Gå til innhold

hmmm... (Politiet ba meg fjerne lovlige lys)

Ranger emnet


wicky124

Anbefalte innlegg

idag skjedde noe rart..som vanlig..

 

kom kjørende inn på Statoil på grønland..og ble stoppet av to stk sivilfolk..de klagde på at mine parklys ikke var lovlige..sant nok siden de er blå..så sa de at det ikke er lov å ha tekst skrevet i toppen av frontruta...javel sa jeg...de sa at jeg måtte bytte parklysene før jeg fikk kjøre videre og teksten i frontruta kunne jeg ta av ved en senere anleding..MEN....da begynte de å se inn i bilen og det irriterte meg sinnsykt da de sier;

DET ER IKKE TILLAT Å HA BLÅFARGEDE LYS I INSTRUMENT PANELET!DET STÅR I FORSKRIFTENE AT DE SKAL VÆRE HVITE!!!!!!

herregud lixom..prøvde å forklare dem at instrumentlysene mine er ute av drift så dette er en nødløsning før Mb versted åpner på mandag..men nei da..er ikke alle nye biler utstyrt med instrumenter i variende farger??GOlf har blå/røde

seat har røde

MANGE har blått lys..måtte demontere dem før jeg fikk kjøre videre..tåpelige folk as..måtte også ta av lysene bak frontsetene som lyser omm beinplassen for passasjerene....

 

det rare er at de dro videre mens jeg demonterte..så kom en annen politi patrulje og lurte på hva jeg drev med..jeg forklarte dem saken og de sa;

DU SKAL GJØRE DET SOM ER I DIN MAKT TIL Å SØRGE FOR AT DET ER TILSTREKKELIG MED LYS PÅ DE VIKTIGSTE INSTRUMENTENE SÅ LENGE DET IKKE SJENERER ANDRE TRAFIKANTER så det blå lyset ditt er lovlig i hele bilen siden det ikke lyser ut og plager andre så jeg bare monterte det inn igjen...

 

noen som skjønner hva som har skjedd???

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er biltilsynet (Staten vegvesen) sin jobb og passe på slike ting - ikke Politiet. Ring lokalavisen din og fortell historien. Surrebukkene i Politiet fortjener litt oppmerksomhet når de driter seg ut ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Primera.GT

Snut er ut !!!!!! men du har ikke lov å ha noe på de tre fremste rutene... solfilm/klistemerker...

Er de strenge på det eller? Det er jo maaAaAaaAaange som har solfilm eller merker i frontruta.... og hvis de hadde vært så strenge på det, så hadde vel ikke så mange hatt det?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke om det er noe forskjell på 2 hjulinger og biler, men sykkelen min blir i hvertfall levert orginal til norge med grønn instrument belysning. Så da burde jo ikke dette være ulovelig. :rolleyes:

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flerer nyere VW biler bruker en kombinasjon av rødt og blått! Blått instrument med røde visere. Personlig kjører jeg med en bil med rødt og 2 med grønnt Nesten sjelden at man ser hvit.

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår