over en time så bobler det litt i påfyllings tanken -i neon til en kamerat damper det litt og bobler bra etter en times kjøring forresten- jeg har hørt at det skyldes den dårlige lokke som er i vannslangen? stemmer det? han med neon har skiftet topppakning og vannpumpa men hjalp ikke. Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 Sliter også med bobling/koking, bilen koker med en gang den blir varm. Så en liten kjøretur til butikken kan være nok. Har byttet vannpumpe og toppakning. Har også sjekket at viften slår inn, å det gjør den. Skal prøve å bytte noe som heter "radiator pressure cap" eller no slikt. Om ikke det blir bedre da er det nok en gåen temperatur måler. Tror vi tenker på det samme "lokket". Er det som stitter på radiatorslangen, i samme hus som termostaten iallefall. En annen feilkilde er temperaturføleren. På 2.0l sitter den i toppen, på baksiden. Husker ikke hvor den sitter på de andre motorene, men den går ann å ta ut å teste for feil. :D Men så skal du jo holde fartsgrensen da :cool: Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 Det har gått noen bakre bærebruforinger på bruene foran ja... Har vært litt problemer med lokket som sitter på termostathuset,ville prøvd det først. Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 vær og bestilte radiatør lokker hos chrysler idag -til stratus koster 350 og til neon 280 eller noe sånt... -vi har forresten kjøpt en neon til kona og nå :) den bobler litt og, men den har både ny vannpumpe og nytt topppakning, så kan jeg bytte den på den "nye" chrysleren også :usa: hvor sitter selve termostaten på disse 2.0 motorene? Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg