Gå til innhold

TØRST volvo 960

Ranger emnet


volden960

Anbefalte innlegg

Hei..:)

 

Jeg bare lurer på (som nesten alle andre her inne) en ting.

 

Jeg har en 960 96 modell som er importert fra Amerika, men den har et lite problem. Den drikker noe så voldsomt med bensin!

 

Jeg kjørte et stykke i trondheim (Fra statoil nidarvoll til Statoil på heimdal sentrum via okstabakken for de som vet hvor det er)

 

Dette er ca litt over 4 km, når jeg fyllte opp igjen hadde den drukket for litt over 60 kroner, med en bensin pris på 12,28 kr/l utgjør det litt over 4 liter ??

 

Kan jo være litt tommrom i tanken som utgjorde litt og kansje...

 

Tok faktisk en diagnose test i dag, og fikk feilmeldinger på sekunderluftsystemet(442 og 448). se bilde:

Volvo-diagos.jpg

 

Så slo han opp i vadis og fant 442 koden, men ikke 448

Volvo-VADIS.jpg

 

Kan noen tilfeldigvis ha opplevd noe av det samme?

Check Engine lyste i displayet og, men dette ble jo fjernet etter som han slettet feilkodene..

 

 

Slengte ut noen bilder fra salgsanonnsen vist noen vil se bilen

Index of /fvolden

 

Takker og bukker for noen vise ord :)

1996 Volvo 960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en meget pen 960!

 

Mål heller forbruket ditt over en lengre strekning før du starter og bekymre deg for masse men 960 bruker ganske masse bensin!

 

Men det visste du vell når du kjøpte bilen

 

Takk for det :)

 

Det har seg slik at jeg har hatt bilen en stund nå, og den drikker mye, fyller lett for en 700 i uka, og jeg bruker den ca 3 mil hvær dag. (ligger for det meste på E6 kjøring)

 

var og er fulstendig klar over at de drikker, men jeg hadde en 960 92 modell som jeg brukte like mye som den nye, men den klarte jeg på halv tank i uka, nå er det 1-2, 3 deler under halv tank i uka.

 

synes det er litt snedig, siden den gamle var på 204 hk og den nye er på 180 :s

1996 Volvo 960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 960 bruker også ufattelig masse bensin så må vell gå over og ta en service.

 

Men kjøpte en v90 i stavanger...kjørte den fra stavanger til sunnmøre ca 13 timer lang tur, og brukte 60 liter. Så er godt mulig det er noe som feiler. Det var ivertfall stor forskjell på forbruket.

 

Bytt luftfilter, sjekk at ingen slanger er hull i...falskluft og tennplugger osv. Såpass enkle ting er greit og sjekke uansett.

1997 Volvo 960 T6R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg var på den sjekken sa han at han hadde hatt problemer med v70'n som brukte noe så besett med bensin, men det var enkelt og greit bare fordi den tettings ringen på bensin "toppa" hadde gått sund...

 

så får se når sommerdekka kommer på. kjører med litt lite luft i dekka, den er så helsikke lett på rompa at jeg trenger å ha lite luft i dekka...

1996 Volvo 960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg var på den sjekken sa han at han hadde hatt problemer med v70'n som brukte noe så besett med bensin, men det var enkelt og greit bare fordi den tettings ringen på bensin "toppa" hadde gått sund...

 

så får se når sommerdekka kommer på. kjører med litt lite luft i dekka, den er så helsikke lett på rompa at jeg trenger å ha lite luft i dekka...

 

lite luft i dekkene har litt å si.

Men med tetningsringen på "bensintoppa", mener han/du da oringene på dysene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg var på den sjekken sa han at han hadde hatt problemer med v70'n som brukte noe så besett med bensin, men det var enkelt og greit bare fordi den tettings ringen på bensin "toppa" hadde gått sund...

 

så får se når sommerdekka kommer på. kjører med litt lite luft i dekka, den er så helsikke lett på rompa at jeg trenger å ha lite luft i dekka...

 

 

Kan du utdype den der med tettningsringen på bensin"toppa".?

 

Jeg har en V70 som drikker rundt 1.8 til 2 liter på blandet kjøring.Har hatt den på 3 forskjellige volvo verksteder uten at de har funnet ut noe som helst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite luft i dekkene har litt å si.

Men med tetningsringen på "bensintoppa", mener han/du da oringene på dysene?

 

hehe, nei, var vanskelig å forklare det her..

 

du åpner bensinlokket, skrur ut "toppa" så stikker du inn pistolen og fyller bensin.. heh

 

den Toppa der, søren, er det noe eget navn på det? klare ikke å huske det ivertfall..

 

Men den tettingsring/Oringen som er inni toppa pleide å gå sund sa han, husker ikke om det var på gammel eller ny chassiet til v70.

 

men da drakk bilen en del mere bensin ifølge han.

1996 Volvo 960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår