Gå til innhold

Prosjekt Sleepy....Rise from the dead

Ranger emnet


Passelat35i

Anbefalte innlegg

  • Svar 796
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du trenger hele nettet til motor,og trolig det letteste er å få tak i en analog dings fra revo-tuning så du slipper å bygge om til 3`er dash.

videre så trenger du fremre travers fra corrado/passat for motorfeste. hvordan det er med de bakre vet jeg ikke da jeg ikke har gjort en konvertering på golf/jetta.

 

Men personen å spørre her inne er LANO,driver med en corrado resturering.han kan virkelig det å bygge om golf til vr6.

 

 

takk for svar! :D LANO ja, han har jeg glemt helt bort :D

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har ikke skjedd så veldig mye med verken bilen eller sveisinga siden jeg knapt har vært hjemme de siste mnd.

Men har iallefall så har jeg fått i hus litt mere nytt verktøy som skikkelig kompressor med tilbehør og enda mere til tig sveisen min.

 

Kommer vel litt oppdateringer snart ettersom jeg må bytte div deler på grom motoren min og sette sammen siste rest av turbo longblokka.

 

bilde av godsaken til tig app mitt :P

3c65d958.jpg

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det på tide med enda en liten ubetydelig oppdatering.

Har klart å få kloa mi i et eldre ubrukt turbo oppsett som er endel større enn det jeg har liggende.

Det nye er tunet til 440 dyser og større maf hus som jeg får med på handelen :D

 

NÅ ble plutselig innkjøps lista mi til turbo bygget forandret og enda litt lenger :P

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaggu så ble det ikke handlet turbo til oppsettet mitt å går å da.

 

Valget falt på en helt ny holset hx35,husker ikke dim på eksos huset annet at det var t3 splittpuls.Det kommer trolig ikke til å være svert lenge da jeg driver å ser etter garret hus å bytte det ut med.slipper nemlig å lage alt til downpipe og slikt selv da jeg har muligheten å få tak i brukt 3" ganske billig.

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

bilder taler vel litt mere for seg selv enn bare ord.

01966d56.jpg

 

turboen på bildet er faktisk en holset H1C og ikke hx35 som jeg trudde først.Den ser liten ut på første bilde men de neste viser litt mere.

 

890e23e8.jpg

7dced430.jpg

 

videre så er jeg i planleggings/forhandlings fasen med et canadisk firma om nytt innsug og custom fuelrail til motoren pga intercooleren og dens planlagte plassering :P

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montering skjer forløpende når resten av delene har kommet i hus. Driver som sagt å forhandler litt om et custom innsug fra Canada.

Samt at jeg mangler fremdeles noen deler til motoren før kose jobben kan begynne. Det siste som mangler til motoren er løftere,vannpumpe,multireim og strammer,studs til turbo

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jaggu så har jeg glemt å oppdatere denne tråden.

Innsug er fabrikert i canada og levert på døren min,dyser er på vei fra statene og motoren er 75% komplett sammensatt.

ei girkasse har jeg liggende på verkstedet i 1000 biter minst,ei syncro kasse som jeg fikk for en evighet siden og glemte like fort.

 

Har ingen bilder å vise fram da jeg borte på jobb for øyeblikket. Kommer sikkert en del bilder framover da ting skal prøvemonteres i frontcuttet mitt :D

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med en sånn sjøl... Men er du sikker på at du kan bruke 35i styling på denne typen passat? Har akkurat samme bil; både farge og look.. Men det er sedan!

Har lyst å gjøre den spesiell siden det ikkje e så mange igjen av desse!

 

Må du gjøre veldig mykje modifiseringer på styling før den passer?

 

Ka modell har du?

Endret av Moccelite

Hilsen ei Bilgal jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til styling på disse så pass på at den er til b3 modellen.

men det er mulig å bruke enkelt komponenter fra facelift utgaven som er b4.

Hadde et prostreet styling kit som jeg solgte til en kompis,eneste som var litt vrient å tilpasse var frontfangeren, side/bak skjørtene passet relativt bra.

 

hadde tenkt på å skaffe meg en sedan å bruke som bruksbil men har bare blitt til at jeg har beholdt min mercedes inntil videre.

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

På tide med en liten update her egentlig.

ting har skjedd med bilen,den har startet etter lang hvile og turbomotoren nærmer seg ferdig stillelse.alt på eksos siden er nå ferdig da ferdig downpipe tilpasset oppsettet er på vei as we speak.

 

videre så holdes det på å rette opp noen feil som var på grillen og fangere,hater tekstur så fangere pusses og sparkles samt at grillen rettes ut og skal få seg et nytt lag med lakk etterhvert

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Denne er nå eu gokjent og er ute på veiene sånn smått igjen.

Nå begynner det virkelige prosjektet med opprydding i ledningsnett,bremser,lage turbo eksos og litt annet småtteri.

får ikke laget rørgatene rktig enda da jeg enda mangler et bakre motorfeste rktignok.

videre så skal det testet ut noen nye skjermer ettersom bilen skal breddes og slikt før den skal lakkeres en gang i løpet av neste år.

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår