Breisladdern Skrevet November 8, 2003 Rapporter Share Skrevet November 8, 2003 Kobler sammen ledningsnett og slanger på "nye" motoren min... Og trenger hjelp til å finne ut av hva som skal kobles på hvor.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet November 8, 2003 Rapporter Share Skrevet November 8, 2003 hmm.. den nederste der er som jeg har sagt det avgass greiene. Stemmer ikke det? De to andre tingene du har bilde av vet jeg ikke.. har ikke lagt merke til det på min egen bil :o Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet November 8, 2003 Rapporter Share Skrevet November 8, 2003 Bilde 1 er en giver som er koblet til kontakten på bilde 2... som jeg mener er volvo bruker til å sjekke tenningengen... bilder 3 er Pulsair: skal til luftfiltret hvor det skal stå en ventil og videre til innsug manifoilen.... der som du ikke har hatt pulsair på den tidliger motoren er det noen ekstra slange... jeg har dette på min nye motor og fikk en som hadde dette i sin slik at jeg kunne sammenligne hvor slangene skulle.... du har sikker en ekstra dings på veivhusventilasjonen her fra skal det en slange til en slags ventill som står i topp/blokk under innsugsmanifoilen og videre til innsugsmanifoilen.... kan ta noen bilder i morgen så kan jeg sjekke hvor slangen går Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet November 8, 2003 Rapporter Share Skrevet November 8, 2003 Må man egentlig ha det systemet på punkt 3 der? Er ikke det egentlig bare i veien! mente jeg tok vekk det på min og sveiset igjen hulene jeg!? Eller er jeg helt på jordet nå!?? Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet November 8, 2003 Rapporter Share Skrevet November 8, 2003 Stemmer det kan fjernes.. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 Men dette er da ingen 230A:rolleyes: Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 JO DET ER NOK EN B230A..... SE FORGASSEREN Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 Se på toppdekselet da! og oljepåfyllinga!!!! Forgasseren der satt også på B23A da! Dersom det ikke er Pulsair som std. på bilen din (kom vel i '81), bør du bare plugge det igjen. Den andre kontakten er som VolvoMan sier, dvs bare gi f... i den. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 Nissan s13: Du har nok rett.... må bare bite i det sure eplet og innrømme det B230A har HØYERE oljepåfyllings lokk en B23A .... Så dette er nok en b23a... Vist ikke toppdekkslet er byttet... hvem vet. Stemme nok det den andre kontakten kan du bare gi f.... i. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 Tror ikke det lokket passer pga mulighet for montering av fordeler på kammen i 230 serien. Uansett, en B23A er jo en mye bedre motor. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 Du verden hva du kan ;) Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 Bilde 1 er vel svinghjulsføler, føler hvor på "runden" veivakselen befinner seg, for tenning/ innsprøytning! Bilde 2 er, hvis jeg ikke ser helt feil, diagnosekontakten! Hvis du tar opp lokket ser du en liten ledning som er løs i ene enden, noen hunnstikkere som ledningsenden passer i, og en lysdiode! Ved å koble ledningen til en av hunnstikkerene( husker ikke hvem), får du blinkkoder i dioden, som kan brukes til å finne feil! Bilde 3 er pulsluft, og "kan" plugges Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 Ehm, tror nok ikke det kom på en forgassermotor fra begynnelsen av '80 tallet men?? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet November 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 T akk for all hjelp! Motoren er satt i nå.. Motoren er i følge han som hadde den før en b230a.. toppdekslet ikke byttet... Motoren er en 81mod og har gått ca 150 000, var i hvertfall det som sto på turtelleren i bilen den satt i.. Den kontakta på bilde2 er nok et diagnose stikk ja.. Har nå koblet sammen det meste på motoren, men sitter igjen med to ledninger som går ligger i en svarts strømpe, de kommer fra dynamoen ser det ut som, må finne ut hvor de skal gå hen... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicklas Svendsrud Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Har hørt at nr 3 er en såkalt egr ventil. Kan plugges igjen. Noen sier også at man kan få litt ekstra effekt av det. Men jeg sier bare at jeg har hørt det, ikke at jeg veit. Har plugget den igjen selv, og det har hvertfall ikke oppstått noen problemer av det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.