Gå til innhold

kunne du tenke deg å konvertere til islam?

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

Hvorvidt Islam i utgangspunktet er en fredelig religion eller ikke kan ikke jeg svare på, men jeg fant dette sitatet og synes det var litt interessant.

 

"Sura 9 Verse 29:

 

 

9.29: Fight those who do not believe in Allah, nor in the latter day, nor do they prohibit what Allah and His Apostle have prohibited, nor follow the religion of truth, out of those who have been given the Book, until they pay the tax in acknowledgment of superiority and they are in a state of subjection.

 

 

And again:

 

 

9.73: O Prophet! strive hard [make war] against the unbelievers and the hypocrites and be unyielding to them; and their abode is hell, and evil is the destination."

 

Kan du gi meg link til den siden du fant disse på?

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er ingen religionsforsker, men jeg vet såpass at det er stor forskjell på Islams grunnprinsipper og Sharia som dere siterer straffer fra..

 

Islam har fortsatt tilgode å være ansvarlig for like stor urettferdighet som Kristendommen står bak gjennom tidene..

 

Forøvrig er jeg Agnostiker og kunne absolutt ikke tenkt meg til å bytte ut skepsis og undring med en dogmatisk tankegang der alle spørsmål er besvart på et generellt grunnlag..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord, du dreit deg ut.

 

Dette skremmer ikke meg, fordi jeg har mine tvil om disse sitatene. For alt jeg og du vet kan disse sitatene være redigert og bare funnet på en enda en til jævel som kritiserer Islam uten å vite en dritt. Men hva vet vel jeg?

 

Hva mener du med at jeg dreit meg ut? Du forsvarer jo Islam på ditt sterkeste, så helt god kan du ikke være, eller så kan du ikke ha sett hvordan ting foregår selv. Hvor gammel er du egentlig?

 

Flesteparten av disse galningene er jo innavl virker det som pga man skal gifte seg med søstra si osv, så er jo ikke rart folk blir gale.

 

Foreslår du melder deg inn i ISAF og får se hvordan ting foregår, både ekstremenister og andre "vanlige" folk, og samfunnene som er styrt muslimsk generellt. Tenker du endrer synspunkt da.

 

For jeg tror ikke du har en dritt mer peiling på hva du snakker om, enn vi andre har her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nei Kr.dom er ikke noe bedre, bare for å ha sagt det. Liker ingen av delene, men kristne klarer veffal i moderne tid og holde problemene sine på sitt eget "territorium"

 

Muslimer blir ALDRI fornøyde. Og når de også er så heldige at de får lov til å flykte til et land som f.eks Norge, så går det ikke lange tiden så begynner de å mase og kreve at det bygges moskèer rundt i hele landet?!

 

Hvordan tror du det ville blitt mottatt hvis vi hadde flykta til midtøsten, og senere krevd at det måtte bygges kristne kirker?!? Gjennomslag?? Neppe! Heller "folke"mord på innvandrere som "truer og undertrykker Allah" tenker jeg heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at jeg dreit meg ut? Du forsvarer jo Islam på ditt sterkeste, så helt god kan du ikke være, eller så kan du ikke ha sett hvordan ting foregår selv. Hvor gammel er du egentlig?

 

Flesteparten av disse galningene er jo innavl virker det som pga man skal gifte seg med søstra si osv, så er jo ikke rart folk blir gale.

 

Foreslår du melder deg inn i ISAF og får se hvordan ting foregår, både ekstremenister og andre "vanlige" folk, og samfunnene som er styrt muslimsk generellt. Tenker du endrer synspunkt da.

 

For jeg tror ikke du har en dritt mer peiling på hva du snakker om, enn vi andre har her.

 

Det jeg mener med at du dreit deg ut var at du min venn mente jeg skrytet opp selvmordsbombere, noe jeg i det hele tatt ikke gjorde. Om du leser de tidligere innleggene mine så vil du se at jeg skriver at jeg heller vil se hat over menneskene som praktiserer religionen Islam på en helt annen måte.

 

Jeg forsvarer Islam på mitt sterkeste på grunn av at det har blitt en jævla hype og trendting å hate religionen takket være ekstremistene som sprenger seg selv i lufta som ikke samsvarer med den fredelige religionen som den egentlig er.

 

Jeg er 16, og jeg innser godt hva som skjer rundt her i verden. Så slutt å vær redd for det. Det jeg innser er flere millioner mennesker som er et samlet folk som praktiserer det samme, men blir ødelagt av en gruppe mennesker innenfor samme religion som mener de utfører hellige religiøse ritualer ved å ty til Jihad.

 

"Flesteparten av disse galningene er jo innavl virker det som pga man skal gifte seg med søstra si osv, så er jo ikke rart folk blir gale."

 

Og hvor gammel er du da? Spar meg, bare fordi du har hørt om et par som har giftet seg med søsteren sin (kan være mange grunner til det, for eksempel at man fører familiens/slektens sæd/celler videre fullt ut) så driver ikke alle muslimer med det vet du.

Det handler om å se ting på 2 sider og respektere andres valg, syn og meninger med måte.

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er 16 og vet alt, regner jeg med at du også vet at hvis de ikke gifter seg med f.eks søsteren sin, så blir de HALSHOGD?

 

(Må vel legge til i parentes at jeg ikke mener ALLE, siden du tar alt kav alvorlig)

 

Nå lo jeg jævla godt, dette er noe av det dummeste jeg har hørt.

Jeg vil gjerne se at du finner noe som bekrefter det, i mens skal jeg fortsette å peke og le.

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er 16 og vet alt, regner jeg med at du også vet at hvis de ikke gifter seg med f.eks søsteren sin, så blir de HALSHOGD?

 

Har du bevis for at dette står i Koranen?

 

Problemet i mange muslimske land er at Teokratene bruker Sharia som mal for styre.

Denne har ingen direkte sammenheng med Koranens tekster, men for oss som sitter på utsiden så virker det som om Koranen og Sharia er samme greiene, men det er det altså ikke.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bevis for at dette står i Koranen?

 

Problemet i mange muslimske land er at Teokratene bruker Sharia som mal for styre.

Denne har ingen direkte sammenheng med Koranens tekster, men for oss som sitter på utsiden så virker det som om Koranen og Sharia er samme greiene, men det er det altså ikke.

 

Trengs det noe mer overbevisning enn dette? Know your facts

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke helt å dy meg selv om jeg sa det. Så må slenge inn en ting til:) hehe. Muslims råd eller hva det var kom med en uttalelse som provoserte meg litt for en tid tilbake. Målet dems var å slå seg opp i norge (og værden) og konvertere hele værden til Islam. Det de mere eller mindere sier her er at de skal ut å tvinge folk til å konvertere bare de blir store nok. Høyere opp her blir det uttalt at kristendommen ikke var noe bedere i gamle dager. Men nå driver jo Islam med akkurat det samme. "korstog" ommvending og konvertering på værdens basis. Hva skjer om 200 år når de liksom har tatt over verden? Hva med de som fortsatt er av annen relgion da? Skal de tvinges? Skal de drepes? Hvordan skal de få til dette uten å gå i samme fotspor/fella som kristendommen gjorde i sin tid? Hvorfor skal alt dreie seg om å "tvinge" folk til å tro på en absurd tanke/ånd/skapning? Hva med å bare la folk bestemme selv hva de vil? Tro på hva de vil? Leve det livet de vil?

 

Og uansett hvordan man vrenger og vrir på det så ligger Islam fortsatt 1000 år etter i evulusjonen. Bare se på kvinnesyn. Roller i samfunnet. etc.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer om 200 år når de liksom har tatt over verden? Hva med de som fortsatt er av annen relgion da? Skal de tvinges? Skal de drepes? Hvordan skal de få til dette uten å gå i samme fotspor/fella som kristendommen gjorde i sin tid? Hvorfor skal alt dreie seg om å "tvinge" folk til å tro på en absurd tanke/ånd/skapning? Hva med å bare la folk bestemme selv hva de vil? Tro på hva de vil? Leve det livet de vil?

 

Innen 200år håper jeg at folk flest har sluttet å tro på eventyr og heller baserer seg på fornuft og vitenskap:)

Skulle jeg mot formodning leve i 200år til og oppleve Hellig krig her i landet så får en vel bare pusse rust av mauseren:p

 

 

Og uansett hvordan man vrenger og vrir på det så ligger Islam fortsatt 1000 år etter i evulusjonen. Bare se på kvinnesyn. Roller i samfunnet. etc.

 

Helt klart, men ta også kulturen i disse områdene med i betraktningen, store deler av Midt-Østen preges av en generell fattigdom og et mangelfullt utdanningssystem.

 

Kristendommens makt forsvant gradvis etter at det trykte ord ble allment tilgjengelig, og etterhvert som innsikten blant folk økte forsvant også behovet for noe større å tro på.:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen her noengang vært i et muslimsk land? Onkelen min forlovet seg nylig med ei jente fra Libya, gamlingen var der nede på forlovelsesfesten og han har fortalt at det Libyske folket er noen av de hyggeligste, mest respektfulle menneskene han har møtt. (Ja Libya er et muslimsk land for dere som ikke visste det)

Faren min er en hvit, norsk, skinna tattovert biker og selv om han skillte seg ut så hadde han visst aldri opplevd gjestfrihet som i Libya.

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår