Gå til innhold

kunne du tenke deg å konvertere til islam?

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal alt dreie seg om å "tvinge" folk til å tro på en absurd tanke/ånd/skapning? Hva med å bare la folk bestemme selv hva de vil? Tro på hva de vil? Leve det livet de vil?

QUOTE]

 

Helt enig, folk må kunne bestemme dette selv, så lenge man følger "vanlige" lover og regler og ikke prøver å påvirke eller ødelegge andres liv. Sikter ikke da spesielt til islam, finner vel mange gale mennesker eller ekstremister i alle religioner...

 

Har selv aldri trodd på noen "høyere makt", og hvis dette skulle finnes, så er det nok noe helt annet enn vi uansett kan forestille oss, finnes jo all verdens teorier om dette, men kan uansett være gøy å diskutere dette, så lenge ting blir holdt på et saklig nivå...

 

Satser ihvertfall alt på å ha et best mulig liv mens jeg enda er på jorden, tviler på at jeg får et nytt liv i himmelen e.l.;)

 

A.J.

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei. Ikke fordi jeg er fordomsfull eller har noe i mot muslimer.

Men fordi jeg ikke tror. Ikke på Gud, Allah, en 8 armet ting fra India eller reinkarnasjon.

 

men dere kristne, husk hvilken religion som har lagd mest faenskap opp i gjennom tidene da før dere skal kritisere Islam..

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke at folk konverterer til islam..

roten til alt ondt, og det er ferdig diskutert!!

rart at alle land som har islam til religion ikke har noen ting på stell?

 

Og du mener at kristendommen ikke har stått for minst like mye faenskap oppigjennom? Hvilke folk var det som hogget ned alle som ikke ville konvertere til kristendommen? Kom ikke her å si at vi er noe bedre!

 

@Volvohazard

 

Hvor er grunnlaget for innlegget ditt, kan du fortelle meg det? Bare fordi du ser langskjegga arabere sprenge seg selv i lufta så gjelder det alle muslimer?

Nå er det faen meg nok, alle religioner er i grunn fredelige, men det er menneskene som praktiserer det som velger å tro på sine måter og deretter danner uenigheter. Hvor mange ganger har du ikke sett en ekte troende muslim som forkaster de terroristene som handler i Allahs navn?

 

Takk.

 

Jeg er ingen religionsforsker, men jeg vet såpass at det er stor forskjell på Islams grunnprinsipper og Sharia som dere siterer straffer fra..

 

Islam har fortsatt tilgode å være ansvarlig for like stor urettferdighet som Kristendommen står bak gjennom tidene..

 

Forøvrig er jeg Agnostiker og kunne absolutt ikke tenkt meg til å bytte ut skepsis og undring med en dogmatisk tankegang der alle spørsmål er besvart på et generellt grunnlag..

 

Word up!

 

--

 

Er selv ingen religiøs person, og ser på det som tull når det er kommet frem så mye i vitenskapen som tyder på at en eller annen åndelig skapning tryllet frem alt på vår jord. Skulle jeg absolutt være tilhenger av en religion hadde jeg uten tvil løpt til nærmeste buddhisttempel! Makan til fredelig religion har jeg ikke sett maken til.

 

Har min egen lille teori om hvordan alt liv og slik oppsto, men skal spare dere for den :) Er dog ikke like spesiell som teorien til en kar over dammen som påstår at alt ble skapt av en flygende komet bestående av kjøttboller og spaghetti.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne aldri tenkt meg å begynne med en religion, og det gjelder alle religioner.

 

Opium for massene, det er det religion er. Ikke noe mer.

 

Angående Islam, som er roten til alt ondt, joa. Bare tenk på korstogene, korstogene gikk over halve verden. Mens nå så kritiserer dere en av 3 største religionene i verden pga av handlingen til kanskje 10.000 mennesker? Joa, vi kan stelle oss kritisk til Midt østen og hvordan de praktiserer ting der, men vi kan ikke dømme noe i en slik situasjon, for vi klarer ikke å være upartiske, for hvem her kan si hva som er rett og hva som er galt? (Jeg selvsagt, men dette sa jeg mer til dere... :titties: )

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å beskylde Islam for terror handlinger er igrunn feil..at noen er muslimer er ikke ensbetydende med at de terrorister! at kvinner er utstyrt med kroppsdeler og handlingsevner til å bli prostituerte, betyr ikke at alle er det???

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nei Kr.dom er ikke noe bedre, bare for å ha sagt det. Liker ingen av delene, men kristne klarer veffal i moderne tid og holde problemene sine på sitt eget "territorium"

 

Muslimer blir ALDRI fornøyde. Og når de også er så heldige at de får lov til å flykte til et land som f.eks Norge, så går det ikke lange tiden så begynner de å mase og kreve at det bygges moskèer rundt i hele landet?!

 

Hvordan tror du det ville blitt mottatt hvis vi hadde flykta til midtøsten, og senere krevd at det måtte bygges kristne kirker?!? Gjennomslag?? Neppe! Heller "folke"mord på innvandrere som "truer og undertrykker Allah" tenker jeg heller..

 

HELT ENIG Magnalf, sett oss i samme situasjon som dem, vi kommer som innvandrere dit, kan jo bare ta en kaffekopp og vente på steininga eller the execution.:ex_machin

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel....jeg skal faen ikke gråte en tåre hvis noen av dere godtroende her blir sprengt i fillebiter av noen av disse galingene...jeg hater de ut og inn... det er det de gjør som er realiteten..ekstremister eller ikke! det som står er no forbanna svada det også men det gir jeg mer eller mindre faen i... håper dere lærer det "the hard way" faen assa...forsvare sånne...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du mener at kristendommen ikke har stått for minst like mye faenskap oppigjennom? Hvilke folk var det som hogget ned alle som ikke ville konvertere til kristendommen? Kom ikke her å si at vi er noe bedre!

 

fin sammenligning.. jeg er absolutt ikke en kristen person, men det bynner vel å bli 500-1000 år siden kristenfolket holdt på slik muslimene jør i dag. våkne opp! ja vi er i 2008 (totusenogåtte)

INGEN kan nekte for at det er bare tull og faenskap med islam!

hva tror du skjer når muslimene blir flertall i norge i framtiden? (noe de VIL bli hvis det fortsetter sånn det gjør for tiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel....jeg skal faen ikke gråte en tåre hvis noen av dere godtroende her blir sprengt i fillebiter av noen av disse galingene...jeg hater de ut og inn... det er det de gjør som er realiteten..ekstremister eller ikke! det som står er no forbanna svada det også men det gir jeg mer eller mindre faen i... håper dere lærer det "the hard way" faen assa...forsvare sånne...

 

X2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin sammenligning.. jeg er absolutt ikke en kristen person, men det bynner vel å bli 500-1000 år siden kristenfolket holdt på slik muslimene jør i dag. våkne opp! ja vi er i 2008 (totusenogåtte)

INGEN kan nekte for at det er bare tull og faenskap med islam!

hva tror du skjer når muslimene blir flertall i norge i framtiden? (noe de VIL bli hvis det fortsetter sånn det gjør for tiden)

 

 

AKKURAT som om jeg skulle sagt det selv. Det er altfor lenge siden til at det kan sammenliknes, vi har blitt klokere og mer utdannede og lært av feilene med krig osv(ikke alle sa gutten som tenkte på USA)men er helt enig med åsgjerde racerlag.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår