Gå til innhold

MotorSport gearshifter til 020-kasse, noen tips?

Ranger emnet


vw-Håvar

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte finnskog rally i helgen, midt i SS3 satt jeg med rørepinnen i hånden uten å få kassa i gear. Jeg måtte fullføre løpet (SS3, SS4, SS5, OG SS6) på 3`de gear..... Jeg har derfor fått nok av de H****** stagene som får 020-kassa i gear. Lurer derfor om det er noen som har erfaring med de settene som konverterer om til wire-gearing ? ? ? Og hvor det lønner seg å kjøpe de ? ?

 

Takker for alle svar.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ennå ikke hørt eller sett noe til de konverteringssettene du sikter til.

 

Var problemet at en av overføringene hoppa av (fordi plastklemma som holder det fast har knekt) eller er det kuleleddet i bunnen av girspaken som har takka for seg, slik at du mister muligheten for å styre sideveisbevegelsen (og bare får lagt inn 3. og 4.)?

 

Personlig bytter jeg ut de slakke plastleddene på giroverføringene med M8 uniballs fra Clas Ohlson. Disse hopper ikke av. Staget som bare er bøyd 90 grader i endene kan også kappes og utstyres med M10 uniballs. Hittil har jeg ikke forsøkt meg på noen annen løsning for kuleleddet i bunnen av spaken. Løsninga mi er å heller bygge seg opp et lager av deler fra høggern.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ett slikt sett:

 

CAE Shifting Technology - Ultra Shifter VW Golf I 020 10008

 

Det som skjedde var at der selve festet er sveiset fast til tannstanga knakk av...... Jeg har også byttet ut plastleddene med uniballs, men synes jeg ikke får noen spesielt presis giring.

De settene som bygger om til wire-gearing koster flesk, men blir det en mer presis giring er det verdt det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ett slikt sett:

 

CAE Shifting Technology - Ultra Shifter VW Golf I 020 10008

 

Det som skjedde var at der selve festet er sveiset fast til tannstanga knakk av...... Jeg har også byttet ut plastleddene med uniballs, men synes jeg ikke får noen spesielt presis giring.

De settene som bygger om til wire-gearing koster flesk, men blir det en mer presis giring er det verdt det :-)

 

Til den prisen kan du jo kjøpe ei 02a kasse,wireoverføring fra passat/corrado og konvertere kassa til mekanisk clutch.

Da er du også kvitt problemet

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det er for surt å hive ut den nyoverhalte VW-motorsport kassa som sitter i :-)

 

DET forandrer jo hele opplegget.... jeg foreslår at du da bare "donerer" VWM kassa til meg for en symbolsk sum :op:

 

Har en kompis med det kittet men det er på Polo 2 og så det er jo litt annen utførelse.

 

De fleste bytter jo ut 020 for å få mer solid kasse og å slippe upresise stagoverføringer men såklart har man en VWM kasse så ville jeg også prøvd mye for å beholde den.

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår