Gå til innhold

Bil til maks 45 000,-

Ranger emnet


botre

Anbefalte innlegg

Ønsker å bytte ut min 92 Peugeot 309 med noe en tanke nyere.

Har satt ca 45tusen som maks pris da jeg ikke ønsker å låne noe spenn. Men kan jo til nød slenge på 10-20 på boliglånet og ta rundt 45 kontant. Men det er ikke noe must.

 

Hva er det som kan lønne seg for meg å kikke etter da?

Jeg ønsker:

 

-driftsikker bil

-comfort(viktig!)

-ikke sinnsykt dyre deler hvis noe trengs å byttes

-5-dører/sedan/kombi/stv

 

Annet er ikke så viktig, er vant med både FW, RW og AWD.

Men det er jo greit at det skjer noe når man trykker på gassen, men er ikke ute etter noe veldig sprekt i utgangspunktet.

 

Da håper jeg at jeg kan få noen tips på biler jeg kan være på utkikk etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

golf III

 

audi 80 ?

 

 

 

- driftsikker

-bilige deler

-bra confort

-kan fåes både i 2 og 4 dørs

 

haha, da har jeg hørt det også. Finns jo ikke kvalitet i de bilane der da.. ikke komfort heller.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med BMW 3 -serie, Honda Civic eller Mazda 626? Selv har jeg hatt en 626 2.0 12V. Det var en utrolig behagelig bil å kjøre. Sjekk AutoDB.no eller Finn.no. Du kan være heldig å få kloa i en V6 med 170hk, eller du kan gå for en mer økonomisk 2-liter. Uansett hvilket merke du ender opp med, får du ok bil for 45000 :) Selv har jeg nettop kjøpt en '95 Audi A6 Avant 2.6liter V6 med automatgir. Ga 60000 for den. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mange biler nyere enn 92 mod til 45000 som har komfort og driftsikkerhet..

 

Chrysler Stratus får man for 45000kr med relativt lav km stand, bra med utstyr og bra komfort, men kvaliteten er vel så som så.

 

Ford mondeo er jo også i den prisgruppen, men kvaliteten er vel ikke helt på topp der heller...

 

Mitsubishi Carisma/Galant derimot faller vel innenfor alle kategoriene dine.

 

Kan å få en ca 10 år gammel Opel Astra for 45000...

 

Vår vel også alltids en BMW 5 serie eller Honda accord for 45000. det er begge gode blier med plenty med komfort. Er nok en av de to jeg hadde gått for i denne prisklassen men dine kriterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tatt en titt på Renault Laguna. En bil med mye komfort og bra driftsikkerhet etter det jeg har sett. Har en kamerat som har en, og er vel bare slitedeler som er byttet. Kan få de endel billigere enn 45000 også.

 

Ellers synes jeg Volvo 460 en jeg hadde var en komfortabel bil, og hadde lite problemer med den jeg hadde. Skal være rimelig bra på de siste 460 ene (94 - 96). Billige biler også.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår