Gå til innhold

BMW E34 520i 24V 1992 Lufting problem!

Ranger emnet


larrylu

Anbefalte innlegg

jeg har gjort et motorbyttte i en bmw e34.

 

så får jeg problemer når jeg pørver å lufte den.. lufter den riktig og får vann i slangene i motorrommet.

 

 

men ikke noe varme inn i bilen. Måler i biler som viser kald og varm. den er i tillegg litt rar.. hvsi bilen er iskald. og jeg starter bilen. starter måler på rød!

og går sakte men sikkert ned til blå etter en liten stund. men den blir der også..

 

har pørvd også bytte temp givern men det hjelp ikke noe ting.

 

 

fint hvis noen har noen tips eller har hvert borti feilentiligre og kunne komme frem sinne erfaringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UPDATE

Istad tok jeg en kompis og satt bilen i Sinsykbrattbakke. men er noe galt med noe teknisk. pga alle slangen i motorrommet blir varme. mens de 2 to slenge som kommer ifra varmeappraet og inn i torpdovegen er lunkene.. og 0 varme i vifta.

 

og måleren i bilen viser at bilen er (max-varm RØD) og går ned til blå etter en liten stund. dette skjer når bilen er isklad. jeg har testet og bytte ut temp giver. men forsatt ikke endret seg. hørt ifra noen at jeg måtte til bmw og resette noe for at endringen skulle bli lagret? vet ikke om det stemmer men.

 

og vifta i bilen går kun hakk 4. noen som har tips åssern jeg ornder det?

 

og en siste ting av mange..

 

en kompis som kjenner til bmw 520i ifra tidligre. vi test og kjøre en liten tur for håpe at varmenvarmmeappet kom. for det blåser kun kald luft.. men det hjelp ikke med en liten kjøretur.

 

men han synns bilen var veldig svakk.. en andre typer han kjørt. bilen går kjempepent på tomgang og kjempestille... men vet ikke om det er for temp giver gir ecu besjed om at alt ikke er i orden så motor går ikke max?

 

men jeg trenger tips ifra noen her som kan greie på dette? hvor starter jeg osv. jeg er ingen flink mekkaniker har kun erfaring ifra honda. og det er en helt annen verden har jeg følesen av..

 

så kom gjerne med nøiye.. forklainger jeg trenger sikkert ting med teskje :>

 

mvh

Lars Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ledningene til tempmåleren byttet om? (kan hende det er grunnen til at måleren starter i feil ende???)

Ellers er det vel godt forklart på bimmers om korleis du skal lufte motoren rett.

Det kan og være vannpumpa som skaper problemer.

Når det gjelder vifta, so trur eg det er ein slags motstand som må byttes. (er tatt opp på bimmers før iallefall)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tenkt på det med leddinger men er rett og slett ikke muilg og koble den feil. passer kun et setd.

 

er bare camgiver og veiaskelgiver som kan byttes om.

 

men jeg har lufterett.

 

vannpumpa ja det kan hende ja.

 

en termosat er det sånn at den enten så fungrer den eller så fungrer den ikke? eller kan den funke litt? :)?

 

at den åpner seg ikke nok lixsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
jeg har gjort et motorbyttte i en bmw e34.

 

så får jeg problemer når jeg pørver å lufte den.. lufter den riktig og får vann i slangene i motorrommet.

 

 

men ikke noe varme inn i bilen. Måler i biler som viser kald og varm. den er i tillegg litt rar.. hvsi bilen er iskald. og jeg starter bilen. starter måler på rød!

og går sakte men sikkert ned til blå etter en liten stund. men den blir der også..

 

har pørvd også bytte temp givern men det hjelp ikke noe ting.

 

 

fint hvis noen har noen tips eller har hvert borti feilentiligre og kunne komme frem sinne erfaringer. :)

 

Problem:

Gjør heller som følgende,E34 bmw 520.520(i)

 

1. IKKE bruk kjølevæske fra Biltema.. Dårlig kvalitet å fordampes.

 

2. Kontroller alle slange klemmer og slanger.

 

3. sjekk at bunnplugg(dreneringsplugg) er tett.

 

4. sjekk pakningen i radiator korken.

 

5. VIKTIG. Sett på tenning stilling (2)

 

6. Sjekk at sirkulasjonspumpen fungerer. (sett en finger inntil)

 

7.fyll kjølevæske tanken halvfull.

 

8. Åpne så lufte skruen topp radiator

 

9. Start opp bilen (gjerne sett den i en liten bakke)

 

10. fyll etter kjøleveske til at det kommer opp veske fra toppen av radiatoren

 

12. stopp motoren, skru på lufte skruen. Huske at motoren skal ha normal arbeidstempratur før du stopper den i et kort øyeblikk.

 

13. Vent ca 5 min. skru så av radiator topp og fyll tanken så igjen halv full.

 

14. skru på radiatorkorken å tutt å kjør.

 

Har du da fortsatt problemer, sjekk termostat prøv eventuelt å bytt til ny radiator kork.

lykke til!

:disco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lufting av disse er generelt ett helvete. Men har god erfaring med å holde bilen på ca 1000-1200 omdreininger, lufteskruen åpen, og fylle på med væske til det kommer kun væse opp fra luftehullet.

Vannpumpe er ofte en svakhet, hvis ikke denne har vært byttet tidligere.

Plastikkskovler som ikke helt liker norske temperatursvingninger. Skovlene knekker til slutt av, og akslingen spinner bare rundt. De fleste ettermarkedspumper har stålskovler, og funker mye bedre i lengden.

Ja, en termostat kan finne på å låse seg i halvåpen stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår