Gå til innhold

kunne du tenke deg å konvertere til islam?

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

Litt synsing fra min side:

Gjør det for å bli akseptert av familien til sin mann/hustru.

 

Da er man vel ikke annet enn skikkelig tøffel! Hvorfor endre din livsstil for å bli akseptert av familien til din mann/hustru?

 

Dersom mora til dama mi forlanger at jeg konverterer til den katolske kirke for å bli akseptert av hennes familie, er det vel ikke annet å gjøre enn å hive hu ut da? :)

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er ikke religiøs av meg, selv om jeg er kristen på papiret. Men jeg har dog et syn på hver religion, og kan med fasthet si at om jeg skulle vert inn til beinet religiøs, så hadde jeg ville vert kristen.

Nå virker jeg sikkert veldig fordomsfull, og jeg skal innrømme at jeg ikke vet alt for mye om islam, men jeg liker ikke holdningen om at alle skal vendes om, død eller levende.

Også liker jeg absolutt ikke at mange muslimer gjør veldig mye faenskap, og sier at det er i navnet på en eller annen profet. Om jeg ville gjøre mye faenskap, for så å slippe unna med det ved å skylde på religionen min, hadde jeg helt klart vert muslim by now.

Men alt i alt så synest jeg ikke islam virker som en vettug religion, men det er jo meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt synsing fra min side:

  • Føler at Islam gir mer mening enn kristendommen siden islam krever en del mer av sine troende (be fem ganger om dagen, overholde påbud og helligdager osv...)
  • Gjør det for å bli akseptert av familien til sin mann/hustru.
  • Synes at Islam er en religion som passer bedre med deres verdisyn.

 

men så er du en stakkar fra bærum da, så deg tar vi jo forbehold til...TAPER

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner er 25 år gammel og fra Irak, han kom hit for 2 år siden, etter å ha levd mange år som kristen i Irak. Han konverterte til kristendommen og ble aldri straffet for det på noen måte, hverken av myndigheter, familie eller andre koranhelter. Grunnen til at han nå bor her i vårt veldige land er ikke det at han ble jaget ut av "sine egne", men det at amerikanerne bestemte seg for å bombe nabolaget, inklusive hans familes leilighet, til små betongbiter, der han og broren var de eneste overlevende. Nå er han altså her, og broren i Bagdad, og såvidt meg bekjent har det ikke skjedd noe med de ennå :)

 

Så tror ikke alle blir kastet utenfor en klippe bare fordi de konverterer.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest ALLE innlegga her, men en god del, ser det er mye meninger og krangling her, hehe.. så jeg må bare blande meg

 

For å svare på goved spørsmålet her da: NEI, jeg kunne aldri i verden tenkt meg å konvertere til islam.. mamma har et vennepar, fra midtøsten, de er gift, de møttes i norge som flyktninger fordi de begge måtte rømme fra landene sine forde de ikke var gode nok muslimer, så de skulle vel drepes (steines eller noe)

 

vet også om (vanlige) muslimer her i norge som jubla da WTC ble bomba med fly i USA (som inntil da var vennene mine...

 

mange her argumenterer for islam med at kristendommen gjorde det samme for 1000år siden, men du ser ikke vi nordmenn ro over til england, voldta drepe og stjæle fra dem lengre? vi har da klart å utvilke oss, noe de ikke klarer i midtøsten (som det omtrent bare er muslimer) de har jo olja og andre naturressurser til å kunne tjene penger og bygge opp landene sine, men de er jo mere intressert i å "krige" mot vestlige land..

 

å som sagt før her, når muhammed tegninga blir puplisert i danmark, så løper de rundt som noen gærninger i SITT EGET LAND og ødellegger det de kommer over.. og brenner både norske flagg danske flagg osv

 

og sier bare: se på frankrike... de har tatt inn litt for mye muslimer til landet, å ser jo hvordan det går der..

 

alt dette er ting vi blir matet med fra tv og aviser, det er også fakta, så ikke kom her å si at islam er en fredelig religion, det er det dummeste jeg har hørt...

 

kunne fortsatt med eksempler i evigheten, men jeg er ikke troende, så har ikke så god tid

Mvh UFO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pågrepet for flørting i Mekka - VG Nett

 

trenger jeg si no mer...tapere og landsforædere dere som synes dette er greit i norges rike!

 

Dette SKJER ikke i norges rike da... Hehe, tapere og landsforædre faktisk? Aner vi en liten vigrid-spire på BF?

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pågrepet for flørting i Mekka - VG Nett

 

trenger jeg si no mer...tapere og landsforædere dere som synes dette er greit i norges rike!

 

...for å passe på at landets ultrakonservative tolkning av islam blir overholdt.[/Quote]

 

Som sagt =)

__________________

2003 Audi A4 Avant

(x)1995 Mitsubishi Colt

(x)1978 Chevrolet G20 Beauville

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår