Gå til innhold

kunne du tenke deg å konvertere til islam?

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

dusy: hold deg til den IDIOTISKE UBRUKELIGE teoretiske delen din du så holder vi normale oss til den FAKTISKE og REALISTISKE siden vi! det som utøves...gir da fullstendig faen i det som ikke er realistisk!

 

Hva faen annet vil du at jeg skal gjøre da? Finne meg i det drittet folk kommer med? Det er uhørt for min del!

 

Dessverre er det sånn at dere bare ser det som skjer og navnet. Om du hører en jævla terrorist si Allah et eller annet før han sprenger seg selv i lufta, så gjelder det faen vel ikke alle muslimer der ute?

 

Det jeg heller vil se i denne tråden er hat over mennskene som praktiserer religionen på en helt feil måte, og ikke hat over hele jævla religionen, du er vel enig at det blir feil?

 

Ser jo dessverre ut som om at det har blitt en jævla trendting å hate på ting man ikke vet noen ting om.

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er religionen som er rota....og det vet du jævli godt...

 

Jaja, er vel helt enig i det. Alle konflikter i dag er jo politikk og relgioner roten for det onde som skjer i verden i dag.

 

Men nå er det vel sånn at selve grunnlaget for Islam ikke er hat, men kjærlighet for alt og alle rundt deg. Det er nettopp det jeg nevnte med måten folk praktiserer relgionene på. Relgionen kan fint være roten, men ikke i Islam hvor roten til Islam er som sagt kjærlighet og lydighet for Allah og respekt for deres profet Muhammed.

 

Kristendommen er også en fredelig religion, hvor i Bibelen står det at man skulle tvinge andre mennesker til å tro på samme gud og religion? Så vidt jeg vet, ingen steder, men likevel så drepte man de som ikke valgte å tro på det samme.

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil aldri konvertere til Islam, Budhisme, jødedommen eller noe slags religion. Jeg er så absolutt ikke kristen heller.

 

Min mening: Religiøse mennesker er svake mennesker som søker en falsk trygghet i en eller annen religion. Jeg syns også det er helt feil at foreldre oppdrar barna sine til å høre til samme religion som dem selv. Dette minner meg om hjernevasking fra fødselen. Jeg vet om en del folk, både muslimer og kristne(pinsevenner) som blir utstøtt fra familien hvis de ikke følger religionen til mor og far. Man må kunne bestemme selv!

 

Og er enig i at man ikke skal dra alle over en kam, men jeg syns det blir for dumt å drepe andre mennesker og skjule det bak en relegion. "Hellig krig", steining osv.. Vet dette gjelder et fåtall av muslimene, men alikevell..

 

Jeg er en skeptiker. Tror ikke på ting før det er vitenskapelig bevist.

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, er vel helt enig i det. Alle konflikter i dag er jo politikk og relgioner roten for det onde som skjer i verden i dag.

 

Men nå er det vel sånn at selve grunnlaget for Islam ikke er hat, men kjærlighet for alt og alle rundt deg. Det er nettopp det jeg nevnte med måten folk praktiserer relgionene på. Relgionen kan fint være roten, men ikke i Islam hvor roten til Islam er som sagt kjærlighet og lydighet for Allah og respekt for deres profet Muhammed.

 

Kristendommen er også en fredelig religion, hvor i Bibelen står det at man skulle tvinge andre mennesker til å tro på samme gud og religion? Så vidt jeg vet, ingen steder, men likevel så drepte man de som ikke valgte å tro på det samme.

 

Enig i mye du sier, men trangsynheten som du nevner tidligere blant folk kommer jo igjen i feks islamismen (vet ikke om det heter det dog) Når man vil feks gå så langt som å drepe fordi noen bruker sin ytringsfrihet og feks tegner Muhammed er jo sykt. Kanskje provoserende ja, men drepe pga det er feil uansett. Kan heller ikke skjønne hvordan folk tenker som blir så "opptatt" av en religion så dem vil gjøre syke ting. Skulle ikke tro dem hadde noen egne meninger eller følelser...

 

Mvh

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i mye du sier, men trangsynheten som du nevner tidligere blant folk kommer jo igjen i feks islamismen (vet ikke om det heter det dog) Når man vil feks gå så langt som å drepe fordi noen bruker sin ytringsfrihet og feks tegner Muhammed er jo sykt. Kanskje provoserende ja, men drepe pga det er feil uansett. Kan heller ikke skjønne hvordan folk tenker som blir så "opptatt" av en religion så dem vil gjøre syke ting. Skulle ikke tro dem hadde noen egne meninger eller følelser...

 

Mvh

 

Enig i det du sier, og som jeg har nevnt: Måten folk praktiserer religonen på -> Ekstremister.

 

Uansett, hvis en person dreper i religionens navn så er man automatisk ikke en troende person i mine øyne (og andres).

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en diskusjon jeg velger med vell og viten og holde meg langt unna. Da hadde jeg blitt her i dagevis og diskutert. Må allikevel stille ett spørsmål Dusty. Hvis Islam er en relgion sompraktiserer kjærlighet til seg selv og de rundt seg etc som du nevner lenger opp. Hvorfor har da relgionen dødsdom over de som konverterer BORT fra Islam? Hvor mange ganger har du ikke hørt om 2 personer som ikke får lov å gifte seg hvis kke han/henne konverterer til Islam? Har du noen gang hørt om han/hun som konverterte bort fra Islam for å gifte seg med en kristen/budist/munk etc? De ønsker deg velkommen men for å komme bort igjen må du betale med livet? Hvor er dette en fredlig relgion? Og kom ikke å sei at det er ekstremister. Det har ingen ting med ekstremister å gjøre men relgionen i seg selv og hvordan den blir praktisert av ALLE!

 

Som jeg startet med jeg gidder ikke innledeen diskusjon med noen om denne saken. Jeg vil bare ha svar på hvordan en såkaldt elskverdig relgion kan mene ett menneskeliv er så lite værdt?

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt Islam i utgangspunktet er en fredelig religion eller ikke kan ikke jeg svare på, men jeg fant dette sitatet og synes det var litt interessant.

 

"Sura 9 Verse 29:

 

 

9.29: Fight those who do not believe in Allah, nor in the latter day, nor do they prohibit what Allah and His Apostle have prohibited, nor follow the religion of truth, out of those who have been given the Book, until they pay the tax in acknowledgment of superiority and they are in a state of subjection.

 

 

And again:

 

 

9.73: O Prophet! strive hard [make war] against the unbelievers and the hypocrites and be unyielding to them; and their abode is hell, and evil is the destination."

x BMW e46 320 ci manuell - solgt

x Mazda 323f 1.8 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle jeg konventer så skulle det vært til buddhismen :)

sitte hele dagen lang å prøve å komme inn i "sinnet", la andre fore meg og prøve på å oppnå nirvana xD

 

 

WORD! genial religion vil jeg si...

 

islam er en agressiv religion. la meg ta et eksempel:

 

det var ei dame som hadde blitt voldtatt av en mann, hu ble dømt til gjeng-voldtekt av flere andre menn.

Altså hu fikk straff fordi en mann ødela henne for livet med voldtekt...

 

prøv å gi meg et godt svar som rettferdiggjør denne handlingen.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusy: Hva med det man ser i virkeligheten da?

 

Hvorfor tar du ikke bare på deg et palestinaskjerf og sprenger deg selv i filler slik som alle de andre du skryter opp.

 

 

Uten at jeg vet det sikkert, skulle det ikke forundre meg om det ikke var en eneste krig i verdens historie som ikke hadde noe med religion å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusy: Hva med det man ser i virkeligheten da?

 

Hvorfor tar du ikke bare på deg et palestinaskjerf og sprenger deg selv i filler slik som alle de andre du skryter opp.

 

 

Uten at jeg vet det sikkert, skulle det ikke forundre meg om det ikke var en eneste krig i verdens historie som ikke hadde noe med religion å gjøre.

 

Hvor faen er det jeg skryter opp selvmordsbombere?

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil aldri konvertere til Islam, Budhisme, jødedommen eller noe slags religion. Jeg er så absolutt ikke kristen heller.

 

Min mening: Religiøse mennesker er svake mennesker som søker en falsk trygghet i en eller annen religion. Jeg syns også det er helt feil at foreldre oppdrar barna sine til å høre til samme religion som dem selv. Dette minner meg om hjernevasking fra fødselen. Jeg vet om en del folk, både muslimer og kristne(pinsevenner) som blir utstøtt fra familien hvis de ikke følger religionen til mor og far. Man må kunne bestemme selv!

 

Og er enig i at man ikke skal dra alle over en kam, men jeg syns det blir for dumt å drepe andre mennesker og skjule det bak en relegion. "Hellig krig", steining osv.. Vet dette gjelder et fåtall av muslimene, men alikevell..

 

Jeg er en skeptiker. Tror ikke på ting før det er vitenskapelig bevist.

 

Er ganske enig.

 

Selv har er min mor, og minste søster ganske religiøse. Det respekterer jeg (Selv om jeg ikke skjønner hva de ser i det). Og jeg har ser faktisk opp til personer som lever for seg selv, langt fra omverdenen, for å praktisere sin religion/livssyn. Dette må kreve sinnssyk viljestyrke.

 

Selv er jeg døpt ved fødselen, og skal konfirmeres om 20 dager til eller fra. Er egentlig overhode ikke religiøs. Grunnen til at jeg likevel konfirmerer meg, er for å ikke skuffe muttern, siden hun har det inntrykk av meg at jeg er kristen :/ (Har ikke så nært forhold til foreldrene mine).

 

Når det gjelder Islam, så synets jeg den religionen er absurd. Det må nesten være noe humbug e.l når hundrevis av middelaldrende menn løper rundt i gatene og ødelegger alt de kommer over, fordi noen i et land på andre siden av kloden har gjort noe som strider mot deres religion. (Kan det være at Islam ble grunnlagt i et forsøk på å samle befolkningen i midtøsten?) For alt vi vet, kan de hellige bøkene som Koranen, eller bibelen være oppspinn som en gjeng "nerder" fra oldtiden har skrevet. Man kan aldri vite.

 

Religioner er også en ganske idiotisk ting på menge punkt. Den splitter folkemengder, og er opphav til mange konflikter.

 

Jeg syns alle heller burde fokusere på å få det meste ut av sitt eget liv, isteden for å samle opp gode gjerninger til et liv etter døden (som er ganske usannsynlig). Få det meste ut av nuet, og ha respekt for dine medmennesker, da skulle ingen hat noe behov for religioner.

 

Mener ikke å fornærme noen med det jeg skriver. Er bare slik jeg ser på saken.

 

Er ikke så veldig flink å uttrykke meg på papir :p

 

skriveLEIF:zzzz:

- opel ascona 1,6 (under fixing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en diskusjon jeg velger med vell og viten og holde meg langt unna. Da hadde jeg blitt her i dagevis og diskutert. Må allikevel stille ett spørsmål Dusty. Hvis Islam er en relgion sompraktiserer kjærlighet til seg selv og de rundt seg etc som du nevner lenger opp. Hvorfor har da relgionen dødsdom over de som konverterer BORT fra Islam? Hvor mange ganger har du ikke hørt om 2 personer som ikke får lov å gifte seg hvis kke han/henne konverterer til Islam? Har du noen gang hørt om han/hun som konverterte bort fra Islam for å gifte seg med en kristen/budist/munk etc? De ønsker deg velkommen men for å komme bort igjen må du betale med livet? Hvor er dette en fredlig relgion? Og kom ikke å sei at det er ekstremister. Det har ingen ting med ekstremister å gjøre men relgionen i seg selv og hvordan den blir praktisert av ALLE!

 

Som jeg startet med jeg gidder ikke innledeen diskusjon med noen om denne saken. Jeg vil bare ha svar på hvordan en såkaldt elskverdig relgion kan mene ett menneskeliv er så lite værdt?

 

Nå vet jeg ingenting om man blir flådd av å velge å gå fra religionen Islam, men jeg vet at dette regnes som en synd for religionen.

 

Selvfølgelig er det dritt i religinen som er lovlagt i Koranen uten at jeg vet for mye om dette. Om du finner noe som kan bekrefte du sier, så kan jeg i mens fortelle deg at det du nevner: "Hvor mange ganger har du ikke hørt om 2 personer som ikke får lov å gifte seg hvis kke han/henne konverterer til Islam? Har du noen gang hørt om han/hun som konverterte bort fra Islam for å gifte seg med en kristen/budist/munk etc? De ønsker deg velkommen men for å komme bort igjen må du betale med livet?"

Først og fremst grunnen til at man helst vil gifte seg med en av samme religion er at man fører religionen videre og dets budskap, det er vel ikke direkte for å ta over verden som noen ville tro. Dette gjelder jo også i alle andre religioner.

Men når man hører om folk som blir steinet til døde og tvangsgiftet og sånne ting så er jeg selvfølgelig enig i om hvordan religionen bør styre samfunnet på, det SKAL være mulig å kunne forlate en religion uten å bli steinet eller skadet på en annen måte.

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår