Gå til innhold

fikk en fin liten pakke på fredag:)

Ranger emnet


svetto

Anbefalte innlegg

Jeg betalte 1200kr for ekstern wastegate (Tial) og 3200kr for pulssplitta liklengde grenrør med 42mm inv dim. Verdt penga sine det...

 

tailwgtm9.jpg

 

fint det røret der ja:) er nok verdt penga sine det vil jeg tro:)

 

jeg betalte foresten 300kr for wastegaten min og 940 røret var gratis:) slipper å sveise sprekker annen hver uke(kanskje litt å ta i) slipper pes på eu/biltilsyn kontrol når ting er orginalt plasert:)og det har mye å si på en gatebil i min mening. så er verdt penga sine dette også håper jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Problemet med rustfrie grenrør er jo att de sprekker.. en turbodamper" er ett must. store turboen veier jo også en god del!

så jeg liker ideen din med å kjøre med 940røret men du kommer ALDRI til å klare 500hk uansett... SÅ IKKE HENG DEG OPP I HK!

jeg trur du kommer til å få en momentsterk maskin med nokså tidli ladetrykk.. jeg ville egentli kansje gått for en enda mindre turbo.. ikke at jeg har undersøk eksakte data på den du har... intern WG kommer ikke til å være noe problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med rustfrie grenrør er jo att de sprekker.. en turbodamper" er ett must. store turboen veier jo også en god del!

så jeg liker ideen din med å kjøre med 940røret men du kommer ALDRI til å klare 500hk uansett... SÅ IKKE HENG DEG OPP I HK!

jeg trur du kommer til å få en momentsterk maskin med nokså tidli ladetrykk.. jeg ville egentli kansje gått for en enda mindre turbo.. ikke at jeg har undersøk eksakte data på den du har... intern WG kommer ikke til å være noe problem!

 

tror ikke denne turbon kommer til å komme noe særlig tidlig, etter hva jeg har lest vil en 2.5l gi denne fult trykk ved rundt 4000.

jeg henger meg vel opp i hk pga at jeg bygger alt for at dette skal teoretisk klare over 500, men hvorfor tror/vet du at dette ikke kommer til å bikke 500tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen tror det for ingen har klart d grunnet at 940 røret ikke "flower" nok... jeg tror det blir spennende å se:) måkk på me trøkk så får vi se.. men ha nå kontroll på baktrykket å temperatur:) jeg synes det er VIRKELIG spennende det du jør.. har du no dato når det blir bremsin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen tror det for ingen har klart d grunnet at 940 røret ikke "flower" nok... jeg tror det blir spennende å se:) måkk på me trøkk så får vi se.. men ha nå kontroll på baktrykket å temperatur:) jeg synes det er VIRKELIG spennende det du jør.. har du no dato når det blir bremsin?

 

har ingen eksakt dato, men blir vel i slutten av mai håper jeg.

 

er vel akkurat det som er tingen, de TROR ikke det flower godt nok:) for det er jo ingen av dem som har prøvd dette ut før virker det som, gleder meg som en unge selv:) er vel bare å trøkke på til det sprenger vel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det slik er 500hk MYE!

for at jeg veit er at jeg har selv bygget motor med portet 16v topp, enem kammer, grenrør, innsug, dobbledyser og blablabla, netics t60-1 turbo og denne bremset nesten 500! i år er jeg i gang med ny motor 2.6L 10:1 i komp E85, større turbo og håper på å klare 500 i år..

 

men som bruksbil har jeg en cosw med netics E46 turbo fullt ladd 1.6 ved 3000! BREI dreiemomentskurve! kjører fra deg på 201meter vil jeg tru med 310hk.. jeg har kjørt 8.18..

 

så mitt tips hadde vært mindre turbo og driti i de maks 50hk mer du kan få på topp med en større

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men skal også sies at 4*4 cossie er VELDIG rask da på 2001 meter.. å me det oppsette du har hvis du har det jeg trurså vet jeg d funker VELDIG godt.. har en kompis som har grønndyseoppsette å stor turboen fra escorth å opp mot 2 kilo trykk.. å han kjørte 7.89 på 201 metern.. å da snakker vi 350 hk.. men det oppsette funker jo over all forventning..

men høres ut som han vil presse maks ut av hk, selv om han antagelig vis hadde fådd en "raskere" bil med mindre turbo også mindre hk da.. men har en myye breiere dreiemomentskurve.. men spennende å se hva han får ut av 940 røret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det slik er 500hk MYE!

for at jeg veit er at jeg har selv bygget motor med portet 16v topp, enem kammer, grenrør, innsug, dobbledyser og blablabla, netics t60-1 turbo og denne bremset nesten 500! i år er jeg i gang med ny motor 2.6L 10:1 i komp E85, større turbo og håper på å klare 500 i år..

 

men som bruksbil har jeg en cosw med netics E46 turbo fullt ladd 1.6 ved 3000! BREI dreiemomentskurve! kjører fra deg på 201meter vil jeg tru med 310hk.. jeg har kjørt 8.18..

 

så mitt tips hadde vært mindre turbo og driti i de maks 50hk mer du kan få på topp med en større

 

ja ingen ting å si på det 500hk er mye, jeg vil prøve å finne ut at faktisk dette kan funke. men selvom du har hatt et gromt 16v prosjekt og klarte ikke å bremse mer en 500 betyr ikke at andre ikke klarer mer vel? effekt har jo veldig mye si på hvem som mapper og om oppsettet ditt er riktig. jeg vet ikke hvem som mappet motoren din men kanskje på tide å vurdere å bytte?;)

 

akkurat nå putrer jeg rundt i en vw caravell så du burde ha en god sjangs på å ta meg på 201m ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart det skulle gå å plukke 500 men gikk ikke den gang pga lite eksos hus.. ps du har enda mindre ;)... 3.5" eksos trenger man også for 500hk...

jeg bygger motorer med TS-motorteknikk som mentor...

og han KAN å mappe for å si det slik...

 

er vel turbin trimmen som har mest å si vel? 0.82a/r eksos hus skal da holde lenge over 500hk og med turbin størrelse på 68mm så tror jeg ikke det er noen brems.

 

men er det 940røret du har en tvil på eller er det 8v toppen eller er det noe annet du mener kommer til å være bremsen? og jeg tviler ikke på at ts-motorteknik er utrolig dyktig i det han gjør, men om han er en av de beste i hele landet, vel, er vel flere som har holdt på en god del lengre en han og har en del mer erfaring? det som uansett teller er jo at man har en motor som funker og ikke er 1lap man rundt rudskogen bare for å ha de ekstra 100hk;)

 

når magic man bremsa 475hk på sin gt3076r med 8mm mindre turbin og 63 a/r eksos så tviler jeg på at min klarer maks 15hk til;)

 

3.5" eksos for å få 500hk? syns da å mene flere som har vært høyt over 500 og ikke brukt mer en 3", men jeg kan ta feil, vi får se;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror nok turboen din vil holde.. hvor stor er den inn?

 

jeg er i tvil både til toppen og til røret.. røret er ikke laget for effekt, men tidlig lade trykk... er jo en 13c som skal sitte der ;)

men skal bli morro å se hva du bremser :)

ta også prøv å få til en nippel for måling av eksosmottrykk

 

man klarer og bremse 500 med 3" men det er rundt her det bruker å bli en skikkeli brems... jeg kommer til å gå for 2x2,5" i år pga bakkeklaring. håper også på å få bremset min nye motor i mai en gang.. kansje jeg lager en prosjekttråd også om jeg har tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår