Gå til innhold

noe er SERIØST galt!

Ranger emnet


henrix

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har en passat 1.8T 99mod. satt inn turbotrykksmåler på fredag, da ladet den 0.2!!! så skrudde jeg opp trykket, (slangeklemme på WG slangen) da ladet den 0.7 bar. gikk fint i 1. gir, da ladet den 0.4 men i 2. og oppover fusket den med engang den nådde ca 0.5 bar! så jeg tok den av igjen.. men ikke nok med det.. jeg prøvde å stramme inn slangeklemmen igjen igår. da ville den fortsatt ikke lade, så tok vi en wisegrip tang å strupet WG slangen helt.. gjett hva som skjedde? den ville fortsatt ikke lade.

 

hva kan være galt?

 

jeg har RAMAIR filter og RFL dump (som forøverig ikke åpner seg pga for lite trykk..:uhhmmwhat?: )

 

kjipe greier. håper despereat at noen har noen tips eller ligende opplevelser:)

 

 

mvh Kristian

VW passat 1.8T 99 mod. stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg har en passat 1.8T 99mod. satt inn turbotrykksmåler på fredag, da ladet den 0.2!!! så skrudde jeg opp trykket, (slangeklemme på WG slangen) da ladet den 0.7 bar. gikk fint i 1. gir, da ladet den 0.4 men i 2. og oppover fusket den med engang den nådde ca 0.5 bar! så jeg tok den av igjen.. men ikke nok med det.. jeg prøvde å stramme inn slangeklemmen igjen igår. da ville den fortsatt ikke lade, så tok vi en wisegrip tang å strupet WG slangen helt.. gjett hva som skjedde? den ville fortsatt ikke lade.

 

hva kan være galt?

 

jeg har RAMAIR filter og RFL dump (som forøverig ikke åpner seg pga for lite trykk..:uhhmmwhat?: )

 

kjipe greier. håper despereat at noen har noen tips eller ligende opplevelser:)

 

 

mvh Kristian

 

Første spørsmål: Er bilen chippet eller original? 0,5- 0,6 bar er normalt for en bil som ikke er chippet. Det å strupe slangen til wastegaten vil jeg ikke anbefale, sett heller på en boostcontroller eller lignende. Kan være at du har sprekker i slanger så den lekker trykk. Og sist men ikke minst, RFL gir kul lyd, men den holder ikke trykk. Jeg hadde også en RFL, men bytta til en resirk dump. Nå har jeg mye mer trykk i bunndraget. Kan også være N75 ventilen din som ikke er god. Da går det an å teste med en billig mekanisk boostcontroller.

 

Begynn å feilsøke på slangene og deretter alt annet som kan være årsak til at du ikke får turbotrykk. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår