Gå til innhold

Dårlig service hos Kverneland Bil i Drammen


skogpekka

Anbefalte innlegg

Jeg hadde for noen måneder siden en hendelse hvor noen kjørte i meg bakfra og ødela støtfanger + bulket bagasjelokk og høyre side bak.

Jeg var uskyldig og lot forsikringsselskapet ta seg av det. Jeg tok ut alt rot fra bilen, men lot 2 høyttalere ligge løst (men trygt og sikkert) bak nakkestøttene i bilen (så ingen grunn til å ta dem ut, skulle monteres om kort tid uansett).

Deretter sendte bilen (Mondeo, 98' sedan) til Kverneland Bil i Drammen for å få jobben gjort. Greit nok.

Etter litt ventetid så var bilen klar (ba dem ta EU-sjekken samtidig), og jeg dro ned for å plukke den opp. -Men da jeg satte meg inn så var bilen _meget_ møkkete innvendig, noe jeg syntes var dårlig... -Skal man ikke levere kundens bil fra seg i samme stand som da den kom?

 

Uansett, jeg kjørte hjem. Da jeg kom hjem så så jeg at det var noe som manglet bak nakkestøttene...den ene høyttaleren. Jeg trodde kanskje den hadde ramlet ned i setet, men etter en rask kikk så lå det ingenting der, heller ikke i gulvet. Jeg fikk en vond magefølelse og håpet for guds skyld at den lå i bagasjen (Focal Polyglass 165CV2, ikke billige høyttalere), og det gjorde den...opp ned på bagasjegulvet, med den koniske delen i midten trykt inn + masse jernspon på magneten!

Jeg ble rasende; hvordan i alle dager hadde dem klart dette??

Uansett, det var blitt mørkt og jeg fikk ikke kastet et blikk på hvordan dem hadde gjennomført opprettingen heller, det med høyttaleren planla jeg å ta opp med dem senere.

 

Dagen etterpå så kikket jeg på jobben som var blitt gjort. SÅ greit ut det, men ved nærmere ettersyn så hadde dem etterlatt en bulk på høyre side bak (under tanklokk, like over støtfangerfestet). Greit nok, man skal vel ikke være _for_ pirkete heller, tenkte jeg.

 

Etter en uke så fikk jeg endelig muligheten til å dra til Ford og klaget på den inntrykte høyttaleren. Jeg snakket med ansvarlig for karosseri-avdelingen der nede, og han sa rett ut at det var inegn av karene hans som hadde behandlet høyttaleren min slik. Han så heller ingen grunn til hvordan den hadde havnet bak i bagasjerommet og spurte meg hvorfor i alle dager jeg hadde de 2 høyttalerne liggende løst i bilen... Jeg sa at jeg ville ha en erstatning for den ødelagte høyttaleren, men etter mye om og men så tok han den med bak til verkstedet, blåste bort jernsponen med trykkluft og trykte (etter noen forsøk) tilbake "konen" i høyttaleren med fingrene. Den var tydelig deformert etter behandlingen. Jeg sa at lyden ikke ville være den samme, og da sa han ordrett; "da får du komme til meg når du har installert lydsystemet ditt i bilen, slik at jeg får høre på det da, så får vi se om lyden er ødelagt eller ikke.."

 

Jeg dro derfra med en klump av irritasjon og sinne i magen, hva kunne jeg gjøre?

 

Etter ca 2 måneder med bilen på veien i allskens ruskevær, så skulle jeg skru litt på den for å utbedre feil til EU-OK (for høyt utslipp grunnet ikke "opplært" hjerne etter strømtap, hull i eksosflens, høydejustering på lykter og airbag-sensor).

Når jeg da åpnet bagasjen så så jeg at det var mye kondens på bagasjelokket; hva skyldtes dette? Jeg løftet opp teppet og oppdaget at alt var klissvått! De hadde visst ikke klart å gjøre bagasjen tett etter oppretting!

 

Nå har det gått 1 måned siden jeg fant ut at det var lekkasje baki der, og det har gått 2 og en halv uke siden jeg sa i fra om dette hos Kverneland Bil. Jeg venter fortsatt på at dem skal få inn en av utlånsbilene dems slikl at de kan utbedre.

 

MEN! Jeg er ikke ferdig ennda!

Den nye støtfangeren de satte på har nå SPRUKKET OPP!!! -Fra høyre skruefeste (ca midt på fangeren bak, under) og opp til hullet + litt bortover, under det ene "staget" som går vertikalt i "hullet" til fangeren ).

Grunnen? Jeg ser at dem har brukt FOR STOR SKRUE til hullet, slik at den har sprukket først der nede. De har også GLEMT å sette på et metallstag som skal gå fra feste til feste bak, under. Dette staget fungerer slik at underdelen blir stivet opp og hemmer vinden fra å få tak i underdelen og ødelegge festene.

 

Dette så jeg forrige helg, og dro sporenstraks ned til Kverneland Bil og viste sjefen for karosseriavdelingen (jupp, samme kar) skaden. Han sa at; noe slikt kunne ikke blitt forårsaket av det arbeidet de gjorde, og at jeg mest sannsynlig hadde rygget (!) inn i noe. RYGGET INN I NOE! Man ser KLART og TYDELIG hva feilen kommer av! Jeg VET at plastikken brukt i støtfangere til denne Mondeo-modellen er temmelig skjør og sprø, og det minste sammenstøt ville resultert i merker, skraper, dprekker og andre ting, men IKKE skader som en kan se kommer nedenfra og opp, FRA skruefestet!

 

Jeg spurte hvor mye en ny støtfanger vil koste meg + lakkering; om lag 10-12 tusen. Penger jeg absolutt ikke har til slikt.

Og dette pga en mindre inkompetanse hos Kverneland Bil.

Fy FANKEN så sinna jeg er. Hvor skal jeg snu meg? Skal jeg klage til daglig leder ved Kverneland Bil? Skal jeg klage til forsikringsselskapet (lite sannsynlig)?

 

Skaden er midlertidig sparklet fra aksiden, og et alternativt fangerfeste er blitt laget for å hindre videre skader.

 

-

 

Men jeg er ikke den eneste med mindre bra erfaringer fra Kverneland Bil. Far min hadde sin 04' Mondeo stasjonsvogn til opplakkering av dørene grunnet rust. Når han fikk tilbake bilen så var det en masse "grunning-sprut" på dørpanelene, spesiellt forran.

 

 

Jeg kommer ikke til å gå til Kverneland Bil i Drammen med karosseri-skader noe mer, for det ender bare opp med at jeg sitter igjen med resten av feilene som de har forårsaket og nekter å gjøre noe med dem.

 

Korriger meg om jeg tar feil, men jeg er lei!

- 1993mod Ford Fiesta RS1800

- 2004mod Ford Mondeo Ambiente 2,0 Duratorq estate (Bluefin, K&N 57i)

- 1999mod Ford Mondeo Ghia 2,0 Zetec sedan (Bluefin, Ferrita 2,25" rustfri catback, K&N 57i, Morette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som du har vært ekstremt uheldig med de gutta der. For å være ærlig med deg, burde du nok tatt ut høytalerne når du sier de lå løse så du hadde sluppet å krangle med dem om om de feks hadde tatt dem, eller som nå har skjedd, blitt ødelagt.

 

Når det kommer til at fangeren din har sprekt, er jeg enig i din sak. Mondeo fangerene tåler ikke å bli tatt på omtrent. Man kan tydelig se om man bare kjørt inn i en kant, blir jo sprekk og alt. Jeg hadde ikke gitt meg i min sak når det gjaldt fangeren var jeg deg, og at det koster 10-12000 for fanger pluss lakkering er p...preik! Finn en fanger selv, og få den lakkert, så har du ny fanger til ca 3-4000, det har jeg gjort.

 

Når det kommer til å sende inn bilen på forsikringssak hos dem, har jeg bare gode erfaringer. Jeg hadde blitt kjørt på mens bilen sto parkert, så venstre side av fanger og bilen var skrapa opp. Når jeg fikk bilen tilbake, var lakken som ny.

 

En ting jeg iallefall kan si om folka på delelageret hos kverneland drammen, er at mesteparten der ikke har peiling i det hele tatt! Jeg skulle ha ny håndbrekkspak fordi den gamle spaken hadde for lang vandring. Dette skyldes da en strammesak i selve spaken. Jeg ringer ned til kverneland og spør om nettopp dette.

"nei, det finnes ikke noe sånt på spaken overhodet, du må nok bytte wirene eller justeringen i tromlene"

Dagen før hadde jeg vært på et snap drive verksted. Folka der sa at jeg måtte bytte selve spaken pga justeringen i spaken var gåen. Men folka på delelageret visste ikke hva jeg prata om en gang. Så jeg bare dro rett ned og bestillte spaken uten å nevne noe om det, bytta spaken og hei, som ny.

 

Hater folk som sitter på et delelager uten kompetanse til å svare på noe som helst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke kommer noen vei med annsvarlig på karosseriverkstedet, snakk med daglig leder av bedriften.

Om de er en del af Ford-Konsernet, kan du skrive en mail til Ford Norge og legge fram din erfaring og syn på saken.

Jeg ville heller ikke godtatt en slik "reparasjon" av høytaler som ble gjordt hær.

Når det gjelder bakfangeren, så skal ikke en ny komme på 10-12.000

En ny fanger koster ca 5.000 ferdig lakkert på verksted,

så om de tar 7.000, eller ca8 arbeidstimer på montering, er dette noe stiv pris.

Dra til et annet karosseriverksted eller NAF å få de til å se på skaden, samt taksere den.

_______________________

Med hilsen / Best Regards

Anders T.

Flat Out Racing

"When in doubt, go flat out."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, generelt MANGE som er misfornøyd med Kverneland bil i Drammen.

De kostet meg over 100 000 i motorbytte. Saken var den, at motren og girkassa røyk på min V6 1998. Fikk da et kostnadsoverslag på

55 000.- for overhaling og ny kasse. Ble på det sterkeste anbefalt å få tak i ny motor og girkasse. Etter noen mnd med leting, fikk jeg tak i en ST200 motor i sverige. Kontaktet verkmester på Kverneland Drammen. Skulle sjekke opp med tyskland etc om dette var plug and play. Noe som han ringte og bekreftet. Enden på visa, var at bytte av motor og gir kom meg på over 120 000.-

De måtte bytte over ledningsnett +++ fra donorbil. Lagde et lite helvete, men kom ingen vei med klagingen hos Kverneland.

Ellers så har jeg disse erfaringene før motor røyk:

 

har vært på kverneland uttallige ganger for feilsøking med bilen tidligere da den gikk utrolig dårlig til tider.. Har lagt ut tusenvis av kroner uten at problemene forsvant.

Kan nevne i fleng, luftmengdemåler,sikringboks motorom,bensinpumpe bak,plugger,stift osv osv. Det viste seg til slutt at det var noe som heter imrc som var kaputt. Det måtte jeg til slutt finne ut på egenhånd. Kommentaren til Kverneland bil, var at de ikke hadde hørt at den kunne skape problemer? Vel litt merkelig, på Ford gøteborg var denne noe av det første de sjekket. Ligger under plastdekselet fremme på V6 modellene. Dødas av varme og vibrasjoner som de sa i Sverige. Den lager det problemet at motor, kobler inn nødprogram da et spjeld som skal åpne seg ved 4000 Rpm ikke fungerer når imrc er kaputt. Ble byttet og bilen gikk som ei kule. det siste er, at etter motorbytte så driver bilen plutselig å jager på tomgang, og nesten dør ut ved start av kald motor og noen ganger i lyskryss. Må mate litt ekstra på gassen til den stabiliserer seg. Ringte da Kverneland bil og fikk time. resultat: ble byttet noen sensorer og en tomgangsgiver. Pris 4500.- Resultatet? Bilen er akkurat som før den ble satt på verksted Så hva gjør man? Ifølge ford så kan de ikke gjøre mere, de får ikke opp flere feilkoder etc og har prøvd det meste. Så er nå 4500.- fattigere og har samma problemet enda. Har prøvd å klage men kommer ingen vei. Og dette var ikke for å henge ut en forhandler, men når man legger ut flerfoldige tusen så bør man forvente at ting er i orden. Og ikke få en kald skulder når man klager. Med svaret: beklager vi kan ikke gjøre noe mere. Så har gitt opp, bilen får være som den er. Nå er jeg blakk, og ford har jeg gitt opp. Ble en ekstremt dyr, opplevelse av Kverneland Bil.

Så for guds skyld hold dere unna Kverneland bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som mat for forbrukerrådet dette her. Ta kontakt alle mann og hør hva dere kan gjøre forno?

 

Jeg har selv hatt bilen min (Den andre, en Citroen) på verksted litt lenger oppi gata. 3 FØKKINGS uker tok det for de gutta å finne ut at et rele var gåent. 3 UKER!!! Og det beste av alt var når jeg skulle inn i bilen min på kvelden en gang (har såklart flere nøkler) så hadde de faenmeg ikke låst bilen engang!

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det kunne ha vært en løsning på dette hvis du kontakter forsikringsselskapet. Synd med problemene, men alle verksteder er ikke like seriøse.

Frustrasjonen er maks, men husk at DU er kunde.

De tåler en skikkelig runde kjeft.

 

Hadde selv en lignende episode med Ford, men det skal vi ikke ta nå.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår