Gå til innhold

vw-Håvar

Bruker
  • Innholdsteller

    39
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om vw-Håvar

  • Bursdag 11/25/1977

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

vw-Håvar's Achievements

  1. Hei, Noen som har et sett med gummilister til alle vinduene på en MK-1 de kan selge? Triver og skal sette inn vinduer i prosjektet mitt og fant plutselig at listene/pakningene har jeg ikke... :-( Håvar Tlf: 97 57 45 51
  2. Kjenner du innmaten i den kassa, utveksling, type sprerre og tilstand? Du fikk den i minst to varianter. Uten det er det ikke lett å si verdi. Kjører rally med en MK-1 med en sånn 020 VWM kasse og de er ikke spes holdbare, Har knekt to slike og de er noe herk å overhale og vanskelige å få tak i deler til. En god kasse med riktig innmat er vel verdt rundt 10000,- en kasse i deler er vel verdt en høvding så alt mellom der tipper jeg :-)
  3. Har hatt problemer med det samme selv, at gløde lampa kun lyser noen ganger, var ir skade på en av koblingene i en av de mangepolige kontaktene under ABS pumpa, se her: http://www.bilforumet.no/topic/295048-nok-ett-glodeproblem-19d/
  4. Har hatt problemer med det samme selv, at gløde lampa kun lyser noen ganger, var ir skade på en av koblingene i en av de mangepolige kontaktene under ABS pumpa, se her: http://www.bilforumet.no/topic/295048-nok-ett-glodeproblem-19d/
  5. Problem løst! Var irr på to av pinnene i en av den mange-polige kontakten/skjøten ved/under ABS pumpa :-)
  6. Da har problem barnet mitt begynt å streike igjen.... Vrir om tenningen for gløding, blinker kun i glødelampa, og et lite klikk fra gløde releet. Så har de siste dagene måtte bruke en ledning for å tvangs-gløde bilden, noe som er litt upraktisk :-) Noen tips om hva som kan være feilen? Jeg har forsøkt å bytte gløde rele, men får samme oppførsel, og instrumentpanelet viser normal avlsening for motor temp. Men på termostathuset sitter det to temp følere, en grønn og en blå, noen som vet hva de forskjellige er til? Type gløde rele jeg har er det med 7 pinner (pinne 6 er ikke i bruk), fant ut av de fleste pinnene, men er usikker på hva "T" og "S" er til....... Any tips?
  7. Han her mener jeg skal ha shims på lager: VW / Audi Ventilløftere. - FINN Torget Etter at ventilene på bilen min ble shimset opp på nytt starter den som en lek selv i -20, og går klokkerent med en gang. Før shimsing var den håpløs å starte når det var kaldere enn -5 og gikk virkelig stygt i mange sekunder. I tillegg går den nå faktisk litt bedre også, ikke det at det har blitt noen racer bil, men har økt topphastigheten opp en bakke her jeg bor med 10km/t :-) Så det er utvilsomt verdt bryet med å shimse opp ventilene på disse bilene.
  8. Nå går bilen klokke-rent fra første sekund :-) Alle innsugsventilene måtte shimses opp på nytt, den ene ventilen hadde ikke klaring, mens de tre andre hadde 0,05 :shake
  9. Takker igjen for bra svar! Får vippe av toppdekselet å se hvordan dette ser ut. Hadde håp om at de hadde samme patent som VW brukte på sine mekaniske løftere med shims i gamle dager, for der kan man bruke et verktøy som gjør at du får ut shimsen uten å måtte ta ut kamakselen.
  10. Supert svar, takker! Men får man ikke schims i forkjellige tykkelser? Eller må man ta utgangspunkt i den som sitter der, altså slipe den? Og kan dette gjøres med kam. i, og kreves det da spesial verktøy (jeg har VW sitt verktøy for dette, men vet ikke om det passer)? Bruker motorvarmer på bilen, for ellers så synes jeg den er helt håpløs å starte, bruker varmeren enda selv om det ikke er så kaldt nå :-)
  11. Til dere som har diesel peugeot: Glødelampa lyser sånn ca 5 sekunder uansett om det er kaldt eller varmt ute. Hvor lenge lyser/gløder bilene deres når det er kaldt ute? På bilen min hører jeg releet slå ut etter ca 8-9 sekunder etter at glødeøampa har sluttet å lyse. Er dette normalt på disse bilene, med ca 5 sekunder gløding, og 7-8 sekunder "ettergløding"?
  12. Var ute å prøvde å starte bilen nå i -10, og den starta ikke før etter 5-6 forsøk... Så det er nok noe "feil" et sted......
  13. Godt å høre at det er flere med samme problem, men er jo vant med VAG og der starter de og går klokkerent med en gang :-)
  14. Ingen som har noen gode tips? Er det noen kaldstart-solenoid på pumpa som kan skape dette? Eller en eller annen temp sensor.... (vanntemp nåla i dash`n virker som den skal)...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår