Gå til innhold

Prosjekt Sleepy....Rise from the dead

Ranger emnet


Passelat35i

Anbefalte innlegg

Heisan, spennende prosjekt.

Jeg har en 1992 syncro som jeg forsøker finne ut av hvordan heve! Ja så den duger til skogsbilveger og masse snø her i Gjøvik-distriktet. Noen som vet om jeg kan bruke fjærer fra f.eks. transporter uten å måtte endre noe på de?

 

:thanks

 

 

 

 

 

 

Denne er nå eu gokjent og er ute på veiene sånn smått igjen.

Nå begynner det virkelige prosjektet med opprydding i ledningsnett,bremser,lage turbo eksos og litt annet småtteri.

får ikke laget rørgatene rktig enda da jeg enda mangler et bakre motorfeste rktignok.

videre så skal det testet ut noen nye skjermer ettersom bilen skal breddes og slikt før den skal lakkeres en gang i løpet av neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 796
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 months later...

Joda,denne er på skiltet og brukes nå titt og ofte så lenge det er liv igjen i girkassen.kasse nr 3 er nå på vei til å takke for seg og det er uten turbo motoren.har nå å fått et tilbud om å hente hjem en golf 4 4 motion med vr6 fra lativia til en helt latterlig lav sum og levert her hos meg for nesten ingenting. Noe jeg vurderer bare pga girkasse og selve motoren.resten kan selges da jeg ikke trenger det egentlig.

 

videre så har denne masse arbeid igjen på selve karroseriet før jeg vil si meg fornøyd på den fronten,men iløpet av året skal denne komme seg dit jeg vil ha den og ikke minst til lakkering i orginal farge.

 

Har heller ikke oppdatert denne tråden i de siste da responsen har vært lav både her og på vacn som jeg også er medlem.

Men pga manglende oppdateringer betyr ikke at det ikke skjer noe:)

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre,har tittet litt på ditt budget bygge å:) trenger ikke mc spjellhus da? ��

 

Der er ikke noe å se enda, lei av å bruke opp igjen gammalt dritt nå, hehe :) Mc spjeldhus? hhmm!! :P Hvordan blir det med turbo da? :)

Til høsten blir det total makeover både utvendig, under og motor :) smidd innmat og 16v topp! :D

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vet vell ikke om det er mulg for en med normal inntekt og få registrert mk2'er med vr6 motor i norge?

 

Da må du nok ha utrolig med flaks,vil heller si at det er langt lettere å godkjenne en 1,8t fra golf 4 enn vr6. ikke det at jeg har prøvd dette selv enda,men det er noe som frister litt å prøve seg på i framtiden. Vekt og det at motoren ikke er levert i bilen orginalt er stopperene for slikt,1,8t motoren er riktig nok ikke levert i den de heller med de har mindre effekt osv samt at de ikke gjør så mye med vekta kontra g60 som er utgangspunktet som burde brukes.Limited utgavene er vel bare å glemme siden de knapt finns i verden.

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå er det vel på tide med en bitteliten update på denne tråden.

tiden har stortsett gått med til jakting på div deler samt at jeg har drept noen lager i girkassen så denne må byttes.

hugde nettopp en g3 vr6 som hadde en utrolig fin motor til tross for at den har stått lenge. Girkassen var å veldig tight og fin,denne skal girvelgeren bygges om og settes i passaten mens den andre blir tatt fra hverandre for sjekk og mulig overhaling igjen.

 

fikk endelig ny frontplate i dag så jeg kan tilpasse til radiator løsningen til mitt vannkjølte intercooler system.

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte sånn smått i går å plukke på passaten etter jeg fikk gjort ferdig en astra som trengte litt deler etter at den kvinnelige eieren har kjørt litt "rally" over alt som kan kalles vei.

 

planen var bare å bytte girkassen og sette den sammen,men slik gikk det ikke. Var faktisk ikke mulig å senke motoren nok til å få den klar sveisa innerskjerm.under senking oppdaget jeg å at ene versting motorfeste mitt har knekt!!!!!:angry:

 

Men fikk ut alt å fjernet girkassa,og tappet av olja....girolje som var lilla med flakes!!!:hvaskjera

Resten av oljen var en blanding mellom mørkgrå og brun. Og hørte at det klaget godt når jeg snurra litt på akslingen.

 

masse tilbake slag på veien nå,fikk å plassert turbo motoren i "malen" og fant da ut at jeg mest trolig har altfor stor turbo å.....jævelig mange tilbake slag nå for tiden,noen som vil ha en stor holset?? Hehe

 

bilde av olja jeg dro ut fra ene akslings hullet ;)

 

12795C72-9CCB-40C2-AFA2-84B89CFFC5FF-10366-00000082EBED912A_zps4b36abc5.jpg

 

sånn så alt ut da jeg gav meg for kvelden i dag.

 

AE0106BC-EE2F-4172-9049-C484CC70F469-10366-00000082E73B49C1_zps21532a8f.jpg

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår