Gå til innhold

fikk en fin liten pakke på fredag:)

Ranger emnet


svetto

Anbefalte innlegg

Om man bruker den delen som er på toppen av kroppen litt så skjønner man jo at du trenger en viss flow kapasitet for å laga en viss effekt. Du må ha så og så mye bensin og luft inn og så og så mye eksos ut. Og med den turboen og de talla som er blitt presentert så ser det ut til at det ikke går.

 

hvis man bruker toppen av kroppen så trykker man på linken som jeg posta en side før

 

Garrett GT3582R (aka GT35R, aka GT35/40R): atpturbo.com

 

turbon er da mer en stor nok for den effekten jeg har planer om å dra ut;) og har det blitt presentert noe eksakt tall her?

 

se hva jeg klarer: man trenger en viss flow kapasitet for å lage en viss effekt, og man må ha så så mye luft inn og så så mye eksos ut. wow jeg klarte å si det jeg og:) gjør dette meg til et geni nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis man bruker toppen av kroppen så trykker man på linken som jeg posta en side før http://www.atpturbo.com/Merchant2/me...egory_Code=GRT

 

turbon er da mer en stor nok for den effekten jeg har planer om å dra ut;) og har det blitt presentert noe eksakt tall her?

 

se hva jeg klarer: man trenger en viss flow kapasitet for å lage en viss effekt, og man må ha så så mye luft inn og så så mye eksos ut. wow jeg klarte å si det jeg og:) gjør dette meg til et geni nå?

 

Linken funker ikke engang..

Ja, om du bruker dine forhåpentligvis to medfødte øyer så snakker folk om 600hk. Og det gjør du å på side en om det ikke en banditt som har hacka seg inn i hue ditt og finni passordet ditt og skrivd det innlegget.

Har jeg sagt at jeg var et geni eller er det du som tror du er det? Men nei, du er ikke noe geni siden du sa det.

Er en grunn til at man bruker flowbenker...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken funker ikke engang..

Ja, om du bruker dine forhåpentligvis to medfødte øyer så snakker folk om 600hk. Og det gjør du å på side en om det ikke en banditt som har hacka seg inn i hue ditt og finni passordet ditt og skrivd det innlegget.

Har jeg sagt at jeg var et geni eller er det du som tror du er det? Men nei, du er ikke noe geni siden du sa det.

Er en grunn til at man bruker flowbenker...

 

sån nå skal linken funke, er vel ikke rakett forskning å søke seg til atp turbo hjemme side å finne turbon der selv?

 

hvis du tar på deg de tjukkeste brillene dine og leser igjennom noen sider, så ser du at hk antallet her er snakk om forhåpentligvis over 500hk og nærmere 600hk

 

en banditt som hacker seg inn i hue på folk og finner passord og skriver innlegg? mulig vet ikke jeg :omfg

 

nei jeg har ikke sagt at du er et geni, men alle kan si den settningen uten å ha en dritt peiling på hva man egentlig sier, ta med et 940gren 8v topp og flow test det da vel så finner vi det ut. og denne turbon er flow testa av garret selv for rundt 600hk som linken sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sån nå skal linken funke, er vel ikke rakett forskning å søke seg til atp turbo hjemme side å finne turbon der selv?

 

hvis du tar på deg de tjukkeste brillene dine og leser igjennom noen sider, så ser du at hk antallet her er snakk om forhåpentligvis over 500hk og nærmere 600hk

 

en banditt som hacker seg inn i hue på folk og finner passord og skriver innlegg? mulig vet ikke jeg :omfg

 

nei jeg har ikke sagt at du er et geni, men alle kan si den settningen uten å ha en dritt peiling på hva man egentlig sier, ta med et 940gren 8v topp og flow test det da vel så finner vi det ut. og denne turbon er flow testa av garret selv for rundt 600hk som linken sier

Neida, men akkurat den turboen intresserte meg egentlig midt i brunøye, ikke den jeg snakker om.

Sa i utgangspunktet bare at det finnes vel tvil om den lager nærmere 600hk. Ting skal jo være ganske så iorden for å lage 600hk og litt moment m en 8v. Åssen fuel skal du fyre, åssen tenningsanlegg skal du kjøre og hvor skal du bremse?

 

Hehe, jada, kan si hva man vil, men må jo gjerne tenke litt før man sier noe da... Hehe...

 

Har ikke sagt noe om at den turboen din ikke skal levere til 600hk... Snakka om "grenrøret" jeg...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, men akkurat den turboen intresserte meg egentlig midt i brunøye, ikke den jeg snakker om.

Sa i utgangspunktet bare at det finnes vel tvil om den lager nærmere 600hk. Ting skal jo være ganske så iorden for å lage 600hk og litt moment m en 8v. Åssen fuel skal du fyre, åssen tenningsanlegg skal du kjøre og hvor skal du bremse?

 

Hehe, jada, kan si hva man vil, men må jo gjerne tenke litt før man sier noe da... Hehe...

 

Har ikke sagt noe om at den turboen din ikke skal levere til 600hk... Snakka om "grenrøret" jeg...

 

98 blyfri og euro1 efi, skal bremses og mappes i benken til alf eng mest sansynelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel ikke spes harmonisk m værsting topp, innsug og turbo og en std støypejærnsmanifoild.

Baktrykket vil stikke av og det vil ende opp med trykk og høy eksostemp.

Hvor skal dette bremses?

 

selvfølgelig blir det harmonisk, henrik h har kjørt 940røret i nesten 2 sesonger uten å måtte sveise det.

 

jeg driter i om noen halv kåte små guttefjortisser står å små ronker oppi motorommet mitt pga et "super feel the flow max power grenrør" og digert alu insug, at det funker uten at det skal måtte tas fra hverandre etter hvert treff er veldig harmonisk i en gatebil i min mening;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel ikke spes harmonisk m værsting topp, innsug og turbo og en std støypejærnsmanifoild.

Baktrykket vil stikke av og det vil ende opp med trykk og høy eksostemp.

 

Det som også er en faktor i denne sammenhengen er at biltilsynet blir stadig flinkere og mer intense på å ta effektstinne biler.

Derfor anbefalte jeg original eksosmanifold av to grunner,den er vedlikeholdsfri mot et sveisegrenrør som sprekker før eller siden + at den ikke vekker oppsikt ved en evt kontroll.

Da får heller et effekttap pga det håpløse designet bli følgen av dette.

Innsuget han skal bruke er også et modifisert originalinnsug som heller ikke er blankt og polert men grått og trist.

 

Og tilbake til det jævla grenrøret som alle har en tendens til å henge seg opp i: jeg har kappa i filler et sånt rør kun for å måle kanalene i det,og vet dere hva jeg fant ut?

Kanalene har større diameter enn eksosporten,derfor kan ikke røret være grunn til evt. baktrykk..baktrykket skapes i turbindelen fordi den er for trang eller at kompressoren rett og slett er for stor/tungdrevet.

Ulempen er at radiene begynner med 100 graders bøyer og er knotete og kompakt,men ta en kikk på audis s4 rør kontra rs2 røret..samma historia som 740 og 940 røret..både rs2 og 940-røret er designet på omtrent samme måte med strømningsleder i midten på utløpet i grenrøret + at det er lagt endel mer jobb for å få det så smud som mulig for at det ikke skal fungere som en brems istedet.

 

Men vi får se hva den gir når tiden er inne,men jeg kan jo allerede forutsi hva som skjer hvis den mot all forventning skulle levere bra med effekt..da får alf eng skylda for å ha en lottobenk som er snill/gavmild med hestene.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi får se hva den gir når tiden er inne,men jeg kan jo allerede forutsi hva som skjer hvis den mot all forventning skulle levere bra med effekt..da får alf eng skylda for å ha en lottobenk som er snill/gavmild med hestene.

 

ja dette kommer nok til å bli neste diskusjon etter motoren er bremsa haha jeg bare ser det for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi får se hva den gir når tiden er inne,men jeg kan jo allerede forutsi hva som skjer hvis den mot all forventning skulle levere bra med effekt..da får alf eng skylda for å ha en lottobenk som er snill/gavmild med hestene.

 

Er vel fare for det. Du veit jo like godt som meg Henning, at det er forskjell på f eks DTSn til Vidar og Ringstad sin.

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår