Gå til innhold

Tiguan 2.0TDI tiptronic "track & field", valg av ekstrautstyr

Ranger emnet


Summit

Anbefalte innlegg

Trenger råd og tips om hva jeg bør velge/ikke velge av valgfritt ekstrautstyr til VW Tiguan 2.0TDI 140hk tiptronic "track & field". Både hva dere ville valgt og hva som lønner seg med tanke på videre salg. Hva er verdt å betale ekstra for, og hva koster mer enn det smaker?

 

Fargevalg?

 

Her har dere listen over valgfritt ekstrautstyr:

Tiguan

 

Og her listen over standardutstyr:

http://www.volkswagen.no/photoalbum/view/?size=org&id=20391&type=1

 

Savner forøvrig eget forum for Tiguan. Flytt gjerne denne tråden over dit når dere får laget nytt forum!

Min bil: 2001 Golf 4 stasjonsvogn - 1.9 tdi 90 hk - 4 motion - 5 trinns manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommelfinger-regel er vel: jo mer utstyr jo bedre, men personlig hadde jeg droppet utstyr som fort er utdatert; som f.eks telefon-opplegg og GPS.

Skinn og panoramatak hadde jeg valgt hvertfall..

 

Dama lurer på å kjøpe akkurat samme bilen, så gleder meg til å høre hvor fornøyd du er :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt skeptisk til soltak etter å ha lest følgende test:

 

DinSide Motor - Plass og komfort

 

En ting trakk imidlertid ned kvalitetsinntrykket i bilen vi kjørte. Den var nemlig utstyrt med panorama soltak, stilig i seg selv, men kilde til overraskende mye skrangling og bråk ved kjøring over humper og ujevnheter. Vi setter også et lite spørsmålstegn ved varmegenskapene til taket. Riktig nok var det relativt kaldt i vår testperiode, men også dette tatt i betraktning måtte klimaanlegget jobbe rimelig hardt med påfølgende støynivå for å opprettholde en jevn varme i hele kupeen. Hvor mye dette har med soltaket å gjøre er litt vanskelig å si, men det var i alle fall lett å kjenne at mye kulde kom fra det aktuelle området, også når gardinen var trukket over.

Min bil: 2001 Golf 4 stasjonsvogn - 1.9 tdi 90 hk - 4 motion - 5 trinns manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt utrolig lang leveringstid på tiguan nå desverre, veit at selger på jobb plotta inn ekstra styr steg for steg for å få minst mulig leveringstid,og merkelig nok valgte han utstyr som og er ferdiglaga pakker men når han la utsyrene inn manuelt ble det vesntlig kortere leveringstid.. Så ville satt meg ned med selger og faktisk gått gjennom det av utstyr du kunne tenkt å hatt også faktisk se hvordan utslaget blir.. Er forresten en KNALL bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva følgende er:

 

Bag.tild.skuff u.pas.sete+takkonsol

Ambiente pakke

Lys&sikt pakke

Multifunksjonsratt (hva som styres)

Parkeringsv.fj.betj.

 

Regner med det blir en eller annen form for sølvgrå metallic farge, i kombinasjon med krompakke og tona ruter. Blir vel en god del penere med dette "jåleriet"? Blir kun 16" felger av hensyn til dårlige veier osv.

 

Skal nokså sikkert velge følgende:

Krompanne, bi-xenon kurvelys, digital radiomottak, RCD 510, tilhfeste svingbart, nettingvegg, mørkere ruter, side.koll.puter bak, bagasjeromsmatte,parkeringsassistent, cruise kontroll, tåkelys, 230V uttak (tror det kan være kjekt til laptop o.l.)

 

Skal nokså sikkert IKKE velge:

større felger, soltak, navigasjon, handsfree o.l., tyverialarm, skinn (for dyrt).

 

Bruker garmin GPS på AUX inngangen så har jeg handsfree og alt nesten "gratis".

 

Resten er jeg usikker på.

Min bil: 2001 Golf 4 stasjonsvogn - 1.9 tdi 90 hk - 4 motion - 5 trinns manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva følgende er:

 

Bag.tild.skuff u.pas.sete+takkonsol

Ambiente pakke

Lys&sikt pakke

Multifunksjonsratt (hva som styres)

Parkeringsv.fj.betj.

 

Regner med det blir en eller annen form for sølvgrå metallic farge, i kombinasjon med krompakke og tona ruter. Blir vel en god del penere med dette "jåleriet"? Blir kun 16" felger av hensyn til dårlige veier osv.

 

Skal nokså sikkert velge følgende:

Krompanne, bi-xenon kurvelys, digital radiomottak, RCD 510, tilhfeste svingbart, nettingvegg, mørkere ruter, side.koll.puter bak, bagasjeromsmatte,parkeringsassistent, cruise kontroll, tåkelys, 230V uttak (tror det kan være kjekt til laptop o.l.)

 

Skal nokså sikkert IKKE velge:

større felger, soltak, navigasjon, handsfree o.l., tyverialarm, skinn (for dyrt).

 

Bruker garmin GPS på AUX inngangen så har jeg handsfree og alt nesten "gratis".

 

Resten er jeg usikker på.

 

Bestill parkeringsvarme..... varm bil isfri bil på 30 min bare ved å trykke på en knapp. Er webasto parkeringsvarmer

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt sen med å skjønne hva den forkortelsen stod for :) Sier seg vel egentlig selv...

 

Hvordan er denne fjernbetjeningen? Samme type som fjernkontrollen på sentrallåsen? Er det mulig å få GSM styring e.l.? (i tilfelle bilen befinner seg langt unna)

 

Er forøvrig ikke noe hastverk mtp levering. Kan godt vente litt ekstra for å få riktig utstyrspakke.

Min bil: 2001 Golf 4 stasjonsvogn - 1.9 tdi 90 hk - 4 motion - 5 trinns manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt sen med å skjønne hva den forkortelsen stod for :) Sier seg vel egentlig selv...

 

Hvordan er denne fjernbetjeningen? Samme type som fjernkontrollen på sentrallåsen? Er det mulig å få GSM styring e.l.? (i tilfelle bilen befinner seg langt unna)

 

Er forøvrig ikke noe hastverk mtp levering. Kan godt vente litt ekstra for å få riktig utstyrspakke.

 

Er pr dags dato ingen muligheter for det (mulig det kan skaffes fra webasto direkte) men ikke på den orginal monterte.

 

Er en egen liten T91 fjernkontroll med rekkevidde opptill 1 km under ideelle forhold

 

409683028.jpg

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert så mye dyrere da med GSM styring at det ikke er verdt det. Er nok uansett stor sjanse for at det blir parkeringsvarmer!

 

Noen meninger om hvilken metallic farge jeg bør velge? (bør være en form for grå/sølvfarge, men er litt vanskelig å vurdere ut fra noen firkanter hva som tar seg best ut på bilen) Setter pris på en farge som holder seg attraktiv på markedet og ikke blir så fort "skitten" (derfor ikke svart, selv om jeg synes det er det peneste)

Min bil: 2001 Golf 4 stasjonsvogn - 1.9 tdi 90 hk - 4 motion - 5 trinns manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår